miXer Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Har et veldig slapt håndbrekk, og lurer på hvordan systemet er bygd opp. Er det selvjusterende med fjær eller er det no annet mikkmakk? Takker for svar! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 kryp under bilen.. over eksosanlegget. Der finner du 1 vaier som kommer fra brekket, som går over til 2, 1 til hver side.. stram den du :) 2 13 mm nøkler holder. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Thank you! Skal prøve ikveld... =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Så der.. :) Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Jeg jekket opp bilen igår, og brekket på venstre side tar, men det tar ikke i det hele tatt på høyre side. Så under bilen der hvor brekket blir til 2 vaiere. Den stod skeift. Har dette no å si? Noen som sier at dette brekket er selvjusterende. Hvis det stemmer, så blir det jo galt av meg å stramme det under bilen, ikke sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Det er selvjusterende i den grad at det går på kalipterene bak, og er den del av justeringen av klossene. Men det blir ikke justert om du får slakk vaier. Så det blir ikke galt av deg på noen måte å stramme den vaieren.. bare pass på at hjulet ikke stopper helt opp, slik at det ligger på. Har ingenting å si at justeringen er skjev, er bare den ene vaieren som antakeligvis har strekt seg mere enn den andre. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Det er selvjusterende i den grad at det går på kalipterene bak, og er den del av justeringen av klossene.Men det blir ikke justert om du får slakk vaier. Så det blir ikke galt av deg på noen måte å stramme den vaieren.. bare pass på at hjulet ikke stopper helt opp, slik at det ligger på. Har ingenting å si at justeringen er skjev, er bare den ene vaieren som antakeligvis har strekt seg mere enn den andre. Men, det jeg ikke skjønner er: Venstre side har jo brekk, mens høyre ikke har. Vaieren kan vel da ikke være slakk? Pluss at fjøra på calipperen på høyre side(hvor jeg ikke har brekk) ikke drar tilbake, men det har jo ingenting å si på hånedbrekk-effekten?!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Er sikkert vaieren som er slakk. Min vaier er ivertfall så slakk at den ikke strammer brekke i det hele tatt.. Og da bli festet skeivt under bilen. Og selv om fjæren ikke drar tilbake vil jeg tro at man skulle ha håndbrekk effekt. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Jeg har aldri hatt volvo før jeg kjøpte denne bilen i januar i år, som vil si at jeg ikke har så god peil på volvo, men jeg prøver å lære :) Vaieren midt under bilen er slakk i den grad at jeg kan løfte bittelitt på den. Skal den være så stram at den nesten ikke skal kunne dras i noen rettning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 tenk ikke på vaieren, tenk heller på at hjulet går rundt :) Slik bruker jeg å gjøre det.. Må du stramme så mye at vaieren blir helt stram, og hjulet ennå går lett rundt så kan det være verdt å ta en titt på bremseklossene Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg