Gå til innhold

Styling under panseret

Ranger emnet


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Det ser ikke helt godt ut under panseret mitt nå, og jeg lurte på å friske opp litt snart.. Har derfor noen spørsmål:

 

Er det noen her som har lakkert topplokket på bilen sin? Og evt har bilder av dette?

 

Jeg går og lurer på om jeg skal lakkere toppen rød... Jeg skal også ha rød stab.stag, og røde bremsekalipere.. Tror dere det kunne sett greit ut her? (overse pilene...)

attachment.php?s=&postid=131844

Hva slags lakk på må brukes og hvordan gjør jeg det? Bør det demonteres? Hva er best å pusse ned med?

 

Jeg har også lyst på slike metallstrømper som ligger rundt slangene... Kan disse kjøpes som ferdige sett med de slangene jeg trenger, eller må jeg kjøpe strømpene løst og tre på de slangene og ledningene jeg har nå? Noen som har gjort det her og har noen erfaringer de har lyst til å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg demonterte motoren, gjorde skikkelig rent (avfetting, tannbørste, oppvaskkost og masse tid), lakkerte i sølv og rødt med motorlakk / høyttemp. lakk, og skrudde sammen igjen. Det viktigste er nok å få delene skikkelig rene før lakkering! Om du bruker høytemp. lakk må du huske på at den ikke herder før den varmes til en viss temp. Har hørt rykter om at vanlig billakk holder til å lakkere motoren med, men det synest jeg høres noe tvilsomt ut. Legger ved et bilde av motoren under montering i bilen.

post-2248-13804851497828_thumb.jpg

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Takker for svar :) Det så temmelig strøkent ut det der !

Jeg tror ikke jeg tør begynne å demontere motoren for mye akkurat.. Injection-motorer skal vært nokså innviklet å skru i, etter det jeg har hørt. :(

Hvis jeg skrur av topplokket, vil det da"følge med" noe annet opp, som er vanskelig å få på plass igjen? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pussa ihvertfall potta mi med sånn 120 papir eller hva det heter, sånn sandpapir som man må ha på vann på hele tiden. Det funka jævla bra ihvertfall.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skrur av toppdekselet, skal det ikke følge med noe særlig opp nei. Du bør bytte pakningen når du monterer igjen så slipper du irriterende oljesøl. Det er ikke så mye vanskeligere å skru på injection motorer enn på forgassermtorer, men det blir å overdrive litt å demontere hele greia kun for i shine den opp litt ja.

Og det blir da bra om du lakker toppdekselet og får tak i "rustfrie" slanger.

 

Forresten 120 våtslipepapir?? Det må da være 1200? Blir vel litt riper med 120 korning!

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pussa ihvertfall potta mi med sånn 120 papir eller hva det heter,

 

Hvor mye var det igjen av den potta da?....;)

 

hvis du tar av manifolden og polerer den med stålbørste på drill da? da blir den jo blank.... ruster kanskje....

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BoXer: Det der så lekkert ut da!

 

Jeg vet ikke så mye om det tekniske så; Hva er de fire gummitingene oppå motoren som det går ledninger til?

Da jeg vasket motoren min, dro jeg opp en sånn en, fordi jeg trodde det var tennpluggen som lå under der, men alt jeg så var en lang stang full av olje.

Etterpå ristet motoren mye da jeg startet den :( Kanskje den bare sveiv på tre sylindre ?

 

Hva kan ha skjedd? Evt hvordan kan det fikses?

 

Var ikke akkurt kjekt det der, så jeg hadde satt pris på om noen gadd forklare litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår