Gå til innhold

Bytte av bremseskiver bak på 460

Ranger emnet


Weezel

Anbefalte innlegg

Sitter og skal bytte bremseskiver bak nå, og lurer på hvilke bolter som holder den delen av kalipperen som må taes av for å få av skiva / bytte bremseklosser.

Er det noen som sitter med eksplosjonstegning av bak-kalipperen på denne?

 

1996 Volvo 460 2.0, skiver bak med brekket på kalipperene.

 

Det sitter fire bolter som holder spindelen på plass. Til venstre for disse sitter det to bolter, og til venstre for de igjen er det enda to små umbraco bolter som har en plastkopp-beskyttelse.

 

Går ut i fra at det er de to som ikke er umbraco og ikke holder spindelen?

Disse sitter ufattelig godt isåfall, så greit å vite om det virkelig er disse når jeg sliter meg grønn :)

 

-Nicolai

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..

bort med de troppene, skru ut boltene

Så finner du en tropp som du skrur ut med umbrako, denne justerer du ut klossene med sånn at du lettere får av kalipteren.

 

Nå skal det bare være å ta av kalipteren.

 

Bolt nr 6 og tropp nr 7

Justeringen har du på nr 11, den er det viktig at du ikke skrur lengre enn til den stopper, gjør du det kan du ødelegge justeringen.

 

brems4600qj.th.jpg

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, fikk av bremsene, men har store problemer med å få det på igjen, slavestempelene går ikke langt nok tilbake.

Har sjekket at ikke det er håndbrekket som står på, og heller ikke wirene der som har låst seg, og siden jeg ikke fant noe justeringsskrue gav jeg opp, og satt fra meg bilen.

 

Klokka 12 i mørkt og kaldt er ikke noe tid å skru på så jeg får se etter den justeringa i morgen, virker som om det er den som stopper det da ettersom begge to stopper på samme sted.

 

Utskiftning var iallefall på tide :-)

 

IMG_0010.JPG

IMG_00008.JPG

IMG_0013.JPG

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, klart å tydelig på tide å få det skiftet ut:)

 

Du må bare prøve å skru samtidig som du presser, men for all del IKKE bryt.

Måtte selv skifte den ene kalipteren fordi noen som hadde tadd for hardt til. Da ødelegger man justeringen.

 

Men får du justert den i det hele tatt?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant aldri justeringen igår, fordi det er en umbraco hvis jeg har funnet riktig nå. Problemet er at sporene er så fulle av sand og annet møkk at det ser bare ut som et lite rundt hull.

 

Prøve å få "åpna" hullet idag så jeg får nedi umbracoen som passer, og regner med det gjør susen. Litt mer arbeidslyst nå som sola steker og det er varmt samtidig som jeg ser hva jeg gør :)

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår