Gå til innhold

sierra trøbbel

Ranger emnet


meino

Anbefalte innlegg

for kansje 3 uker siden bynte bilen oljelampen å lyse.. så fyllte jeg 1 liter så 2 dager etterpå var det lys i oljelampa igjen.. så peilet jeg så var den nesten tom.. så bynnte jeg å lure på om den kansje dryppet olje.. men snøen var like ren dagen etterpå.. så nå har jeg bare etterfyllt i 2-3 ukers tid d blir dyrt i lengden å d lukter svidd olje av eksosen også.. kan d være topp pakningen, hvordan kan jeg sjekke det.. å kan d være annet som jeg kan sjekke??

 

Å en ting til.. når jeg skifta til sommerhjul har jeg fått risting i rattet.. å den er rar i svinger! den vil rette seg opp å det er skikkelig tungt å holde igjen rattet noen ganger!

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sommer dekkene dine bredere og gjerne lavere profil på enn vinterdekkene får du mer sporing og mer nervøs rattfølelse. Har du litt kødd med forhjulstillingen merker du det mye bedre hvis du får på bredere dekk..

Ihvertfall ut ifra min erfaring..

 

Når det gjelder olje-problemet ditt må du nok vente på svar fra noen med mer motorpeiling enn meg.

Men kan jo muligens være toppakkningen, men da vil du gjerne se en del oljesøl i motorrommet hvis 2-3 liter har "forsvunnet" på en uke.....

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du olje i kjølevæska? Ryker den svart?

 

Stakk finger nedi der å den virka litt tykkere å glattere enn kjølevann.. nei den ryker ikke svart..

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikkje toppakningen, da hadde det sett ut som om det var majones i oljen. Men det kan hende at ventiltettingene har tatt kvelden. Den bruker vanligvis ikke så mye når disse blir dårlige da. Hvilken motor du har kunne vore kjekt å vite..

2.0IS.. åssen kan jeg sjekke det?

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vanskelig og kjøpe ventiltettningene brukt.. hehe.. den må nok ha en liten overhalling, er nok biligere og bare bytte motor tenker jeg. det er jo ikke mye jobb, bytte motor er jo veldig fort gjort da.. og sånne motorer kryr det jo av, så dem koster jo ikke all værden heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår