Gunnar KRC Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Innsuget på min volvo 142 er på samme side som eksosmanifoil og jeg tenkte å lakke innsuget med hammerrite som tåler 80 grader men jeg vet ikke hvor varmt innsuget kan bli... noen som har peiling på hvor varmt det kan bli?? b-20 motor btw Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Veit ikke hvor varmt det kan bli, men ddet lønner seg jo og holde det så kaldt som mulig. Lønner seg og lage ei plate imellom innsug og grenrøret og surre grenrøret inn med slik `bandasje` til og ha rundt eksosen for og lede mest mulig varme ut i røret. Hvorfor lakkere innsuget? Er det ikke aluminiums innsug da? Hadde heller polert det da, litt mer jobb, men ser mye bedre ut. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Veit ikke hvor varmt det kan bli, men ddet lønner seg jo og holde det så kaldt som mulig. Lønner seg og lage ei plate imellom innsug og grenrøret og surre grenrøret inn med slik `bandasje` til og ha rundt eksosen for og lede mest mulig varme ut i røret. Hvorfor lakkere innsuget? Er det ikke aluminiums innsug da? Hadde heller polert det da, litt mer jobb, men ser mye bedre ut. innsuget (innsug til 2 doble weber) var sort og metallet er litt ripete så jeg tenkte å lakke dem i alufarge igjen men den lakken som var på de var herpa så den må bort først. Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Er det innsug til 2 doble så er det nok helt sikkert aluminiums innsug som er lakkert. Ville prøvd og pusse det ned og polere det. Det hadde blitt bra finnish. Har du 2 dobble og grenrør så ville jeg laget ei plate imellom gasserene og grenrøret. Så de blir skjermet fra den værste varmen. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Går vel an å surre grenrøret i eksosbandasje og for å få ned tempen :) Har du bilder av motor med to dobble? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 blir en god del pussing og polering men det blir sikkert verdt det!! har ikke bilder av to doble for jeg har ikke forgassere enda hehe. sparer til to doble weber 45, steg 4 topp og en annen kam så når jeg har fått tak i det er det ikke umulig at det kommer noen bilder!! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 80 grader er lite, ta å kjenn på innsuget etter en god tur! Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 80 grader er lite, ta å kjenn på innsuget etter en god tur! e så varmt at jeg ikke vil ta på hehe Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Jeg ville surra grenrøret med eksos bandasje og lag ei plate imellom grenrør og gasserene. Det hjelper en del og er ikke akkurat store jobben. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Kjølevannet går vel gjennom innsuget for å varme det på vintern så... blir nok fort 100 grader. Men kan jo bare prøve å lakke det å se om det holder!? Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hvorfor ikke bare lakkere med noe annet enn hammerrite ? Det blir mer enn 80 grader der ja :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 eller glassblåse det! gjort på 10min og ser meget bra ut Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Glassblåse ekke dumt. Går ikke noe kjølevann i innsuget på b20. Lag ei slik plate, det er det mange som har gjort før deg og eksos bandasje er nok ikke dumt det heller, da leder du mer av varmen ifra eksosen lenger ut i eksos anlegget. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Er det innsug til 2 doble så er det nok helt sikkert aluminiums innsug som er lakkert. Ville prøvd og pusse det ned og polere det. Det hadde blitt bra finnish. Har du 2 dobble og grenrør så ville jeg laget ei plate imellom gasserene og grenrøret. Så de blir skjermet fra den værste varmen. Noen tips om hva jeg skal bruke å polere med? her er et bilde av ene innsuget og det er mange kriker og kroker som er vanskelig å komme til, hva skal jeg bruke for å polere med både utenpå og innvendig? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Få deg dremel, så fikser du det der som ingenting! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.