Gå til innhold

Søker toyota corolla 4 dørs fra 80 tallet et sted

Ranger emnet


Helios

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
Originally posted by NoLimit

 

kjøp deg en toyota corolla gt twincam da vel?

De er da ikke dyre de..

 

Saken er at dem ikke har RWD.. hehe.. de har de litt eldre 4 dørsene :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å sette Twin cam motor i en "vanlig" rolla. Tror motorfestene er annerledes. Er ikke sikker, har hørt noe med at alle motorer i 4A.. serien passer over hverandre. Men vet ikke helt. Men det må jo skiftes ledningsnett osv. Mye arbeid. En Twin cam koster jo ikke så mye. Jeg kjøpte min for 8000,- Men Rolla er kult. Motoren er rå. Toyotas svar på Vtec! Sleng i en kompressor motor med turbo å det begynner å bli meget artig! Mvh Stian

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

kjøp ein corolla gt !!! kjøpe du deg ein vanlige corolla (1,3) og ska setta i ein gt (1,6) må du skifte bremser til skiver og heile hjulopphenget bak , skifte bremser bak ,, hjerne flytte på litt motorfester og sånt ..... så hvis du har bruk for litt mer hest i en vanlige 1,3 kan du trimme den litt ved å dreie av svinghjulet , høvla toppen , setta på sportsfiltre og sportseksos .... men med en god 1,3 originalt , med fine regulerert tenning så ska den duga te det mesta når det gjelder kosebil .... ikke bruk pengene på trimming men kjøpa noen griske felger og legga litt råe lakk på an .... :) ellers e det Corollane som råner gata !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet motor i KE20 Corolla 2 ganger.. fra 3K-A/3K-H til 2T og 2T-B. 1200 til 1600...

 

- Må smi motorfester for å senke motoren under panseret.

- bytte kasse til T40/T50 og finne riktig travers i forhold til ramma.

- bygge om fra wire til væskestyrt clutch.

- gasswire må mekkes om.

 

Ellers nekta seff teknisk på Toytota Norge å godkjenne. Må ha

understell/bremser/alt fra en TE2x(20-27) som seff IKKE ble solgt i Norge :-/

 

Neste prosjekt blir KE20 med 4A-GE-20V, T50 kasse, bakkaksel med 7,5-8" klokke og LSD(fra HiLux?) og muligens fjærbein/armer foran fra gammel Celica hvis ikke mr2 front-susp kan tilpasses til "bolt-on"

 

Jeg ønsker meg selv(og andre corolla-mekkere) lykke til :p

 

mvh

Trond c",)

 

PS!! 80-talls corolla heter KE70 og TE70/71 :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Helios:

 

(ser at posten din er et halvt år gammel)

Enkleste ombygging for deg blir å finne en Corolla TE71 liftback eller coupe med 5 trinns kasse og 2T motor, men da får du bare 2 dører.. Det sitter det nemlig en girkasse kalt T50 i den. På denne kassa og på motorfestene er det veeeeeldig mye rart som passer. Tilogmed (med litt jobb) motorer fra relativt nye corollaer, feks 4A serien.. Vær oppmerksom på at enkelte ting kan sitte i veien da, som feks fordeler etc, så sistnevnte forslag betyr mye jobb. Finner du en celicamotor fra sent på 70 tallet eller en 2T-G så er du langt på vei... Dessuten er det hydraulisk clutch på denne corolla-modellen og relativt bra med plass under panseret.. det eneste jeg kan tenke med til å være i veien vil være en turbo m/kjøler (da blir det høl i panseret). Om dette fremdeles er aktuelt for deg så har jeg flere linker som tar for seg ombygging og litt av hvert.

 

Jeg har vært gjennom en del med min gamle TE71 skjønner du ;)

Har også tidligere eid en KE30, en KE70 og for tiden en AE92L. Sistnevnte gidder jeg ikke røre.

 

Skody: Hvorfor stappa du en 2T-B inn?.. det er bare 86Hk i den så vidt jeg vet. 2T-G er jo mye mer morro... På den står det to skikkelige forgassere :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en 2T-B pga at jeg sku ha ei T50-kasse. Først sa høggern 2500,- for kassa, så 1800,- men jeg endte opp med hele motoren, kassa,mellomaksling++ for 1500.

 

For det andre bor vi i Norge, og da er det vakuum på morsomme biler. Både i hoggern og på vegen.

 

TE71: Jeg fant ut via ei side i New Zealand at en som heter Roy i Norge har fått tak i og satt i en 3T-GTE!! brumbrum...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 2T-B og -G har samme blokka... Jeg fant en corolla GT fra 82 eller 83 på ett høggeri engang.. skulle ikke ha noe mer enn en T50 girkasse der (fra feks en carina) men falt pladask for den motorn.. Endte opp med at jeg tilbragte en hel dag der og skrudde løs ALT det jeg ville oppgradere. Fjåden som hadde eid GTn før den ble vraka hadde til og med spesiallaget en bakre potte som var en halv tomme større enn originalt med usannsynlig grom lyd i... gjett om den også ble med hjem.. Dette er mange år siden da.. savner litt de dagene da bilen var hobbyen min.. har ikke noe plass å stå lengre.. :(

 

Den der 3T-GTE ombygginga høres snasen ut.. må lete litt på nettet. Takk for tipset.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

Men 2T-B og -G har samme blokka... Jeg fant en corolla GT fra 82 eller 83 på ett høggeri engang.. skulle ikke ha noe mer enn en T50 girkasse der (fra feks en carina) men falt pladask for den motorn.. Endte opp med at jeg tilbragte en hel dag der og skrudde løs ALT det jeg ville oppgradere.

Ja er det ikke sånn det skal være?hehe... plukke med seg "alt"

BTW: Visste du at Mikuni-gassere er en avlegger fra italienske(?) Solex?Solex gikk konk for 15år siden, men Mikuni holdt på 1998 tror jeg.

 

Originally posted by hart

Den der 3T-GTE ombygginga høres snasen ut.. må lete litt på nettet. Takk for tipset. [/b]

 

"Roy's 3T-GTE in Norway" ->

roy6_small.jpgPent_motor-rom_small.jpgroy5_small.jpg

Klikk her for mer om bilen her!

***

Her kommer en SKIKKELIG 3T-GTEU swap!! ->

3tgte9.jpg

Klikk her for MER info om Tom's TE27 med 3T-GTEU

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår