Gå til innhold

går det å sette inn en turbo i en 8v 1990 modell?

Ranger emnet


Tussi

Anbefalte innlegg

Ja det spørs, og 2,0 8v har 4 bolter på hjulene, calibra turbo og sikkert 16v turbo har nok 5 bolter. Så må du oppgradere bremsesystem og hele skjiten. Lettere å bytte bil jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bytte bremsesylinderen og størrelsen på skivene, turbo kan du få godkjent på firebolt. Antakelig må du bytte stabstaget og da. Ring opel og hør og få de til å sende papir på hva som må byttes

 

for ta et ring å høre med dem;) vil gjrne vite mer om det løner seig å bytte se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt å bygget om til Turbo.. Men det er vel mye jobb og få det godkjent hos bt kanskje. Siden du sikkert må bytte enn del annet! Kan fort bli dyrt.. Noen som veit mange hk bremsene er godkjent for

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring biltilsynet før du bynner ombygging og prat med de. Turbokonvertering og ombygging til C20LET er gjort flere ganger før i Norge så er ikke noe problem å få dette godkjent.

 

For Vectra 8v kontra Turbo så må bremsene og bremsesylinderen byttes

Bare konvertering av 8v så kan du slippe uten å bytte bremsene, husker ikke helt hvor mye de var godkjent for men.

Foran Bak

Vectra 2,0 A 8V 256x24 261x10 (260x10 93-95)

Vectra 2000 A 256x24 270x10

Vectra 2,0i Turbo 284x24 270x10

 

Husker ikke om bakbremsene trengtes å bytte i det hele tatt men forbremsene må vel byttes. Disse kan godkjennes på firebolt da.

Når du bytter forbremsene må og hovedsylinderen byttes. Disse tingene får man kjøpt brukt for noen få lapper, skivene til firebolt er heller ikke dyre...

 

Rett plass for å spørre nærmere er nok OMC forumet ;)

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bottom line is - Det er mye styr. Det kan også bli mye trøbbel, med tanke på rent mekaniske feil, og trøbbel med forsikring/godkjenning osv. Er lettere å kjøpe seg en bil som allerede har turbo. Men det er klart, hvis det er utfordringen du er ute etter, så er hvertfall en ting sikkert. Det blir dyrere enn å bare kjøpe turboen. Så blir jo også forsikringa dyrere uansett åssen du gjør det. Hvis du har tenkt å godkjenne det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail ang. turbo til vectra c20ne motor, fikk dette til svar:

 

Hei.

 

Vi har litt endringer i kitta våre, og prisen er nå 15000kr for C20NE kit. Det inneholder nå også Intercooler og 315cc dyser. Utover dette trenger du kun rør til eksos og innsug, samt slanger og slangeklemmer til innsug.

 

Motoren har såppas lav kompressjon orginalt, så det går uten problemer. For å senke tenningen bytter du oktanplugg til en 750ohm Orange 91oktan plugg. Denne vil gi deg 100rpm høyere tomgang, 5% mer bensin, og 5grader lavere tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt å bygget om til Turbo.. Men det er vel mye jobb og få det godkjent hos bt kanskje. Siden du sikkert må bytte enn del annet! Kan fort bli dyrt.. Noen som veit mange hk bremsene er godkjent for

 

har en bestevenn som holder på med godkjenning:D så jeg kan gjøre masse drit med bilen vet du;)hadde en golf og den hadde rak rør å den brøkye fælt og det dret han i:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bottom line is - Det er mye styr. Det kan også bli mye trøbbel, med tanke på rent mekaniske feil, og trøbbel med forsikring/godkjenning osv. Er lettere å kjøpe seg en bil som allerede har turbo. Men det er klart, hvis det er utfordringen du er ute etter, så er hvertfall en ting sikkert. Det blir dyrere enn å bare kjøpe turboen. Så blir jo også forsikringa dyrere uansett åssen du gjør det. Hvis du har tenkt å godkjenne det da :P

 

har veling lust å få en rask bil:) kan hadde at jeg kommer å bygger deg som bare den for somer rask:) liker å ha litt utt fordring se:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en bestevenn som holder på med godkjenning:D så jeg kan gjøre masse drit med bilen vet du;)hadde en golf og den hadde rak rør å den brøkye fælt og det dret han i:P

Hehe.. Kjekt da

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail ang. turbo til vectra c20ne motor, fikk dette til svar:

 

Hei.

 

Vi har litt endringer i kitta våre, og prisen er nå 15000kr for C20NE kit. Det inneholder nå også Intercooler og 315cc dyser. Utover dette trenger du kun rør til eksos og innsug, samt slanger og slangeklemmer til innsug.

 

Motoren har såppas lav kompressjon orginalt, så det går uten problemer. For å senke tenningen bytter du oktanplugg til en 750ohm Orange 91oktan plugg. Denne vil gi deg 100rpm høyere tomgang, 5% mer bensin, og 5grader lavere tenning.

 

det er dyrt men.. så jeg for nest tenke på hva jeg skal gjøre.. har jo seff 2,0 turbo klar for hand... trenger bare kjøpe den... og så er det martin skanke girkasse til 30000kr;) er en del jobb se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår