Glenn` Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Hva må til for at man skal få godkjent ombygging fra 8v til 16v på golf 2?bortsett fra at motoren sitter fast og arbeidet er bra gjort.er det nok å ha bremser og slikt fra 16v eller?hvilke papirer trengs? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 har du prøvd å søke? mener å ha lest om noen som bygger om fra 8v til 16v.. Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Om du søker, så vil du garantert finne svar, da dette blir tatt opp i hytt og pine. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Det du trenger (i grove trekk) Motor, med ledningsnett og alt bremser (256mm foran, 226mm bak, skiver foran og bak mao) stabstag foran og stabstag bak plastkanter på skjermene (dette pleier biltilsynet og se igjennom fingra på) husk at skal den godkjennes, så skal det i "bunn og grunn" være slik som GTI 16v er originalt! send en mail til tom.sagerud@moller.no .. så får du papirer på ombygging :) der står hva du trenger osv. og dette papiret må du ha for å få godkjent ombygginga LYKKE TIL Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Her kommer en utskrift som viser hva som må til for å bygge om til GTI 16V. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Om du allerede har en GTI er det bare å slenge inn 16V motoren. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 takker for svar alle sammen :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Jeg fikk brev fra Tom Sagerud etter å ha sendt mail. Han må få mange henvendelser, men fikk etter noen få dager fra ham. Må ha motor med all elektronikk, og kjøling til bremser foran. That's it. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 er det vanskelig og se om kjøleslangene til bremsene er montert eller ikke?hvis jeg skal se fort over den ved evnt. kjøp Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 ingen som kan svare? heyyou Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 har aldri fatta det der med kjøleslanger til bremsa.. hvor skal de gå hen da lixom? kommer til å åpne lukene i leppa mi jeg. og la det være med det Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Må man ha stab-stang foran å bak og drivaksler for å få godkjent ombygging?? Trodde man bare trengte å oppgradere bremsene og sette inn gti motor/girkasse`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Jeg trodde også det, men når det står i brevet, så går jeg for det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Låner denne tråden litt har tenkt til å bygge om til 16V nå. siden jeg har 8v så trenger jeg bare 16 motor med girkasse og ledningsnett. men hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal godkjenne dette? har lyst til å fortsatt ha golfen registrert som en 8v(forsikringsgrunner) men at den fortsatt skal være godkjent ombygd. er det mulig? Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Låner denne tråden litthar tenkt til å bygge om til 16V nå. siden jeg har 8v så trenger jeg bare 16 motor med girkasse og ledningsnett. men hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal godkjenne dette? har lyst til å fortsatt ha golfen registrert som en 8v(forsikringsgrunner) men at den fortsatt skal være godkjent ombygd. er det mulig? Hva skjedde med 1.8T-planene? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg