Gå til innhold

Hva betyr 4ohm mono 2000rms?

Ranger emnet


trygg

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om noen kunne forklare meg hva 4ohm mono=2000watt rms. betyr når det står

1100x1rms 4ohm,

1500x1rms 2ohm,

2000x1rms4ohms mono

forsterkeren er en soundstream picasso 2000d

jeg trodde den ga 2000wrms i 1 ohm

såjeg har koblet mine subber i 1ohm(2stk 2+2ohm)

skal jeg da koblet dem i 4ohm i stedet?

hilsen Dag Borg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det står feil. hvis det er en 1 ohm stabil monoblokk på 2000W er nok heller:

1100x1rms 4ohm,

1500x1rms 2ohm,

2000x1rms 1ohm.

 

er ikke kjent med den forsterkeren, så skal ikke si det 100% sikkert. men jeg har en veldig sterk misstanke om at det står feil.

 

har du økt noe etter at du har byttet bil og klasse da? blir interessangt å se hva du klarer når vi møtes på hellerud. :)

litt off topic men, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt, den yter 2kW i 1 ohm, ikke i 4 ohm. Det er bare web-designeren til Soundstream som skulle hatt bank for å ikke gjøre jobben sin ordentlig :D

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm..har du to stk element som er enkeltspolet 2ohm... eller dobbelspolet 2ohm.....?

måtte bare spør.. ;)

 

mvh, stig

jeg har 2stk splx 2*2ohm i en kasse.

og jeg har 2stk picasso som jeg kan koble sammen, men jeg bruker bare 1stk nå for den andre er på verkstedet.

hilsen dag borg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2stk splx 2*2ohm i en kasse.

og jeg har 2stk picasso som jeg kan koble sammen, men jeg bruker bare 1stk nå for den andre er på verkstedet.

hilsen dag borg.

 

Stusset også litt over dette...

 

Teknisk sett er det ikke lett å få 1 ohms last med 4 stk. 2 ohms spoler.

 

:)

 

Alle koblet i parallell vil faktisk bli 0,5ohm, så om Trygg ikke har lyst til å ødelegge den andre forsterkeren også, bør han koble spolene i serie, og elementene i parallell (=2 ohm)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset også litt over dette...

 

Teknisk sett er det ikke lett å få 1 ohms last med 4 stk. 2 ohms spoler.

 

:)

 

Alle koblet i parallell vil faktisk bli 0,5ohm, så om Trygg ikke har lyst til å ødelegge den andre forsterkeren også, bør han koble spolene i serie, og elementene i parallell (=2 ohm)...

jeg lurte på hva 4ohm rms mono betydde?.jeg har koblet mine 2splx:

+til+til amp (h1)

-til-til amp (h2)

-til-til+til+mellom subbene.

jeg tror nok ikke picassoen tåler 0.5ohm last.

hilsen Dag Borg

ps når jeg har linket ampene får jeg en max last i 2 ohm.(1+1ohm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg lurte på om noen kunne forklare meg hva 4ohm mono=2000watt rms. betyr når det står

1100x1rms 4ohm,

1500x1rms 2ohm,

2000x1rms4ohms mono

forsterkeren er en soundstream picasso 2000d

jeg trodde den ga 2000wrms i 1 ohm

såjeg har koblet mine subber i 1ohm(2stk 2+2ohm)

skal jeg da koblet dem i 4ohm i stedet?

hilsen Dag Borg

 

den forsterkeren din er stabil i 1 ohm, og da kan den levere opp til 2000 watt rms.. Det er foresten en mono forsterker, så det som du har skrevet er feil ... ikke 4 ohm men 1 ohm .. forsterkeren har veldig bra strømstyring, så om du laster den i 2 ohm så vil det gi deg den lyden du vil ha uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsterkeren din er stabil i 1 ohm, og da kan den levere opp til 2000 watt rms.. Det er foresten en mono forsterker, så det som du har skrevet er feil ... ikke 4 ohm men 1 ohm .. forsterkeren har veldig bra strømstyring, så om du laster den i 2 ohm så vil det gi deg den lyden du vil ha uansett :)

jeg leste det på soundstream sin hjemmesidehttp://www.soundstream.com/amplifiers-picasso.htm

så det var derfor jeg lurte.der står det 2000wrms i 1ohm og 2000w rms watt4 ohm mono..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste det på soundstream sin hjemmesidehttp://www.soundstream.com/amplifiers-picasso.htm

så det var derfor jeg lurte.der står det 2000wrms i 1ohm og 2000w rms watt4 ohm mono..

 

 

det betyr dette :

 

TST™ (Twin Stack Technology) Allows 2 amplifiers to drive 1 voice coil, effectively doubling the power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du helt føkka i hue eller forstår du nada ??? forklaringen i det du spør ligger i den setningen!!! du kan koble 2 forsterkere på en sub i MOOOONO !!! og da dobler du effekten !!!! derfor 1 x 2000 watt i 4 ohm RMS !!!!

:fingers: spar for slike utsagn!!!!!!!!!!kobler du sammen 2 stk soundstream pca2000d såblir det mellom 3000-4000watt rms i 2ohm......

sjekk db dragstats og mitt navn,jeg er ikke nybegynner.........

hilsen Dag Gunnar Borg....:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fingers: spar for slike utsagn!!!!!!!!!!kobler du sammen 2 stk soundstream pca2000d såblir det mellom 3000-4000watt rms i 2ohm......

sjekk db dragstats og mitt navn,jeg er ikke nybegynner.........

hilsen Dag Gunnar Borg....:

 

tviler på at du kan koble på 2 ohm's last om du bruker 2 stk, gjør det så tror jeg den tar kvelden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår