Vomaz Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 skal kjøpe dempere forran til 240n.. såe jeg lurte på om jeg burde kjøpe org el noe annet merke.. bilen er foreløbi dønn original, men kommer en turbomotor etterhvert... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 skal kjøpe dempere forran til 240n.. såe jeg lurte på om jeg burde kjøpe org el noe annet merke.. bilen er foreløbi dønn original, men kommer en turbomotor etterhvert... Pedersens racing har sikkert noe snacks på lager:P kommer jo an på hvor mye du har tenkt å bruke.. Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 greit om du sier hva du er ute etter, ogca pris.. ligger på alt ifra 200for alle org. på en hugger til 50-60lapper öhlins, så velg noe mellom der så.. bilstein eller koni er jo kurrant..bilstein ligger vel i klassen over, også litt dyrere...bcb har senkesats, me 4gule koni og lesjö, kansje det hadde vært noe? ca 6 lakser mener jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 jeg tenkte på noen NYE dempere.. som kan brukes på bruksbilen.. trenger ikke være noe dyre heller.. burde jeg satse på olje og org eller bilstein elno?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 sachs er fine til vanlig bruk Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 kommer jo helt an på hvordan du kjører bilen..har selv biltein(kan få NOK av andre til å signere dette!) og er storfornøyd med disse! bilen blir nok hakket hardere med koni om man stiller dem på maks, men igjen så går jo det på holdbarhet og hvordan demperen jobber for å få deg som aggressiv fører frem fort som fan! er det pinnhard bil du vil ha kan man bare sveise til noen 4kant røyr og tro at alt er bra fordi bilen er FITESTIV, men det hjelper lite når de ikke jobber noe.. men som sagt, et rimelig alternativ er pakken til bcb, da får du jo nye "senkefjører" med og.. men for all del, hold deg vekke fra alt som heter olje og orginalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 kommer jo helt an på hvordan du kjører bilen..har selv biltein(kan få NOK av andre til å signere dette!) og er storfornøyd med disse! bilen blir nok hakket hardere med koni om man stiller dem på maks, men igjen så går jo det på holdbarhet og hvordan demperen jobber for å få deg som aggressiv fører frem fort som fan! er det pinnhard bil du vil ha kan man bare sveise til noen 4kant røyr og tro at alt er bra fordi bilen er FITESTIV, men det hjelper lite når de ikke jobber noe.. men som sagt, et rimelig alternativ er pakken til bcb, da får du jo nye "senkefjører" med og.. men for all del, hold deg vekke fra alt som heter olje og orginalt! ok.. jeg må bare ha noen dempere for de jeg har på nå er TOTALT gåen... sitter å tenker på om jeg skal kjøpe et "komplett" senkesettpakke.. med alle dempere og senkefjærer.. var vell til ca 7k.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 hentet fra BCB.. Tilbudspakkene innholder 4 stk senkefjærer med papirer og 4 stk gule justerbare koni støtdempere . 240sedan(242 og 244)-75-93mod og alle 264 kr.5600.-+mva(7000) nr.5000-244 er de konidemperene gass, ja? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 De er gass ja. Men ville fått et pakketilbud på Bilstein fra Pedersens først, tror ikke det blir noe dyrere. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ongabonga Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Koster 7780,- inkl. mva + eventuell frakt for Bilstein rally og lesjøfors pakke hos Pedersens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 kommer jo helt an på hvordan du kjører bilen..har selv biltein(kan få NOK av andre til å signere dette!) og er storfornøyd med disse! bilen blir nok hakket hardere med koni om man stiller dem på maks, men igjen så går jo det på holdbarhet og hvordan demperen jobber for å få deg som aggressiv fører frem fort som fan! er det pinnhard bil du vil ha kan man bare sveise til noen 4kant røyr og tro at alt er bra fordi bilen er FITESTIV, men det hjelper lite når de ikke jobber noe.. men som sagt, et rimelig alternativ er pakken til bcb, da får du jo nye "senkefjører" med og.. men for all del, hold deg vekke fra alt som heter olje og orginalt! Bil uten noen som helst fjæring vil ikke sitte noe særlig på veien. Til det er veiene våre for humpete. Og bilen vil faktisk bli ganske så myk etter en tids kjøring, fordi selve chassis/karrosseri vil begyne å gi etter. Med mindre du har forsterket det skikkelig på de nødvendige steder. Og de gule Koni er vel egentlig ikke justerbare i den forstand? Er ikke justeringa egentlig beregnet for å ta opp "slitasje/slakk" i demperen etter en tids bruk, for å få den like hard som om den var "ny" ? Eller har jeg misforstått hele greia til Koni? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 ja..? og hva er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Det du får justert på Koni, er returdempingen. Bilstein Rally er gode saker, litt vel stive for hverdagskjøring kanskje. Sport/Sprint er både billigere og bedre alternativer her tror jeg. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 S13: Er Bilstein Rally omtrent som gule R-Sport?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Er nok ganske like, men siden gule r-sport har vært ute av produksjon lenge, så er det vanskelig å få sammenlignet de. Direkte arvtager for r-sport er det deCarbon som lager, husker ikke hvem som selger de nå for tiden, muligens KG? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg