Actros2554 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Takker :) hvordan fungerer en progressiv bensintrykksregulator... noen som kan tegne og forklare her? :) hvor får man tak i en slik?Har ikke planer om å kjøre med så mye trykk, når jeg 250 hk er jeg godt fornøyd. eksos osv bygger jeg selv, så motstanden i den skal ikke bli for stor :) hvor kan man få tak i turbogrenrør, og hvor mye koster disse? Hvordan er det evt å bygge om orginal manifold? En progressiv btr fungere ved at den øker trykket i railen når undertrykket i manifoilen minker.Org btr går bare opp til atmosfæretrykk,du bør ha en som øker over dette(overtrykk). GIKTurbo eller TurboPower har sånt. Turbogrenrør er ikkje alltid så lett å få tak i separat ettersom de fleste butikker vil selge komplette kit til 30k og oppover.Men du kan alltids finne noen der ute på nettet eller bruke org manifoil med et mellomstykke. OBS!! Men pass på at turboen ikkje ligger lavere enn oljereturen/fallet,for da vil oljen gå i mottrykk tilbake til turboen!! Sveising av manifoil skal du ha peiling på å sveise for å klare skikkeligt(mht sprekker). Skal du bruke samme manifoil bruk som sagt et mellomstykke/adapter. Men les OBS'en min ovafor:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 En progressiv btr fungere ved at den øker trykket i railen når undertrykket i manifoilen minker. Ja, eller det er hva en vanlig btr gjør. En progressiv btr øker vel bensintrykket mer enn trykkøkningen i innsuget, f.eks. 1:1,4? Det er derfor progressive regulatorer gjerne brukes i "snik-konverteringer" med originale dyser. Org btr går bare opp til atmosfæretrykk,du bør ha en som øker over dette(overtrykk). GIKTurbo eller TurboPower har sånt. Du kan fint bruke original bensintrykksregulator fra M20 ved turbokonvertering, med mindre du ønsker å gå for en progressiv. Dersom du går for et skikkelig datasprut burde du ha en vanlig 1:1-regulator, da en progressiv regulator bare gjør det vanskeligere å mappe. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 men holder det med originale dyser om en skal kjøre på mer bensin da? Trodde jeg måtte opp i dysestr. jeg...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hvis målet er 250hk holder det nok ikke med originale dyser (kanskje dersom du har et skikkelig sprut som styrer dem). Et tilleggssprut frra Norman som er satt opp i samråd med ham burde fungere fint. Dersom du kjører med større dyser på orig. sprut kommer du til å få problemer med soting/drukning. Søk litt på http://www.autopower.se; du vil finne mye informasjon om akkurat dette, hvilket er bedre enn den synsinga jeg driver med! ;) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 er ikke blokka litt for tynn-vegget til å kjøre noe ladetrykk på da ? Jeg så på noen blokker hos Normann ( trimchip.no) der han hadde forsterket de en del.. Blokka i bilen hans er vel fra en 323 IIRC Uansett , på den bilen har han høvelt av stempelene , orginal toppakning, datasprut og bredbåndslamda, turbo fra en isuzu lastebil og intercooler fra en lastebil det også. Et budsjett bygge som har holdt i flere år nå .. Mener han kjører på 1,4 -1,5 bar.. Moro bil ihvertfall .. over 5000rpm altså :) Der tar du helt feil, han har ikkje orginal toppakning, har ikkje datasprut. Han har orginalt innsprut, remappa, og sveist om innsug, med plass til 12 dyser, og trykkbryter som styrer disse dysene, og turbonetics har eg hørt rykter om. og holdt i mangen år?? hmm, kor mangen da???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Der tar du helt feil, han har ikkje orginal toppakning, har ikkje datasprut.Han har orginalt innsprut, remappa, og sveist om innsug, med plass til 12 dyser, og trykkbryter som styrer disse dysene, og turbonetics har eg hørt rykter om. og holdt i mangen år?? hmm, kor mangen da???? Vel , da har han bygd om bilen i løpet av siste 3 mnd. Har du sett bilen? Snakka med han ? Jeg hører ikke så mye på rykter, men jeg var en tur ut på verkstedet hans tidlger i vinter fikk da sett litt nærmere på bilen og opplevd den i action. Han kjører med egenoppkoblet datasprut og en zetronisk Wbo .. Mener å huske der stod en greddy gain control , men husker ikke navnet på sprutet. Veiv/kam-sensorene hadde han laget festene til selv, så med all rørlegging og sveising av innsug. Turboen kom fra en Izusu lastebil, men denne skulle byttes ut pga av mye turbolag ( spolte ikke før 5000 rpm, men steikje moro bil :) ) . Jeg har ikke sett toppakningen , men han sa det var en orginal toppakning , og det er vel ikke noe problem så lenge bilen er tunet riktig. Stempela har han høvlet av litt for å få lavere komp. Ellers var der mye orginal deler på motoren. Sist jeg snakket med han var det nevnt ting som turbo bytte , og å koble wbo`en inn for å kjøre closed loop. Samt litt optimalisering av luftstrømmer. Om målet er et budsjett turbo bygge på en e30 så skader det ikke å ta en prat med han/ sende han en mail. Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 For å kjøre 1,5 bar på M20 kan du ikke bare kjøre med orginal toppakning. Han har nok frest pianotråd rundt sylindra, slik at pianotråden presser mot pakningen for å gjøre det ordentlig tett. Da kan han bruke orginal pakning. Han har helt sikkert sveisa igjen vannkanalene i toppen også, hvis ikke sprekker den, garantert. Det du kan gjøre for å kjøre et snikturbobygge på denne motoren er å snu manifoldene opp ned, sveise på et rør mellom de og opp til kollektor. F. eks sånn: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2497&highlight=m20+snik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 For å kjøre 1,5 bar på M20 kan du ikke bare kjøre med orginal toppakning. Han har nok frest pianotråd rundt sylindra, slik at pianotråden presser mot pakningen for å gjøre det ordentlig tett. Da kan han bruke orginal pakning.Han har helt sikkert sveisa igjen vannkanalene i toppen også, hvis ikke sprekker den, garantert. Mener han kjører med en 323 blokk der det ikke er sveiset vannkanalene, Han hadde noen 325 blokker ligende der de var sveiset.. O-ring i blokka har han også.. Men fremdeles orginal toppakning ;) Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Mener han kjører med en 323 blokk der det ikke er sveiset vannkanalene, Han hadde noen 325 blokker ligende der de var sveiset.. O-ring i blokka har han også.. Men fremdeles orginal toppakning ;) Sveise ikke vannkanalene i blokka, men i toppen. Har han o-ringa blokk er det fulgt mulig han kjører orginal pakning:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.