Gå til innhold

enda høyre bensin priser!?!

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

Vi må også passe på å ikke motsette oss noen som kan true freden vår, de er jo selvsagt velkommen til å ta over landet hvis de vil.

 

I 2020 kan jo USA være diktatorer og kolonimakt for alt det vi vet ;)

Og det å dilte etter USA vil aldri gi fred...

 

Og dere klager over at USA er så ræva, men det er kanskje fordi dere er ræva selv også???

For de som sitter på ræva og får trygd uten å jobbe og ikke har særlig til ambisjoner, er det klart at USA er bare dritt, for USA belønner ikke sånne udugelige tosker....

 

Kjører du en Amcar (for eksempel), og krasjer, og mister ballene så du må få erstatning, du er da en udugelig tosk? Eller whiplash?

 

Let's face it. Mange av FRPerene er selv "udugelige tosker". Lavt lønnede, trygdede, enkle i hodet, og med ingen evne til å velge selv, lese mellom linjene, eller i det hele tatt forstå seg på politikk.

FRP vinner stemmere fordi de lurer naive nordmenn. Sorry to say, men det er faktisk realitet..

 

Nå kommer vel du sikkert til å angripe meg fordi jeg sa at mange FRPere er enkle, men jeg ville nå si at du startet, med både sosialistpirer, udugelige tosker (som du identifiserer deg selv med) og aggresiv holdning.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I 2020 kan jo USA være diktatorer og kolonimakt for alt det vi vet ;)

Og det å dilte etter USA vil aldri gi fred...

 

Stoler uansett mer på dem, enn midtøsten.

Er vel sånn ca 4millioner etterkommere av nordmenn der også, har litt å si at man har mye familie der.

 

Er blitt en mote å være imot USA nå, så der kan du prate om evne til å velge selv.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil og kebab gud. Tror dere hadde passet bra i de rød grønne! Stå på! Dere gjør akkurat som de rød grønne holder på all the time. Tenker da på, istedenfor å fremlegge hva dere kan og skal gjøre, kritiserer dere FRP! Hvorfor? Hvorfor er dere nødt til å tråkke på FRP konstant uten å få fram deres egen sak? Er så dritt lei av rød grønne bedrevitere som KONSTANT må tråkke på alle andre! Idag kommer de rød grønne med gode saker som Hagen kom med for 10 år siden. Hvor mange ganger har man ikke hørt Hagen i duell si: "Hva sa jeg for X-antall år siden?"

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men da har vi fastpris på 9 kr literen i vente om 10 år dahellothere

 

Bare for å dra denne diskusjonen helt på vidda; jeg liker han lille gule mannen som vinker :)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil og kebab gud. Tror dere hadde passet bra i de rød grønne! Stå på! Dere gjør akkurat som de rød grønne holder på all the time. Tenker da på, istedenfor å fremlegge hva dere kan og skal gjøre, kritiserer dere FRP! Hvorfor? Hvorfor er dere nødt til å tråkke på FRP konstant uten å få fram deres egen sak? Er så dritt lei av rød grønne bedrevitere som KONSTANT må tråkke på alle andre! Idag kommer de rød grønne med gode saker som Hagen kom med for 10 år siden. Hvor mange ganger har man ikke hørt Hagen i duell si: "Hva sa jeg for X-antall år siden?"

 

Kult at dere tror jeg er "rødgrønn". AP er greit nok, Apene hadde _kanskje_ fått min stemme. Trolig nok ville jeg rett og slett ikke stemt. Ingen av partiene i Norge får noe gjort, alle suger, alle snakker tull, og alt er bare møkk.

 

Som politisk retning vil ikke ett parti-orientert syn fungere. Mens jeg innrømmer, ja, jeg synes ikke noe mer om SV enn FRP, skriker Frupp'erne opp med en gang noe negativt kommer. Jeg ville anse meg kanskje som sosialistisk, men ytterst verdikonservativ. Konservativ på veldig mange måter, jeg er absolutt ingen sosialist dagligdags. Joa, står for mine meninger gjør jeg, og joa, jeg innrømmer at mine meninger ikke er helt gjennomførte jeg heller, men såpass jeg vet, er at ett rent borgerlig sosialistisk synspunkt fører til mer fattigdom. Dere kan si hva dere vil, bruke oljepengene på de fattige, bla bla. Men når dere faktisk sier at de fattige/de som går på trygd, bare er tapere og ikke fortjener pengestøtte, gjør dere jo det ugeniale. Forskjellen mellom de fattige og rike øker mer! Det er problemet, dere ser det ikke. Politikerne snører det inn, sier at de skal bekjempe fattigdom med oljepenger, mens de samtidig står og sier at folk skal klare seg selv. Mer privatisering, mindre statlig. Og når folk skal klare seg selv, går ikke det alltid bra. De som faller ut, faller ut. Og blir bare dratt dypere ned i møkka! En konservativ regjering vil alltid gjøre større forskjell på fattig og rik!

 

Men, forresten, dere kjære FRPere. Noe må bli trappet ned. Vi kan ikke bare bruke alle oljepengene på mindre skatter og avgifter. Jeg mener Norge kunne for eksempel gjort all kollektivtrafikk statlig, men frigjort oljepenger til kollektivtrafikken. Det vil være en langsiktig vinning. Å frigjøre oljepenger men senke skatter og avgifter? Enten er FRPs politikere meget kortsiktige, eller så har noen av dere misforstått. Sier de virkelig det?

 

 

Forresten, ingen tvil om at Hagen er lur, men skulle ikke han trekke seg? En dag må jo han trekke seg tilbake, og nyte strendene i Torrevika, sammen med 10.000 andre forfyllede, enkle nordmenn i en by hvor alle snakker norsk. Heia frihet...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter da på flere tusen milliarder! Er ikke noe problem og ta litt av olje pengene. Statsbudsjettet er en tiendel av hva Norge tjener på olje i året!

Problemet er at overdreven bruk av oljepenger vil føre til

  1. Høyere rente.
  2. Det blir mindre oljepenger igjen..

 

Hvor er logikken din??

Alt skal være som før, det skal ikke bli forandring, hurra for det trauste norge.

OK, du drar fram at FRP har brutt et valgløfte...

Har du fått med deg hvor mange valgløfter den rødgrønne regjeringen har brutt eller?

Spotter du FRP så spotter jeg deg...

Og spotter du FRP så spotter du nesten 30% av norges befolkning

De rødgrønne imponerer IKKE...

Den rødgrønne regjeringen hadde et par uker på å utarbeide et STATSBUDSJETT. INGEN regjeringer får gjort noe spesielt på så kort tid.

I uke 2 ville Carl Ivar plutselig summere utgiftene og skattelettene og komme opp med noe rart, røde tall. ;)

 

Og dere klager over at USA er så ræva, men det er kanskje fordi dere er ræva selv også???

For de som sitter på ræva og får trygd uten å jobbe og ikke har særlig til ambisjoner, er det klart at USA er bare dritt, for USA belønner ikke sånne udugelige tosker....

Kanskje du har et mindreverdighetskompleks siden du kommer med slikt meningsløst piss? USA er piss fordi det ikke finnes noen solidaritet for dem som ikke klarer seg. Som nevnt, er du udugelig om du skader deg og må på sykehus..?

 

I 2020 kan jo USA være diktatorer og kolonimakt for alt det vi vet ;)

Og det å dilte etter USA vil aldri gi fred...

 

Kjører du en Amcar (for eksempel), og krasjer, og mister ballene så du må få erstatning, du er da en udugelig tosk? Eller whiplash?

Flink eiriksmil :)

 

Let's face it. Mange av FRPerene er selv "udugelige tosker". Lavt lønnede, trygdede, enkle i hodet, og med ingen evne til å velge selv, lese mellom linjene, eller i det hele tatt forstå seg på politikk.

FRP vinner stemmere fordi de lurer naive nordmenn. Sorry to say, men det er faktisk realitet..

Selv om FRP vel ER overrepresentert innen grupperinger med lav utdanning mm. syns jeg det blir feil å generalisere sånn.

FRP vinner stemmer fordi de har enkle argumenter. Mennesker er tross alt veldig enkle. Hva er lettest å argumentere for? "Stem på oss, så får du penger" eller "stem på oss, så får du langvarig stabilitet"?

;)

 

eiriksmil og kebab gud. Tror dere hadde passet bra i de rød grønne! Stå på! Dere gjør akkurat som de rød grønne holder på all the time. Tenker da på, istedenfor å fremlegge hva dere kan og skal gjøre, kritiserer dere FRP! Hvorfor? Hvorfor er dere nødt til å tråkke på FRP konstant uten å få fram deres egen sak?

Mye fordi det er viktig å påpeke feil med FRPs politikk?

 

Er så dritt lei av rød grønne bedrevitere som KONSTANT må tråkke på alle andre! Idag kommer de rød grønne med gode saker som Hagen kom med for 10 år siden. Hvor mange ganger har man ikke hørt Hagen i duell si: "Hva sa jeg for X-antall år siden?"

Jeg har hørt Hagen si utrolig mye piss. Men jeg innrømmer. Noen ganger har han rett. Og det skal han ha pluss for. Men i de fleste tilfeller tar han monumentalt feil.

 

Kult at dere tror jeg er "rødgrønn". AP er greit nok, Apene hadde _kanskje_ fått min stemme. Trolig nok ville jeg rett og slett ikke stemt. Ingen av partiene i Norge får noe gjort, alle suger, alle snakker tull, og alt er bare møkk.

 

Som politisk retning vil ikke ett parti-orientert syn fungere. Mens jeg innrømmer, ja, jeg synes ikke noe mer om SV enn FRP, skriker Frupp'erne opp med en gang noe negativt kommer. Jeg ville anse meg kanskje som sosialistisk, men ytterst verdikonservativ. Konservativ på veldig mange måter, jeg er absolutt ingen sosialist dagligdags. Joa, står for mine meninger gjør jeg, og joa, jeg innrømmer at mine meninger ikke er helt gjennomførte jeg heller, men såpass jeg vet, er at ett rent borgerlig sosialistisk synspunkt fører til mer fattigdom. Dere kan si hva dere vil, bruke oljepengene på de fattige, bla bla. Men når dere faktisk sier at de fattige/de som går på trygd, bare er tapere og ikke fortjener pengestøtte, gjør dere jo det ugeniale. Forskjellen mellom de fattige og rike øker mer! Det er problemet, dere ser det ikke. Politikerne snører det inn, sier at de skal bekjempe fattigdom med oljepenger, mens de samtidig står og sier at folk skal klare seg selv. Mer privatisering, mindre statlig. Og når folk skal klare seg selv, går ikke det alltid bra. De som faller ut, faller ut. Og blir bare dratt dypere ned i møkka! En konservativ regjering vil alltid gjøre større forskjell på fattig og rik!

 

Men, forresten, dere kjære FRPere. Noe må bli trappet ned. Vi kan ikke bare bruke alle oljepengene på mindre skatter og avgifter. Jeg mener Norge kunne for eksempel gjort all kollektivtrafikk statlig, men frigjort oljepenger til kollektivtrafikken. Det vil være en langsiktig vinning. Å frigjøre oljepenger men senke skatter og avgifter? Enten er FRPs politikere meget kortsiktige, eller så har noen av dere misforstått. Sier de virkelig det?

 

 

Forresten, ingen tvil om at Hagen er lur, men skulle ikke han trekke seg? En dag må jo han trekke seg tilbake, og nyte strendene i Torrevika, sammen med 10.000 andre forfyllede, enkle nordmenn i en by hvor alle snakker norsk. Heia frihet...

Meget godt innlegg. Salutt!

 

Morsom tanke. Hagen mener innvandrere til Norge SKAL lære norsk. Enig. Hagen bor store deler av året i Spania. Så vidt jeg vet kan han bestille en øl på spansk. Dersom f.eks. Somaliere var interessert i å bo.. la oss si 4 måneder av året i Norge. For å gå på ski :) Jeg liker ikke å gå på ski, men mange gjør en gang det. Hva ville Hagens holdning vært til dette? Om et tettsted i nærheten av høyfjellet med 3000 innbyggere fikk 5000 somaliere som bodde i et innestengt samfunn, utbydde lokale innbyggere på tomter og hus, hvordan ville Hagen reagert på dette?

 

Vi KAN jo bruke oljepengene på å senke skatter. Eller ikke.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tanke. Hagen mener innvandrere til Norge SKAL lære norsk. Enig. Hagen bor store deler av året i Spania. Så vidt jeg vet kan han bestille en øl på spansk. Dersom f.eks. Somaliere var interessert i å bo.. la oss si 4 måneder av året i Norge. For å gå på ski :) Jeg liker ikke å gå på ski, men mange gjør en gang det. Hva ville Hagens holdning vært til dette? Om et tettsted i nærheten av høyfjellet med 3000 innbyggere fikk 5000 somaliere som bodde i et innestengt samfunn, utbydde lokale innbyggere på tomter og hus, hvordan ville Hagen reagert på dette?

 

Vi KAN jo bruke oljepengene på å senke skatter. Eller ikke.

 

Akkurat det mener jeg og. Jeg har ingenting imot innvandrere, de kan være så mangt. Men jeg støtter langt mer de som lærer seg norsk, eller virkelig vil gjøre ett forsøk på det, enn de som ikke gidder. Familien har hatt hus på Kypros de siste 15 årene, i utkanten av en landsby. Jeg kan ikke mye gresk, og føler meg ganske hjelpeløs. Men jeg vil, og jeg skal lære det. Liker virkelig de folkene som lærer seg språket i ett land, og blender inn med kulturen. Ikke de som oppfører seg akkurat som når de er hjemme (derav mange Somaliere i Norge, og derav mange nordmenn i Spania). Riktignok er det å ta meg seg litt kultur ytterst genialt. Hva ville Norge vært uten Kebab, Pita, og annet som i dag er kultur. Nordmenn fant det ikke opp. En blanding av kebab og ski. Det er ett samfunn jeg virkelig er stolt av å leve i, med folk som både snakker norsk og engelsk, samt interesserer seg for fremmede kulturer, religioner, og mennesker. Og virkelig, virkelig opplever det selv, ikke hører det fra andre. "Innvanderer stjeler, derfor stemmer jeg FRP." Det er teit. Noen innvandrere har problemer med å tilpasse seg, kanskje også fordi Norge ikke gjør nok for at de skal føle seg velkomne? Hvis du som innvandrer blir møtt av ett land som vil sende deg og dine landsmenn tilbake til sult og nød, er ikke det særlig hyggelig. De tenker ikke slik da? Riktignok er det frivillig å bo i Norge, akkurat som det er frivillig å være medlem av dette forum, eller delta i denne diskusjon, men du vil gjerne tilbringe tid på forumet dersom du blir møtt med hjerterom, eller delta i diskusjonen dersom det er oppvakte mennesker som kan dele sine meninger på ett høyt, intelligent nivå.

 

Det er virkelig synd. En synd og skam at innvandrere stjeler. Det er en synd og skam at mange Nordmenn reagerer som de gjør. Mange innvandrere kan mye, og har full utdanning, men får bare ikke jobb p.g.a. navnet sitt. Bytter de navn til Ola Nordmann får de jobben med en gang. Jeg tror for eksempel en fra India, som har studert i New Dehli, og i Japan, er langt bedre kvalifisert, enn en som har studert i Oslo. Dette kommer jo også helt ann på enkeltindividet, men fremmede land har langt mer å by på enn det mange av oss tror.

 

Jeg har ofte blitt møtt med kommentarer på skolen av små barn, som spør "Hvilken hudfarge har jeg?". Jeg kremter, og svarer for eksempel at personen er mørk i huden, og blir da kalt rasist. Da bare vender jeg det andre kinn til, og tenker at, de har det nok ikke deilig, der de sitter på stjålne sykler og må hjem til problemer. Kanskje de klarer seg fint til den dagen de må stå på egne ben, men den dagen kommer. Og dersom de er uforbredt, ender det meget, meget dårlig.

 

Det er nesten som å gå uten å dusje på 2 uker, stinke svette, få høre at du stinker svette, og kalle det mobbing. Har du tilgang på en dusj, kan du gjerne avse 5 minutter to - tre ganger i uken. Hvis ikke, har du fortjent en litt irritert kommentar.

 

Det jeg kanskje prøver å si, er at vi alle må ta ett valg. Vi må alle behandle hverandre med den respekten de fortjener. Alle er garantert flinke i noe, vi må bare finne ut hva. Vi er alle mennesker. Smiler du og er glad, med ett fornuftig sinn, og åpen for diskusjon. Da har du kommet langt. Da har du egne meninger! Respekt!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jækla langt innlegg du har der, men hvor blir det av bensinprisene?

 

vgd.no neste?

 

*edit: og en liten ting jeg alltid har lurt på.. Hvorfor ender hver jævla politiske debatt opp med innvandrere og kultur?

 

Aner ikke.. Kanskje fordi det er ett av de viktigste emnene i norsk politikk?

 

Bensinpriser.. Det har vi ikke sett :D

 

Ble bare litt irritert ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal nordmenn lære at politikere er løgnere? De holder aldri det de lover.

Den regjeringen som sitter nå har mange meninger om bensinprisen, men vil de gjøre noe med den? "Nei, det er ikke så nøye."

I tillegg til dette nekter de å sette ned bilavgifter (de øker helst disse), men de skal ØKE antall bomringer i landet bare for å dra enda flere kroner ut av bilistene.

 

Så har man det med bruken av oljepenger da. Hvis Norge hadde brukt x antall % ekstra av oljefondet i året på å bygge ut og forbedre infrastruktur, skoler, sykehus etc. etc. Så hadde vi sluppet den smellen vi (garantert) kommer til å få om et visst antall år når veiene er fulle av hull (mer enn i dag), sykehus og skoler som man nesten ikke kan gå inn i pga. rasfare o.l. Alt dette kan vi gjøre noe med hvis vi ikke hadde hatt en gjeng med inkompetente politikere.

 

Noe man også kunne gjort her i landet var mer satsing på kollektivtrafikk. Flere bussruter med flere "avganger", og som ikke går 2-3 ganger dagen og som i tillegg stopper kl 17 i distrikt-Norge. Prisen på buss o.l. burde også vært lavere, det er egentlig for dyrt å ta buss hver dag.

 

Tenk, i norge hvor vi har gratis utdanning <.....>

Hvis du tenker deg om så er det kun grunnskolen (barne- og ungdomsskolen) som egentlig er gratis. Vidregående utdanning koster en del tusen kroner i bøker (som i andre land er gratis) over de 3 årene.

 

Edit: Vi burde ta litt mer lærdom av våre europeiske medmennesker og heller protestere i store mengder når vi ikke er fornøyde. Men det er ingen som vil det heller her i landet desverre =/

 

Angående Norges sikkerhet tror jeg vi er "rimelig sikkra". Nato og FN står så sterkt i verdenssamfunnet at en inovasjon av Norge ville utløst en ny verdenskrig, eller evt Nato mot det ene landet som prøver seg på noe dumt. (vet at jeg er litt naiv her :p)

Jeg hadde aldri stolt på at f.eks. USA hadde hjulpet oss i en krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tingen, er revolusjon. Nei, jeg er ingen kommunist. Men dersom ett samfunn er bygget på evolusjonsteorien, vil alt stagnere. Hele Oslos kollektivtransport stoppet opp av en selvmorder som hopper foran t-banen,(var vel i februar). Hva vil skje dersom en terror-aksjon hender? Dette er bare ett eksempel. Fordi våre nett gradvis oppgraderes, blir vi hengende etter på mange ting, og ting blir sårbare. Dersom vi river ned mye, og bygger helt nye ting, nye veinett, kollektivtransportnett, etc, vil dette være en langsiktig økonomisk gevinst. Da vil vi raskt dra nytte av oljepengene, og Norges velstand vil igjen bli forhøyet den dagen oljepengene tar slutt. Vi vil bli mer moderne, får mer arbeidskraft fra øst, og ta innersvingen på flere land, både når det gjelder teknologi og effektivitet.

 

How about that? Da er det ingen grunn til høye bensinpriser, da er alt modernisert. Ja, det vil koste mer, men i lengden vil det være ytterst mer effektivt.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår