Gå til innhold

Ny på corrado

Ranger emnet


sneipen

Anbefalte innlegg

Hei, er helt fersk på forumet og på corrado for den del, tenkte på å kjøpe meg corrado G60. hørte det var god futt i de også var de ikke så dyre;) men lurte på om dere erfarne hadde noen tips om "svakheter" på bilen? vet at G-laderen er en stor svakhet, men er det mye rust og sånt? siden jeg må reise til andre siden av Norge for å kjøpe bilen så er det ikke så stor kjangs for å se den før jeg kjøper den, og kan vere litt greit å vite hva jeg skal spørre om og hva jeg skal se etter:) takk på forhånd:)

 

btw dette er bilen jeg vurderte; http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1018058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, er helt fersk på forumet og på corrado for den del, tenkte på å kjøpe meg corrado G60. hørte det var god futt i de også var de ikke så dyre;) men lurte på om dere erfarne hadde noen tips om "svakheter" på bilen? vet at G-laderen er en stor svakhet, men er det mye rust og sånt? siden jeg må reise til andre siden av Norge for å kjøpe bilen så er det ikke så stor kjangs for å se den før jeg kjøper den, og kan vere litt greit å vite hva jeg skal spørre om og hva jeg skal se etter:) takk på forhånd:)

 

btw dette er bilen jeg vurderte; http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1018058

 

Karossiriet er galvanisert, eller det vil si delvis galvanisert så det er lite rust på de. Dør håndtakene er en svakhet. Ellers er det mye små pirk, men om du ikke liker å skru er ikke corrado en bil for deg.

 

Jeg jobber i sandefjord så om det er langt for deg å reise kunne jeg tatt en titt jeg. Før du kom ned eventuellt. Jeg har også hørt at taklukene ofte kan lekke på de. ABS'en er det kjekt å sjekke at lyser når du skrur på tenningen og slukker etterhvert. Ta en skikkelig brems med den og se om det funker.G-laderen vet du jo om.. Hør med kjøper når den sist var overhalet og hva størrelsen på ladehjulet er. Da vet du ca. intervallene på overhaling.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies også at 89 modellen ikke hadde 160 hester orginalt men noe mindre. Men om det stemmer 100% skal jeg ikke banne på.

 

i følge vognkortet skal det være 160 ponnies i 89modellen også! ;)

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, jeg har ikke noe imot å skru på bil, faktisk så liker jeg det;) men alt med måte, er ikke interresert i en bil som detter fra hverandre heletiden, men det høres ut som det er lite som går galt med bilen kontra andre biler:) hmmm, akkurat hester er ikke så nøye, det blir nok garantert litt endringer på bilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

corrado-karosseriet er ikke galvanisert, men derimot voksbeskyttet, og ruster sjelden. Ta en titt rundt og bak sideblinklys, under batteriet og ved tanklokket. De tidligere corradoene hadde 160 hk, hvorfor folk påstår noe annet, vet jeg ikke. Det de ikke hadde, derimot, var alle de tweaksa som vw gjorde i 1992. Panseret, forskjermene, blinklysene, bagasjegulvet, bensintanken (55 -> 70 liter), fangerne, eksosen, interiøret, grillen og emblemene er helt eller delvis anderledes på de nyere modellene, og i mine øyne også penere. 1989 modellen hadde også svært lite utstyr standard, så sjekk for at blant annet vinduene ikke har ettermonterte elektriske motorer eller lignende. Oppvarmete seter, elektrisk justerbare lys og så videre bør du nok se langt etter på en 89 modell, med mindre du er heldig.

 

Spør om tidligere skader, om vedlikehold av motoren og bilen generelt, eierhistorie, og hvor ofte g-laderen har blitt overhalt. Ta den på en NAF test når du først er der nede, de kan sjekke mye på et par timer. Alle elektriske ulumskheter kan tyde på noe seriøst feil i ledningsnettet (snakker av erfaring), så spør selger om disse. Som nevnt ovenfor har håndtakene en lei tendens til å ryke, og nye koster i overkant av 800kr, hvis jeg husker riktig, per stykk. Varmeapparatmatriksen (sorry, norsk engelsk) har også en tendens til å ryke, og du må stort sett ta ut hele dashbordet for å få skiftet det. Er dette skiftet nylig, er det et stort pluss i boka. Mekanisk er det ikke så mye som går galt på disse bilene, bortsett fra kompressoren da. Finn ut om oljeskift, og om pluggene er skiftet nylig. Pluggene er ganske dyre, så igjen et pluss hvis dette er gjort nylig.

 

Oh, og hvis selger prøver å prakke på deg at det er en special edition, så bare fys av han. såkalte "karmann edition" biler er intet annet enn originale corradoer. Det eneste Karmann gjorde var å produsere karosseriet til corradoene, og sette et klistremerke i midtkonsollen.

 

Hvis underspoileren er ødelagt, koster en ny fort 1800kr, bare så du vet det ;)

 

lykke til med kjøpet, og hvis du kjøper den, for guds skyld, skift grill.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ifølge vognkortet, er det 160hk, men ikke i virkeløigheten... mere 140hk på de første årgangene

 

hva er forkjellen da om jeg tør spøre? motormessig?

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, jeg har ikke noe imot å skru på bil, faktisk så liker jeg det;) men alt med måte, er ikke interresert i en bil som detter fra hverandre heletiden, men det høres ut som det er lite som går galt med bilen kontra andre biler:) hmmm, akkurat hester er ikke så nøye, det blir nok garantert litt endringer på bilen;)

 

Du får sende PM om du vil at jeg skal kikke på bilen en dag sånn at du vet litt mer før du legger ut på lang tur. Er ikke noe problem.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk alle sammen, har fått vite evig mye nå:D må si jeg gleder meg litt til å kjøpe corrado, er stasjonert i nærheten av tromsø, jobber i militæret, så det er der bilen kommer til å gå:P må bare få avgjort litt mer administrativt før jeg går ut å "kjøper" bilen.. men skal sende deg en pm når jeg skal se på den, for er litt langt ja:) takker igjen for all infoen, digg med hjelpsomme karer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår