Gå til innhold

Litt hjelp ang fotoboks

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Blei tatt i fotoboks på jobben idag. Saken er slik, jeg og en kollega skulle levere to leiebiler ute i bærum. Vi kjører bærumsveien ut og jeg vet veldig godt at det er en boks der, men blir seff distrahert av noe annet og glemmer det helt OG DER BLINKER DET noe jævlig. At jeg ble tatt er det ingen tvil om og er ikke det jeg lurer på. Men tenker på kollegaen som kjørte bak, lå veeeeldig nærme meg da det blinket. Blir han også tatt ? Jeg mener at boksen kun kan ta en bil, hvis ikke så må den blinke to ganger eller ? De får vel heller ikke bildet av skiltet hans ? Hva sier dere ?

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt de vet kan jo jeg ha tatt en forbikjøring og slengt meg inn rett foran boksen slik at det på en måte ser ut som begge kjører like fort. Har sett på diverse bilder fra fotobokser, hvis det er tofelts vei kan jeg skjønne at det går ann å ta begge to, men ikke når det er ett felts vei. De får jo ikke noe bra bilde av bilen bak eller ??

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette bildet

bb_fartskontrollINN_8651g.jpg

Og utifra det kan jeg ikke skjønne at det går å ta to biler isammen slengen uten at det evt blinker to ganger.. Utifra bildet er bilen på streken da den blir tatt. Hadde de vært en bil rett bak ville ikke det vært tilstrekkelig bevis mener nå jeg

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge bilene kjørte jo over sensorene og fikk vel målt hastigheten.. så med mindre det blitset en gang til når han passerte har jeg hardt for å tro at han og får bot..

Vet ikke om det er noe delay på boksene, om blitzen må lades et par sekunder.. er vel ganske heftig blits det er snakk om..

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette bildet

bb_fartskontrollINN_8651g.jpg

Og utifra det kan jeg ikke skjønne at det går å ta to biler isammen slengen uten at det evt blinker to ganger.. Utifra bildet er bilen på streken da den blir tatt. Hadde de vært en bil rett bak ville ikke det vært tilstrekkelig bevis mener nå jeg

hvordan fant du det? Er det bilde av deg eller slenger du ut en annen synder? hehe

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det på nettet. Husker ikke hvor.

Blitsen blinker kun en gang, han som kjørte bak mente at han bremset ned til 50 med en gang det blinket og kunne ikke skjønne at vi hadde kjørt alt for fort. Men gjort er gjort gett..

Men ingen andre som har opplevd noe lignende ??

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da er jeg 99% sikker på at det bare blir en bot på deg.. :)

Fotoboksen måler jo den tiden hjulene dine bruker fra et punkt til et annet like foran boksen, så de har ikke peiling på hvor fort kompisen din har kjørt..:)

Edit: har ikke noe erfaring eller spesielle kunnskaper ang. fotobokser.. bare resonnerer meg fram til noe og tenker logisk.. fatality

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltids tenk på det samme,en bil drar forbi måleren og en bil,og kegger seg ut før fotoboksen,da blir en uskyldig tatt..du får skrive på forumet når du vet svaret,Lars :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider