Gå til innhold

Bilder Volvotreff Bergen 23.04.06

Ranger emnet


hhenr

Anbefalte innlegg

at den brune skulle ha 380 hk betviler jeg da den gikk rimelig dårlig i forhold til antall hester da. Den blå gikk bedre ,så jeg kan tenke med et sted mellom 250-300 på begge.. Skulle de begge ha hatt over 330 hk ,så burde de flydd lavt over banen, noe de ikke gjorde.

 

LOL.. Så du tror ikke det har noe å gjøre med kjøringen deres og at den banen ikke akkurat er beste banen å bruke masse hester på, var grunnen til at de ikke flydde lavt, men antall hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL.. Så du tror ikke det har noe å gjøre med kjøringen deres og at den banen ikke akkurat er beste banen å bruke masse hester på, var grunnen til at de ikke flydde lavt, men antall hester?

 

Bare lurer jeg nå altså, var du der? Jeg kan være enig i at banen ikke er den beste for å teste skikkelig fart og brak, men hvis man har 380hk på hjulene, så burde det egentlig spinne og slippe når man gir gass rett fram også. Syns ikke de gikk så grusomt, men de gikk bra, for all del! :)

 

Synd med ventilen i hvert fall, men regner med han ruller på veien allerede nå! ;) :D

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL.. Så du tror ikke det har noe å gjøre med kjøringen deres og at den banen ikke akkurat er beste banen å bruke masse hester på, var grunnen til at de ikke flydde lavt, men antall hester?

 

vel på langstrekket tok jo de av ,og jeg er ikke imponert... dabutcher sin gikk jo nesten like greit på langstrekket.. Dessuten så er ikke akkurat originale pierburg-gassere det mest ideelle til høyt effektuttak.

Og de som kjørte ,sparte jo ikke på kruttet selv om det var asfaltbanen.

 

Uansett, har man bane å kjøre på ,så gir de fleste jernet ,også disse karene.

Det eneste de sa var at de kunne klare rundt 300 hk (håpte de på) men aldri noe om at de var blitt målt. Så jeg må beklage ,men hvis der er 300 hk+ i de 2 bilene så er de godt skjulte. Dessuten så ikke bilene ut som om de kunne være redde for å kjøre litt på med de....

Han med 940 som var utpå et par runder hadde jo en bil som gikk like godt tilnærmet urørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer jeg nå altså, var du der? Jeg kan være enig i at banen ikke er den beste for å teste skikkelig fart og brak, men hvis man har 380hk på hjulene, så burde det egentlig spinne og slippe når man gir gass rett fram også. Syns ikke de gikk så grusomt, men de gikk bra, for all del! :)

 

Synd med ventilen i hvert fall, men regner med han ruller på veien allerede nå! ;) :D

Jeg var ikke der nej. Bilen står nok dessverre på verkstedet å bare tar plass for tiden. Så ikke bra ut nede i sylinderen der ventilen va knekt.

 

 

vel på langstrekket tok jo de av ,og jeg er ikke imponert... dabutcher sin gikk jo nesten like greit på langstrekket.. Dessuten så er ikke akkurat originale pierburg-gassere det mest ideelle til høyt effektuttak.

Og de som kjørte ,sparte jo ikke på kruttet selv om det var asfaltbanen.

 

Uansett, har man bane å kjøre på ,så gir de fleste jernet ,også disse karene.

Det eneste de sa var at de kunne klare rundt 300 hk (håpte de på) men aldri noe om at de var blitt målt. Så jeg må beklage ,men hvis der er 300 hk+ i de 2 bilene så er de godt skjulte. Dessuten så ikke bilene ut som om de kunne være redde for å kjøre litt på med de....

Han med 940 som var utpå et par runder hadde jo en bil som gikk like godt tilnærmet urørt..

 

Den banen der med de korte langstrekkene er overhode ikke beste stedet å få frem hestene på. De trenger minst 3. gir og høyt turtall. 1. og 2. lager ikke nok belastning på motoren. 3. gir og turtall med bmw girkasse er +-150 kmt. Noe de sansyligvis ikke hadde der. Det heller ikke noe pierburg forgassere de bruker, men strømberg. Dessuten er det nok mere enn bare forgassere som leverer bensinen.. Ingen av bilene er kjørt på rullende landevei, men det skjer nok snart. Målingene er gjort med g-tech pro og stemmer nok ganske bra. Størrelsene på turboene, ladetryket, blandingsforholdet, innsug- og eksostemperatur sier også at tallene passer ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke der nej. Bilen står nok dessverre på verkstedet å bare tar plass for tiden. Så ikke bra ut nede i sylinderen der ventilen va knekt.

 

 

 

 

Den banen der med de korte langstrekkene er overhode ikke beste stedet å få frem hestene på. De trenger minst 3. gir og høyt turtall. 1. og 2. lager ikke nok belastning på motoren. 3. gir og turtall med bmw girkasse er +-150 kmt. Noe de sansyligvis ikke hadde der. Det heller ikke noe pierburg forgassere de bruker, men strømberg. Dessuten er det nok mere enn bare forgassere som leverer bensinen.. Ingen av bilene er kjørt på rullende landevei, men det skjer nok snart. Målingene er gjort med g-tech pro og stemmer nok ganske bra. Størrelsene på turboene, ladetryket, blandingsforholdet, innsug- og eksostemperatur sier også at tallene passer ganske bra.

 

kjipt at ventilen løsnet ja, men hvis det er slik at motoren trenger 3 gir +- 150 mk/t så er den rimelig dårlig på 1 og 2 gir... burde gått bedre hvertfall på 2 gir ,og de brukte 3 ,det hørte jeg. men må si at kassen stemmer i så tilfelle svært dårlig med bakaksel hvis de ikke kunne dradd den mere opp i fart på andre giret. Det vil jo ikke være noe kjekt på 201/402 drag med andre biler med skikkelig oppsett på mere enn de 20000 de snakket om.

 

Husket ikke i arten om det var strømberg eller pierburg, men får håpe at det er forgasserene til r-sportsatsen ,eller er det fremdeles dårlig butikk.. nok ot ,treffet var kjekt ,og disse karene er velkomne neste gang også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår