Gå til innhold

Hjelp ang. motor og girkasse i golf2!

Ranger emnet


AndersO

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Må da være mye enklere / billigere og bare slenge inn 5 gir istedet for og slite med noe "overdrive" greier?

 

 

har noe med økonimi og kloke tyskere på 80tallet og gjøre! :)

 

 

 

 

har selv 4+E på min..

 

 

der har jeg hatt 200 på nåla i 4 og max 160 på nåla i 5(E)

 

 

og dette fant jeg ut da jeg skulle gire fra 4 til 5 når det var 200 på nåla..

 

 

fantes ikke kraft nok til å dra bilen fortere enn 160 (IGJEN.. PÅ NÅLA)

 

 

 

 

men GTI har jo som sagt 5 trinns kasser..

 

og det blir det på meg nå snart *gni seg i henda*

 

 

venter på E85 nå! :) så blir det GTI 16v MS E85 :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange omdr har feks en slik 4+E kasse når man ligger i 80 i femte.. Min ligger på ca 2000.. Detter er da en TD men forholdet mellom fart og turtall er vell det samme.. skulle gjerne hatt en kasse som jeg kunnet daffet litt mere i i større fart.. ligger på 4000 på 140 eller noe.. det er litt kjedelig for en td..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange omdr har feks en slik 4+E kasse når man ligger i 80 i femte.. Min ligger på ca 2000.. Detter er da en TD men forholdet mellom fart og turtall er vell det samme.. skulle gjerne hatt en kasse som jeg kunnet daffet litt mere i i større fart.. ligger på 4000 på 140 eller noe.. det er litt kjedelig for en td..

 

På min td begynner det å bli "støy"( turtall støy ) :driving når man nermer seg en 110-120.. din ? Og hva er din toppfart ? mange hp i din ?

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min td begynner det å bli "støy"( turtall støy ) :driving når man nermer seg en 110-120.. din ? Og hva er din toppfart ? mange hp i din ?

har "mistet" bakre potten min jeg.. så det bråker litt ja.. men det er faktisk litt god lyd.. turbosus og bromming.. hehe.. kan dra min opp i 160-170 lett.. men da synes jeg synd på motoren.. skulle gjerne hatt ett femtegir der jeg kunne dratt ut litt mere.. er en 80 hk sb motor

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår