ibanez Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Heisann! Jeg skulle kjøre på å få fikset håndbremsen min her en dag, siden jeg MÅ inn på eu snart. Jeg kjøpte og monterte nye bremsesko, noe som gikk fint, ja, nesten av seg selv. Men når jeg skulle skru inn justeringsskruen til vaieren igjen, fant jeg ingen gjenger inni der. Etter hva jeg kan se, og lese i Haynes boka har jeg 3 justerinsmuligheter, en skrue som går rett i brekkhendelen, denne sliter jeg med, og to til på hver side av brekket, disse er til å stramme vairene med, og disse er nå skrudd så stramt som det går. Har skrudd av konsollen for å sjekke litt, men det ser ut som om jeg må bytte ut selve håndbrekket, må sjekke litt rundt omkring. Kanskje hydraulisk brekk hadde vært tingen? Går dette igjennom EU? En klem til den som hjelper meg =) mvh ibanez Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Kanskje hydraulisk brekk hadde vært tingen? Går dette igjennom EU? tviler på at det går gjennom da det ikke er lovlig.. men kan jo ha flaks.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 hvorfor er det ikke tillatt med hyd. håndbrekk? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Er vel lov med hydraulisk, så lenge det er separat system og ikke fly off. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Sålenge man gjør inngrep på bremserøra så er det ikke lov.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 det problemet du snakker om der er pga det jernet med et snitt i hver ende som sitter mellom skoa. på helt gamle så var den justerbar, det finnes flere typer av den. jeg hadde akkurat samme problem for lenge sida, jeg løste det ved å lage nye som var litt lenger sånn at det ble stramt. fant senere ut at de som sitter på 82mod 244 var lange nok av en eller annen grunn er det sånn.. .vetkke hvorfor,, Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Sålenge man gjør inngrep på bremserøra så er det ikke lov.. Hvilke inngrep gjør man på de med et separat system? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Så det jeg må gjøre er å lage et par lengre av de, så vil justeringsskruen gå inn etterpå? Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 ja da får du jo pressa skoa lenger ut Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hva legger du i separat system? For å montere hydr. handbrems modifiserer du jo bremsekretsen bak for å få trykk til calipterne, jeg fikk som forslag å bruke Audi caliptere med wire istedet.. heh. Håndbremsen på 240 er så enkel at det er til å le av.. Flåklypabrems. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Andre caliptere med wire hadde vært bedre ja, fått tips om noen som passer? Med separat system mener jeg å sette på sylindere fra en bil med trommelbremser, istedet for å la det være styrt av wire. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg