Gå til innhold

Montering av alarm og fjernstart.. obs.. mye lesning :D

Ranger emnet


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Halla balla,

 

Sliter litt med montering av alarm på min 94 P10 GT. Begynte med og installere fjernstarts delen. Som besto av 4 rele og noen ledninger.. og som i følge tegningen eg skulle kople til ACC,IG1,IG2,STR det gikk greit det bortsett fra at det var fire ledninger som skulle koples til, og dem var Yellow,Brown,Brown,Blue.. problemet da var at eg viste jo ikkje hvilken av dem brune som skulle på hva.. for en av dem skulle på IG1 og en på IG2..

 

Så eg tok en sjangs og da var det feil, det som sjedde da var at når eg plugget rele`a i holderene så tente alle lysene på dashen nett som når den står i steg 3 rett før start.. så når eg startet den da med nøkkelen ville den ikke stoppe gjen..da byttet eg om IG1 og IG2 på dem brune ledningene og da funket det slik at nøkkelen styrte alt som før.. men og starte med fjernkontrollen fungerte ikke.

 

 

DSCF0394.jpg

 

Tegning over alarmen, den øverste delen med dem relea er fjernstarten..

 

Da kommer eg til det eg lurer på, for når eg leser i bruksanvisningen for alarmen står det dette om fjernstart, og det var slik den gjore oss meg, i steden for og pipe en gang og starte så piper den 4 ganger og ingenting mer skjer..

 

Eg har kun koplet opp fjernstarts delen som er øverst på bildet eg prøve og legge inn, så spørsmålet mitt er, hva kan eg kople meg inn på for og få dette såkalte "Hand brake Pull Off " ??

 

Ledningene som er gjen og kople på alarmen vist eg ser vekk fra sentrallås delen og diodene etc.. er,

 

Red/black- Power Window (-)

White- ACC/ON + ( hva skal denne innpå? )

Orange-feet of brake pedal ( + )

green-hand of brake pedal ( + )

brown-gasbne directing light (or +12V ) ?? HVA ER DENNE ?

blue-door trigger

yellow-cut off

BLUE---Går til fjernstartdelen

YELLOW---Går til fjernstartdelen

BROWN---Går til fjernstartdelen

 

Brown-Turing light

Brown-Turning light

Black- (- On battery )

Red- (+ on Battery )

Blue/Black- Trunk (+) Hva er dette??

Pink-Siren (+)

" When the gear is in N og P Press 1 + 2 In the same time, the lights keep on 1 second, siren will chirp once, the engine is started and lasting for 15 minutes. Within 15 minutes, press 2, the siren chirps twice, and the engine is cut-off. But the system is still under arming mode.

 

Press 3 and enter into the car, if the driver turn the acc on within 30 seconds, the system will be start continuely, otherwise, it will be cut off.

 

If the system is not started succesfully, the system will be re-started 3 times automatically

 

NOTE: If the hand brake is not pull off the system will forbid the remote engine start, siren will chirp 4 times and lights flashes once to give warnings to the car owner.

 

Warings: For hand shit cars, when engine start, the shift must be in neutral positon and pull off the hand brake, or else it is very dangerous.

 

Håper noen kan hjelpe meg litt her..

_________________

Metallic Candy Lime Green Primera e GT

-Rockford Fosgate

-Phoenix Gold

-Soundstream

-Playstation 2

-Streetglow

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dette er absolutt ikke en alarm og fjernstart som du kobler opp uten god peiling.

 

Det som er problemet med denne fjernstartdelen, er at det er brukt ett vekselrele som de har tatt ut strøm på hvert vekselpunkt. Den ene av de to brune kablene får hele tiden strøm. Du skal bare bruke den som ikke får strøm. Den med strøm kan du bare ta bort.

 

Neste problemet som er mye større er:

 

Når du har koblet alt, trykker på de to knappene for å starte, så kinner den i 0,5 sekund, å så skjer det ikke noe mere.

 

Det du da har problem med er signalet som alarmhjernen skal ha for å vite når motoren går.

Denne signal ledningen heter (gasbdn direction light or 12v) tror jeg det var. Den må du koble på en plass som bare får strøm da motoren har startet, og ikke før.

 

Gi beskjed om du har mere problemer med oppkoblingen

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D+ må du altså inn på, gjerne med ett relè...

 

D+ er vel på dynamoen, men det er også ett problem.

Det signalet den skal i utgangspunktet ha for å registrere at motoren går, er 12V, men driten med denne greia, er at den tror motoren går allerede ved ett signal på 2V.

 

Men dette skal vel la seg ordne ved å bruke rele kanskje ja

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår