Morgis Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Hei. Har problemer med lekkasje av kjøleveske. Var veldig vått under radiatoren så jeg løftet den opp og fant en plass hvor det lakk. Håper dette er den eneste. Har prøvd "radiator tett" som jeg kjøpte på bensinstasjonen, men den hjalp vist ikke. Noen råd til hva jeg skal gjøre? Kanskje bare skaffe meg ny radiator? Og nei, jeg skal ikke bruke kanel da det blir mye tykt og varer bare kortvarig. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Tett den med eggehvite, det gjorde MacGyver :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Reise til et rørleggerverksted å lodde kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 kan du ikke bare kjøpe ny på høgger'n da ,koster ikke no..... Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Dersom det er stussen som lekker er det greit å lodde bare en rengjør skikkelig. Mekonomen skulle ha 2400 kr for en ny sånn radiator, kan faktisk være billigere originalt. Loddet selv inn gjengeparti til tempføler for elektrisk vifte på en slik radiator nå nylig, brukte liten propanbrenner og loddetinn. Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Ny radiator til 260 2,7 koster 1390,- hos Radiatorservice i Stavanger. http://www.radiatorservice.no/pages/produktsok.html Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Ny radiator til 260 2,7 koster 1390,- hos Radiatorservice i Stavanger.http://www.radiatorservice.no/pages/produktsok.html juggu ikke gal pris. men får starte med noe lodding så ser jeg om det holder :) pøser ut vann når den begynner å bli varm hvertfall. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 dyt på masse kanel, tetter det meste, ulempen er att det blir luktene pa**is i bilen en stund., Ellers koster jo ikke en radiator mye kronene brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 også får man tett varmeregister da såkalrt ;) har skyld og vaska reint så uendelig mange varmeregistere i vinter pga radiatortett/feil kjøleveske/kanel/etc Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 også får man tett varmeregister da såkalrt ;) har skyld og vaska reint så uendelig mange varmeregistere i vinter pga radiatortett/feil kjøleveske/kanel/etc Jeg må bare få blåst ut den radiator tett gugget som ikke fungerte? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 jepp. er bare å skylle igjen egentlig Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 jeg ville ikke hevet egg inni, hehe.. selv om mythbusters gjorde det og det funket, så ville jeg ikke hevet gugge inn i motoren/radiatoren. sikkert ikke så idèellt for vannpumpe, samt da kjøleeffekten for radiatoren. (som nødstriks kan det vel fungere, om du MÅ videre.. les: øksemorder følger etter deg). Jeg ville nok loddet den, eller evnt. bare byttet radiatoren. Vet ikke om automatradiatorer har bedre kjøling (alu)? Du kan vel få en brukt en hos huggeren for 3-500kr, ville jeg tro. (en i fin stand). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Jeg ville nok loddet den, eller evnt. bare byttet radiatoren. Vet ikke om automatradiatorer har bedre kjøling (alu)? Du kan vel få en brukt en hos huggeren for 3-500kr, ville jeg tro. (en i fin stand). Skal levere den til et verksted i morgen hvor dem fikser radiatorer. Lodder osv. Det med automatkassen så har vel den noen olje kanaler inni radiatoren etter hva jeg har forstått? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg