Gå til innhold

Min Corrado

Ranger emnet


Nitros

Anbefalte innlegg

Så du skal trimme enda mer da:D

 

Med det oppsettet du har trenger nå, trenger du egentlig ikke større dyser, ikke før du har portet toppen eller setter i villere kam.

 

3,5bar fpr og redtops trenger du ikke før du både har kam og portet topp (eller turbo :D )

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er dette oppsettet jeg skal prøve meg på en stund vertfall :D

 

Stian sa at det var sterkt anbefalt og bytte til de dysene (315) meeeeen fikk de så billige også. :)

 

blir vel ikke mere trim før jeg får fikset på utseende. lakk og litt plastikk!

 

jeg vil bytte instrumentene fordi de er ikke så fine som de svarte. så er de litt større. grunnen til at jeg skal koble slangen til trykk måleren i dashen er fordi detblir mindre rot da. må tenke sånn hele tiden :)

 

ellers skal vel det meste bli sendt idag. rs utblås og innsug blir etter sendt fordi det hadde han ikke på lager.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører med de rød top dysene på 2,8bar i bensintrykk med 1,2bar i ladetrykk på turbi og da har jed 12,7 i af.

tror bilen din kan gå med litt fet blanding med de dysene men det kan jo justeres på dyseåpning i chipen...

 

Sendet toppen min til porting hos stian nå sammen med insug så alt blir matchet sammen og skal sette inn en 260 turbo kam i samme slengen og rød topp dysene skal fremdeles holde bra!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet han kjører med de grønne originalt blir de litt i det minste laget,

Står en motor her hos meg med et smeltet stempel pga det, en kjørte med samme oppsettet.

16år gamle dyser er ikke no du stoler såpass på at du kjører de oppimot max . å 3,5bar trykk.

Er vell ingen vits å diskutere at det vill være et mye bedre alternaltiv med 3bar og helt nye dyser, setter ned åpningstiden på dysene i forhold til turbo chip.

 

Men nå må jeg stikke har en pakke jeg skal sende før jeg reiser på ferie ;)

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første pakke fra SS Tuning kommet.

 

Dysene

Chip

G-lader med bredreims drift

Olje Feed slanger til G-lader

G-Lader drev Elosksert Aluminium 68mm

Drivreim Contitech 65-68mm

 

Manglet bare Bensintrykks Regulator 3,5bar:O

 

Fikk også med Garanti og et A4 ark med Tips angående bruk av G-laderen. Vet ikke om han bruker å ta seg en dram eller 2 på arbeid men sto vertfall:

Innkjøring:

Vi anbefaler innkjøring med orginalt ladehjul.

Første 50000km ikke over 3200rpm, de neste 30000km ikke over 40000.

 

Altså den skal kjøres inn på 80 000km og ikke over 40000rpm. :D

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen specs på den nye pumpen? eller er den orginal?

 

 

Har nettopp snakket med stian og han fjerner ikke disse stagene slik som du har gjort på tidligere RS2 portinger frode.

 

Men på dette ommerådet skal han få svare for seg selv da han har mye mere kunskap på dette ommerådet en meg!

 

Fjerner du de stagene i midten av laderen så blir det mye mere vibreringer på lager delen og aksling/lager slites fortere ut.

 

Vist du er heldig, så sperrer chippen rett før 40000rpm, så da er du safe..

 

ironi eller ikke helt våken RSG60? lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår