Stian.S Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Må hele startern byttes da eller? Og hvordan renser jeg radiatoren på enkleste og beste måte? kan jeg bruke dette? http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=823&iItemId=82893 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=823&iItemId=82895 Rens hele kjølesystemet og ikke kun radiatoren, anbefaler Forte Biodegreaser Det bør holde en en beholder, du tømmer den på tanken og kjører bilen god og varm, så tømmer du av og kjører gjennom med kun vann, deretter frostveske... bør kansje også vurdere å bytte termostat Siter DR-Kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Rens hele kjølesystemet og ikke kun radiatoren, anbefaler Forte BiodegreaserDet bør holde en en beholder, du tømmer den på tanken og kjører bilen god og varm, så tømmer du av og kjører gjennom med kun vann, deretter frostveske... bør kansje også vurdere å bytte termostat Okey supert, prøver det! :D Termostat er innhandlet og skal byttes, så tar det med det samma ja :) Men skal prioritere å få laderen i gang igjen, bytte starter og bytte lambda først nå, siden det allikavel ikke er så varmt i været for tida. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Forresten, kan jo hive inn et lite spørsmål med det samma. Når jeg er ute å kjører og gir bånngass, så er det ikke noe sprut i det hele tatt, så tar det en liten stund, så kan det komme som normalt. Kjørte opp en ganske bratt og lang bakke (ca.200m) og var såvidt bilen ville opp i 60-70km/t, kom så på toppen av bakken, så begynte bilen å gå som normalt igjen. Hva kan det være? Har sjekket blåe tempsensoren og den funker, fikset pluggledningen som jeg trodde det kunne være (der tok jeg feil gitt) og går derfor ut i fra at det er lambda'n...? Kan jeg ha rett? Er det noe annet det kan være? Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Ser dere skriver en del om vann\olje temp.... På Corrado'n min under litt "kvass" kjøring,går oljetemp opp til rundt 120 grader og på vanlig langkjøring ligger den på ca 110. Vann temp er på rundt 100. er det normalt ell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 min har aldri vært over 110 grader på oljen, men jeg kjører sjelden veldig hardt da. Vanntemperaturen kan pent ligge på 100 grader (mind: dette er g60 jeg snakker om), iallefall om sommeren. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 temp går fort ned igjen når jeg slakker på gassen... oljeforbruket er helt ok,men blir litt nervøs når du ser talla begynner å krype forbi 124 grader.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg