Zemeckis Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hei Hvordan er reglene for horn til biler? Er det påbudt? Jeg mangler dette i bilen jeg kjøpte, er monter to stk 1000-metre istede. Vil jeg komme igjennom i Eu-kontrollen når den tid kommer? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 må nok ha fungerende horn. men om det er en 1-er feil så kanskje du passerer. husker ikke hvor den stiller seg på skalaen. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hmm, må vel kanskje skaffe meg det på huggern når jeg skal på EU-kontoll i 2007. Skal hive ut 1000-metrene som står der. Tar det lang tid og er det mye styr med å montere det? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hmm, må vel kanskje skaffe meg det på huggern når jeg skal på EU-kontoll i 2007. Skal hive ut 1000-metrene som står der. Tar det lang tid og er det mye styr med å montere det? mener du at du ikke har ledningene som skal være der til hornet? om ikke så er det bare 1 rød kabel som skal strekkes opp til et lite rele og videre inn i bilen til sikring nr. x (du ser på tabellen hvilken sikring det er). allt dette med releene og ledning fra sikring og opp tror jeg nesten fortsatt er der da det hadde vært tullete å ta det bort :P Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hmm, var kanskje litt dårlig til å for klare. Foran i grillen er det jo to runde dingser:p Jeg tror de er fjernet helt til fordel for 1000 metringene, horn knappen på rattet har ingen virkning:s Skal se mer etter senere. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Tror nok ikke 1000-metere regnes som fullgod erstatning for horn, nei. Jeg husker at det manglet horn på min forrige bil for noen år siden og at det måtte ordnes. Men det var ikke dyrt. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Det fikser du lett selv, har du Haynes manualen? Hvis ikke, kjøp den, du kommer til å spare mye tid på å ha den Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hornet er jo bare + og -, hvor knappen på rattet fungerer som en bryter.. litt fjøsmekk går alltids.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hmm, må vel kanskje skaffe meg det på huggern når jeg skal på EU-kontoll i 2007. Skal hive ut 1000-metrene som står der. Tar det lang tid og er det mye styr med å montere det? Behøver ikke fjerne de. hornet kan du jo montere under ved den lille plast leppa, Satt der på forje bilen.. Var allright det!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 § 29-1. Generelt om lydsignal 2. Motorvogn, unntatt beltemotorsykkel, skal ha signalhorn som gir tilstrekkelig lyd med jevn styrke og tonehøyde. Lyden må ikke være overdrevet kraftig eller skingrende. Motorvogn kan ha to forskjellige lydsignaler. Det må ikke kunne veksles automatisk mellom disse. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hvis det henger to ledninger med runde gumihetter i enden, er det tuteledningene... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Horn er vel 2'er feil, er det ikke det da? Hornet skal jo være der for sikkerheten - for å kunne varsle om evt fare. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Horn er vel 2'er feil, er det ikke det da? Hornet skal jo være der for sikkerheten - for å kunne varsle om evt fare. horn er 1er feil... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Horn er vel 2'er feil, er det ikke det da? Hornet skal jo være der for sikkerheten - for å kunne varsle om evt fare. Det er det som er poenget med hornet, ja, så det bør vel være der. Men jeg har mistanke om at det i praksis er mer til skade (fare) enn til gagn... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Det er det som er poenget med hornet, ja, så det bør vel være der. Men jeg har mistanke om at det i praksis er mer til skade (fare) enn til gagn... Trodde hornet var der for å helse på folk jeggrinchy NOT! :roll: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg