kremt Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Må da være mye enklere / billigere og bare slenge inn 5 gir istedet for og slite med noe "overdrive" greier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Må da være mye enklere / billigere og bare slenge inn 5 gir istedet for og slite med noe "overdrive" greier? har noe med økonimi og kloke tyskere på 80tallet og gjøre! :) har selv 4+E på min.. der har jeg hatt 200 på nåla i 4 og max 160 på nåla i 5(E) og dette fant jeg ut da jeg skulle gire fra 4 til 5 når det var 200 på nåla.. fantes ikke kraft nok til å dra bilen fortere enn 160 (IGJEN.. PÅ NÅLA) men GTI har jo som sagt 5 trinns kasser.. og det blir det på meg nå snart *gni seg i henda* venter på E85 nå! :) så blir det GTI 16v MS E85 :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oanoss Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Det avgjørende uansett er forholdet mellom dreiemoment og utveksling, og selvfølgelig vekt. En sprekere motor hadde lettere kjørt ut 5. giret også og da hadde du fått toppfart der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 nå er det sånn at de med 4+E ikke når toppfart med original motor i 5(E) gir uansett :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hvor mange omdr har feks en slik 4+E kasse når man ligger i 80 i femte.. Min ligger på ca 2000.. Detter er da en TD men forholdet mellom fart og turtall er vell det samme.. skulle gjerne hatt en kasse som jeg kunnet daffet litt mere i i større fart.. ligger på 4000 på 140 eller noe.. det er litt kjedelig for en td.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 hmm... fjerde gir er vel 1:1 ?.. mener det er det på min.. så 80 blir vel rundt 2000rpm en plass Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 hmm... fjerde gir er vel 1:1 ?.. mener det er det på min.. så 80 blir vel rundt 2000rpm en plass i fjerde eller femte? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 si det du.. husker neimen ikke jeg... får se om jeg husker det på vei til jobb i morra :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Kassa på min bil står det 5 gir... og jeg oppnår toppfart i 5 gir.. ingen tvil om det.. og jeg har en td.. ? Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 td lever jo på lave turtall!:P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 for dem som ikke visste!?:thumb Kan da neppe tenke meg at jeg har en "E" overdrive ting ? Jeg kjører så langt 4 går og da opp i 5.. og da øker den mer.. 5 gir eller "E" ?? Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hvor mange omdr har feks en slik 4+E kasse når man ligger i 80 i femte.. Min ligger på ca 2000.. Detter er da en TD men forholdet mellom fart og turtall er vell det samme.. skulle gjerne hatt en kasse som jeg kunnet daffet litt mere i i større fart.. ligger på 4000 på 140 eller noe.. det er litt kjedelig for en td.. På min td begynner det å bli "støy"( turtall støy ) :driving når man nermer seg en 110-120.. din ? Og hva er din toppfart ? mange hp i din ? Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg har en 4+E kasse i delebilen min.. Og en vanlig 4-trinns i min.. (Begge bilene er 1.6cl) Vil de bety noe spesielt om jeg bytter girkasse? Toppfart, akselerasjon?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 På min td begynner det å bli "støy"( turtall støy ) :driving når man nermer seg en 110-120.. din ? Og hva er din toppfart ? mange hp i din ? har "mistet" bakre potten min jeg.. så det bråker litt ja.. men det er faktisk litt god lyd.. turbosus og bromming.. hehe.. kan dra min opp i 160-170 lett.. men da synes jeg synd på motoren.. skulle gjerne hatt ett femtegir der jeg kunne dratt ut litt mere.. er en 80 hk sb motor Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 trebor87, har du bare 4 gir? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.