Gå til innhold

Selges: Porsche 944 '84 mod. (Ny Pris!)

Ranger emnet


Ståggå

Anbefalte innlegg

jaja, passasjerene får lide :P

haynes bok hørtes fornuftig ut, har esje peiling på rutineservice og slekt..

Ingen antydning til hva de diverse manglene vil koste da? Tror ikke jeg tar sjangsen på å gjør det selv.. siden jeg ikke akkurat er verdens beste med bil.. (dette blir evt. førstebilen min)

jeg har 70k å bruke :)

 

edit: Den haynes boka har fått et par dårlige kritikker da.. har dere den ståggå og nikdev? is it any good

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi*! her hart det skjedd ting ja!

 

Har haynes boka, og sender den med på kjøpet!

 

For 70K kan du nok få denne bila i så og si perfekt stand.

 

ELLERS oppdat:

Bremse klosser bak bytta.

Olje (castrol TXT) og filter bytta før første oppstart iår.

Drivstoffilter og plugger byttes denne uka,eller neste.

Chevy Suburban (97)

Porsche 944 (84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

copyofbilde0174ur.jpg

 

 

 

copyofbilde0187lb.jpg

 

 

 

Her ser det veldig jævlig ut på bildet, det som henger ned der er ikke så ille som det ser ut til. Det var bare ikk skrudd oppi, en skrue og hvips det er på plass!

copyofbilde0196wa.jpg

 

 

bilde0213nv.jpg

 

 

copyofbilde0119pe.jpg

 

 

 

 

Setet har jeg fått pris på rep, ca. 1000 kr.

 

Har også hørt rundt på pris om taktrekket og har fått pris, der 7000 var billigst og 12 000 dyrest.

 

 

Eller så kan jeg fikse takluke motoren mot tillegg i pris, er som sagt litt lei av å flikek på denne bilen.

Chevy Suburban (97)

Porsche 944 (84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka litt opp på forsikringer og slekt, koster faktisk 18.000 i året med delkasko det greierne her...

men lurer på om jeg bare registrerer den på pappa, og med "førere under 24år" :P det må jo bli billigare? :P

75% bonus, har ikke sjekka hva det kommer på da.. menmen

 

ellers, er du sikker på at det er ferdi pruta? har sett biler tilsynelatende bedre stand på autodb..

feks: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1119610

 

lakken var ikke no særlig da.. men alt ser ut til å vær i ganske god orden.. hakke ringt å hørt enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde min registrert med full kasko på min mor med 75% bonus ble det vel en 8000 i året. Da jeg hadde delkasko betalte jeg vel rundt det halve.

 

 

Den bilen du viser til var jo veldig fin inni da, men som sagt kan de ikke gi noe rust garanti! Det kan jeg! :)

 

Dessuten står det ikke hvorfor takluka ikke virker, kan være det mest kjente problemet på disse bilene og det er at vaijeren som driver luka hopper av ved låsene i luka. det er litt ekklere å fikse har jeg hørt.

Ser også at den ikke har bak skjørtet jeg har. :)

 

 

Jeg går ikke billigere i pris. trenger ikke å selge bilen, synes bare at det er synd at den skal stå i garasjen og ikke bli brukt siden jeg ikke har råd til å betale forsikring og årsavgift på 2 biler.

Chevy Suburban (97)

Porsche 944 (84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forsikring vil IF i 99% av tilfellene være overlegent rimligst.

Da jeg hadde min n/a betalte jeg ~7.000.- for full kasko, 8000km, 6000 egenandel, 75% bonus. Ingen førere under 24 år.

 

Angående takluke er det ikke akkurat noen vaiere som driver denne men et slags stag. Vanligste feil er sensor foran luke (enkelt og rimelig), mikrobrytere på motor (enkelt og gratis) eller tannhjul i bakkant av luke (litt vanskeligere men rimelig.

 

Feil på takluke er vanlig da de fleste ikke veit at det som oftest er en enkel fix.

Mang blir dermed kjørende rundt med luke som ikke funker. Det er vel kanskje et noe fiklete system. Porsche hadde vel 3 revisjoner på systemet bare mellom 1985 og 86.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiklete system ja, men ikke umulig :D

 

Jeg vet hva som er galt med min og tror jeg skaffer deler ganske snart så blir det slutt på den saken.

 

 

 

Feilen oppsto på en måte pga megselv :(

 

Bilen sto ganske lenge nedplukka da jeg jobba på den.

I den perioden sto den uten luka dvs. at mekanismen sto i åpen posisjon.

pga støv og skitt som motoren ble utsatt for over en lengere periode fikk motoren dårlig kontak, hele området i hjulbuene bak på porschen er innsauset i tynnt rustskydd, eller voks om du vil.

 

Støvet har da satt seg rundt kontakt flaten og motoren reagerte ikke.

 

Da jeg sjekka problemet begynnte jeg selvsagt og plukke istykker saken, satte den sammen igjen og den virket ikke.

Klødde meg i hodet og fikk hjelp slik at en trykket inn knappen og en fikkla litt med ledningene, da funka den.

 

Da skiten skulle settes sammen atter en gang, røk lokket til tannhjula.

Siden det holder skiten sammen og sørger for at tannhjula ligger nedpå vaijerstaget eller hva en nå skal kalle det så klarer disse ikke å få tak på det og ergo funker ikke mekanismen.

Chevy Suburban (97)

Porsche 944 (84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis skjønt hvordan systemet funker.

Hvis man har den oversikten pleier det å være en forholdsvis grei sak å finne feilen.

 

Jeg elsker å plukke ut taket og jeg kjører toppløs mesteparten av sommeren.

Tror ikke jeg kunne leve uten fungerende luke.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis du jakter på 300HK er det eneste reélle alternativet en 944 Turbo.

Regne med ~120.000-150.000 for en fin bil og 5.000-10.000 for chip, bensintrykksregulator, boostcontroller og wastegate så er du rett i nærheten av målet ditt.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår