Gå til innhold

16V Gasser VOLVO 240.. [grønnefare]

Ranger emnet


Prebendju

Anbefalte innlegg

Hei, skal du bygge på en B230, så gå for en ny type blokk og bytt til B230A stempel som er plane på toppen, høvle av 2-3mm på en 531 topp, montere vass kam 300+ grader, grenrør og grov eksos.

Dette burde gi 170-180 ærlige hk.

Skal du ha mer er porting av topp og større ventiler et must...

Det er en sinnsykt rå lyd i en heftig sugemotor, men jeg savner litt av Nm'en... Vanskelig å få nå særlig over 250Nm på en 2,3liter.

Jeg har gått over til heftig turbomating i stedet, sinnsykt rå lyd i det også;)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, skal du bygge på en B230, så gå for en ny type blokk og bytt til B230A stempel som er plane på toppen, høvle av 2-3mm på en 531 topp, montere vass kam 300+ grader, grenrør og grov eksos.

Dette burde gi 170-180 ærlige hk.

Skal du ha mer er porting av topp og større ventiler et must...

Det er en sinnsykt rå lyd i en heftig sugemotor, men jeg savner litt av Nm'en... Vanskelig å få nå særlig over 250Nm på en 2,3liter.

Jeg har gått over til heftig turbomating i stedet, sinnsykt rå lyd i det også;)

 

Mvh

 

hehe gasserlyden er orgasme i mine ører.. takk for tipset...

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke så sinnsykt strøken.. er en del skader i lakken osv. men en helt grei pen bil ja.. den bruker bra med bensin ja. særlig når den bare blir herjet medd. sinnsykt artig bil og kjøre.

 

noen som har problemet med at mellomaksel tar i brønn når bilen er BRA senket?

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bytte den bakre delen med den tynne typen.

 

hvilken mod er den tynne typen på?

 

Ørje ja, burna mye rundt i området der ja!

 

har du hvert på ørje?

 

Kommer du til Rudskogen den 26. mai?

 

karnskje. er det tpc treffe? har nok ikke klar 240in til da men..

skal du dit med din?

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår