Gå til innhold

skade i selv vask

Ranger emnet


vanmastern

Anbefalte innlegg

vasket vår passat 2000mod som vi nylig kjøpte. hva i et selvaske anlegg på tiller i trondheim,

da vi brukte denne vake kosten viser det seg at det hva brekt av noe på den slik at jeg fikk skrapet opp dør og panseret mitt,

disse stripene vises meget godt da vi har svart met.

jeg bad dem kikke på det på bensinstajonen, men som alle vet er jo det typisk folk som ikke vet hva en bil er som står bak kassa. eierene hva på påskefjellet enda, har jeg krav på og få dette ordnet evt opplakkert???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er selvvask har du vel egentlig ikke noe "garanti" for at utstyret blir brukt riktig? ;) De vaskekostene er jo fulle av grus og møkk uansett, så de kan til nød brukes på felger. Skal de brukes på bilen må de være nye og bare føres over uten trykk. Ellers blir det merker uansett.

 

 

men dem er jo ansvarlig at utstyret ska være helt og ikke ødelagt slik dette hva, det står jo ikke at du vasker på eget ansvar, oh vaske kosten hva jo brekt under busta så det hva jo umulig og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROR ihvertfall det er en litt vanskelig sak, siden du vasket bilen selv og dermed påførte skadene selv.

Men er jo bare å kontakte stasjonen og se hva de sier? :)

Som jeg sa tidligere, de børstegreiene som henger i enden av en slange er ofte det rene mord å bruke på annet enn felgene... Har reparert flere biler, sist for fire mnd. siden som hadde vasket selv med en sånn kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde faktisk ikke at det var bileiere som brukte den kosten.

Er jo HELT på trynet. Bøtte og svamp !!!!!!!!

Kosten tar jo fullstendig knekken på lakken på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå av den mening at koster generelt ikke er så helseskadelig for bilen som det enkelte skal ha det til her.

 

Når det gjelder skaden, så kommer det vel litt ann på hva som var galt med kosten. Hvis det f.eks var noe skarpt som gjemte seg blandt børstene som du ikke burde har oppdaget vil jeg tro du har noe å fare med. Vanskelig og kjedelig er det uansett. Hvis du er ute etter en kamp bør du dokumentere skaden på børsten ved å ta bilder slik at den f.eks ikke blir byttet ut... I tillegg hjelper det sikkert også at noen som kan snakke for seg tar en prat med vedkommende som driver sjappa. Dette fordi det beste er om dere i mellom kommer til en løsning. Hvis ikke må det mye ressurser til for å eventuelt få dekket skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på bensinsstasjon selv, og må si jeg aldri ville brukt slike på bilen min, bl. a p.g.a de blir fort veldig slitt, korte børster, noe som gjør at man fortere kan komme borti med selve hodet og få en ripe e.l. Et annet problem som tidligere sagt, er jo det at det ofte samler seg grus og møkk i disse... Eneste selvvasken egentlig er god for, er en rask avspyling! Lykke til med saken da!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde faktisk ikke at det var bileiere som brukte den kosten.

Er jo HELT på trynet. Bøtte og svamp !!!!!!!!

Kosten tar jo fullstendig knekken på lakken på bilen.

 

 

Helt enig.. Prøv med en nylakkert bil og bruk den så skal man nok se endel riper ja :) Ikke minst på børstevask i maskin! Jeg lakkerte bilen min for 2 mndr siden, tenkte jeg skulle prøve d berømte systemet dem har på statoil. Men nå ender d med at jeg lakkerer opp igjen hele shiten! MASSE riper.. Seff kan jeg polere dem vekk, men er endel andre ting som må fikses og! Men de børste som er i selvvask er døden for lakken!

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde faktisk ikke at det var bileiere som brukte den kosten.

Er jo HELT på trynet. Bøtte og svamp !!!!!!!!

Kosten tar jo fullstendig knekken på lakken på bilen.

 

Får frysninger når j ser folk som bruker de kostene på stasjonene her i Hamar, at folk vil lakken på bilen sin så vondt...!

 

Først står det en å skrubber felga sine rene for grus, møkk og ja gud vet hva mer som er der, også kommer det en forsåvidt ny bil inn dit og gyver på med kosten, det er dømt til å gå galt det! nei, bøtte og svamp er det eneste det går i, og det kommer det til å gå i så lenge j greier å vaske bilen min selv å...

 

Maskinvask er også av samme oppfatning, tvilsomme greier det også!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle se på en Audi 90 quattro for et års tid siden, og skulle møte vedkommende på Esso Billingstad. Jeg var fremme i god tid, så jeg stod der å ventet i en annen bil når jeg så selgeren kom. Han kjørte audien, som forøvrig var full av møkk, inn i selv-vasken.

Så skjedde det hårreisende. Han gikk ut av bilen, rett bort til børsten, og begynte å skrubbe bilen. Han skrubbet altså en TØRR bil som han hadde planer om å selge for 60 000,- !! Dere kan sikkert tenke dere resultatet.

Ble nok ikke noen bil på meg den dagen nei...:shake

Audi A4 2.0 TDi Quattro '06

VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99

*VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

*VW Golf II GTi 16v Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle se på en Audi 90 quattro for et års tid siden, og skulle møte vedkommende på Esso Billingstad. Jeg var fremme i god tid, så jeg stod der å ventet i en annen bil når jeg så selgeren kom. Han kjørte audien, som forøvrig var full av møkk, inn i selv-vasken.

Så skjedde det hårreisende. Han gikk ut av bilen, rett bort til børsten, og begynte å skrubbe bilen. Han skrubbet altså en TØRR bil som han hadde planer om å selge for 60 000,- !! Dere kan sikkert tenke dere resultatet.

Ble nok ikke noen bil på meg den dagen nei...:shake

 

 

Noen som ikke har sirkulasjon oppe i toppen tydeligvis :shake

 

Har sett flere eksempler på det du nevner der, og det er utrolig at folk vil lakken på bilen så vondt...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Ser innimellom at folk faktisk bruker børsten på bilen. Jaja, tenker jeg. De vet ikke bedre. Eneste jeg kan bruke den børsten der til er å skrubbe dekkene og felgene.

Ta med bøtte og svamp, og bruk litt ekstra tid, istedenfor å ripe opp bilen.

 

Til trådstarter:

Det er feil på stasjonens utstyr som skapte ripene i lakken din, så det bør du få dekket.

Men sånn børstesak i selvvasken bør man nok aldri bruke på bilen. Ville du vasket bilen din med vann og en snøbørste? Busta er for stiv og hard på begge :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår