Gå til innhold

Bremser på GTR

Ranger emnet


Mr.X

Anbefalte innlegg

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Det er forskjell mellom GTX og GT-R bremser. Størrelse, Boltantall/diameter, etc...

 

Klosser fra GTX passer heller ikke på GT-R

 

Mange som har gått 5-på med GT-R bremser. Bestiller til GT-R, og får til GTX.

 

mvh

 

Var vel det som skjedde med meg i går da, skulle få ny bremseskive og klosser i går. Begynte å lure når fyren bak disken skulle gi meg en miniatyr-bremseskive med 4 bolthull, og klosser som så ut som GT-R klosser, delt på langs. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig.

 

Jeg stussa litt for Norsk Bildelkatalog viste skiver for GTX men ikke for GTR (altså ikke samme vare). Men viser samme klosser til begge biler.

 

Også er visst flere forvirret for Black Diamond viser samme skiver på begge(257x22mm foran), og Ferodo samme klosser.

 

Jeg skal hvertfall undersøke litt nærmere og huske dette hvis det kommer noen som skal ha bremser til GTR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Merkelig.

 

Jeg stussa litt for Norsk Bildelkatalog viste skiver for GTX men ikke for GTR (altså ikke samme vare). Men viser samme klosser til begge biler.

 

Også er visst flere forvirret for Black Diamond viser samme skiver på begge(257x22mm foran), og Ferodo samme klosser.

 

Jeg skal hvertfall undersøke litt nærmere og huske dette hvis det kommer noen som skal ha bremser til GTR :)

 

Fant ut dette på Black Diamonds oversikt jeg også. Har sendt mail til de for å få klarhet i dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte black diamond bremser når jeg hadde gt-r, og fikk til gt-x. Dette var fra kollevold. Men i ettertid ser jeg at kollevold har oppdatert nummrene på disse skivene nå, kanskje det er riktige nå?

Nummeret er i hvertfall KBD520C foran, og KBD520G bak.

Ring han og spør. Er dårlig kundebehandling der synes jeg. Har prata med dem flere ganger denne uka angående drivaksling til EVO'n, og han skal ringe tilbake sier han. Men det blir med kjeften, ikke hørt en dritt.

Fiksa det heller i fra Sverige selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Merkelig.

 

Jeg stussa litt for Norsk Bildelkatalog viste skiver for GTX men ikke for GTR (altså ikke samme vare). Men viser samme klosser til begge biler.

 

Også er visst flere forvirret for Black Diamond viser samme skiver på begge(257x22mm foran), og Ferodo samme klosser.

 

Jeg skal hvertfall undersøke litt nærmere og huske dette hvis det kommer noen som skal ha bremser til GTR :)

 

Er jo litt forskjell på 4 bolt og 5 bolt da...

Men er bestandig problemer med gt-r å finne rette deler..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt forskjell på 4 bolt og 5 bolt da...

Men er bestandig problemer med gt-r å finne rette deler..

 

Problemer ?

 

Bare å gå en tur i garasjen å plukke. F.eks idag måtte jeg ha en dynamo til "the Mazta" sin GT-R. 2 min plukketid (husket ikke helt hvor den lå). :)

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer ?

 

Bare å gå en tur i garasjen å plukke. F.eks idag måtte jeg ha en dynamo til "the Mazta" sin GT-R. 2 min plukketid (husket ikke helt hvor den lå). :)

 

mvh

 

**Sniker seg inn i garasjen til Mazdafun** morph thihi

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Protrim skaffer Black diamond skiver og Ferrodo klosser til GT-R. De kan også lage Porsche bremsesett, Wilwood kit, samt AP Racing kit til GT-R.

Pris? Uvisst..

 

Black Diamond skiver foran / bak:

Slissa: 1890 / 1610

Borra: 2090 / 1810

Combi: 2340 / 2060

 

Ferrodo klosser foran: 1100,-

Ferrodo har ikke klosser bak, mulig Mintex har disse.

Et Wilwood kit koster omtrent 14.000 foran, Porsche 18.000 og AP Racing

fra ca. 20.000.

Alle kit'ene inneholder skiver, klosser, calippere, braketter og adaptere, bolter og stålompsunnede bremseslanger; mao alt du trenger. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

ser at denne tråden er litt gammal.

 

jeg er av de heldige, og tarox har et kit til bilen min, en 323F med någo attot! :D

 

310X26mm skiver, fåes i slissede, ventilerte, borrede, u name it, det du vil ha, brackert, 6 pods calippere, stålspunnede slanger....

 

 

22000 og litt... :D

 

trenger bare større reservoar og bremsekraftforsterker nå :)

 

noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Diamond skiver foran / bak:

Slissa: 1890 / 1610

Borra: 2090 / 1810

Combi: 2340 / 2060

 

Ferrodo klosser foran: 1100,-

Ferrodo har ikke klosser bak, mulig Mintex har disse.

Et Wilwood kit koster omtrent 14.000 foran, Porsche 18.000 og AP Racing

fra ca. 20.000.

Alle kit'ene inneholder skiver, klosser, calippere, braketter og adaptere, bolter og stålompsunnede bremseslanger; mao alt du trenger. sombrero

 

Passer disse til GT-R, eller er det bare i følge listene de skal gjøre det?

 

Noen som vet om Mintex har klosser og evntuelt skiver til GT-R?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haru noen ideer om hvordan vi sakl få snekra til noe som er lovlig, til Fen min?

 

har jo dissa tarox-greiene på hånden da :)

 

øyvind

 

Hei.

 

Kan du ikke vise den med GT-bremser? Det er vel samme som GTX, og det er jo det du har (-nesten).

 

Hva du har på etterpå spiller jo ingen rolle.Bare snakk med vennlige mennesker ved PKK.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår