GMV Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Hei, skal du bygge på en B230, så gå for en ny type blokk og bytt til B230A stempel som er plane på toppen, høvle av 2-3mm på en 531 topp, montere vass kam 300+ grader, grenrør og grov eksos. Dette burde gi 170-180 ærlige hk. Skal du ha mer er porting av topp og større ventiler et must... Det er en sinnsykt rå lyd i en heftig sugemotor, men jeg savner litt av Nm'en... Vanskelig å få nå særlig over 250Nm på en 2,3liter. Jeg har gått over til heftig turbomating i stedet, sinnsykt rå lyd i det også;) Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Hei, skal du bygge på en B230, så gå for en ny type blokk og bytt til B230A stempel som er plane på toppen, høvle av 2-3mm på en 531 topp, montere vass kam 300+ grader, grenrør og grov eksos. Dette burde gi 170-180 ærlige hk. Skal du ha mer er porting av topp og større ventiler et must... Det er en sinnsykt rå lyd i en heftig sugemotor, men jeg savner litt av Nm'en... Vanskelig å få nå særlig over 250Nm på en 2,3liter. Jeg har gått over til heftig turbomating i stedet, sinnsykt rå lyd i det også;) Mvh hehe gasserlyden er orgasme i mine ører.. takk for tipset... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 meget fin bil =)=) Hold den slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 sinsyk rå bil!! men et spørsmål kordan e forbruke på en sånn Motor Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 den er ikke så sinnsykt strøken.. er en del skader i lakken osv. men en helt grei pen bil ja.. den bruker bra med bensin ja. særlig når den bare blir herjet medd. sinnsykt artig bil og kjøre. noen som har problemet med at mellomaksel tar i brønn når bilen er BRA senket? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiaaa Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 må bytte den bakre delen med den tynne typen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Ørje ja, burna mye rundt i området der ja! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Kommer du til Rudskogen den 26. mai? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 må bytte den bakre delen med den tynne typen. hvilken mod er den tynne typen på? Ørje ja, burna mye rundt i området der ja! har du hvert på ørje? Kommer du til Rudskogen den 26. mai? karnskje. er det tpc treffe? har nok ikke klar 240in til da men.. skal du dit med din? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Du må da klare å bli ferdig med førrn til det preben! Jeg satser på det med min og jeg har mye igjen. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 sattser på det jeg også. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Jeg skal dit jeg ja, med helt ny motor :D Du skulle også ha kommet dit, er mangel på N/A Volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Jeg skal dit jeg ja, med helt ny motor :D Du skulle også ha kommet dit, er mangel på N/A Volvo Det er vel ganske mange N/A volvoer. i alle fall 240 Skal du beholde felga svarte eller?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Tenkte da på de OVER 140 hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Tenkte da på de OVER 140 hk... da begrenser det seg. m'm syns det er kult med gassere selv jeg. men det er mere økonomisk med turbo. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg