Gå til innhold

kjøp Chevrolet Caprice?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal ikke ha meg ny bil nå, men om et års tid eller noe.

har sett litt på denne bilen http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1050155

 

Det er en chevrolet caprice classic fra 1979, med en V8 på 6.2 liter.

Er dette den samme motoren som sitter i suburban?

Kan noen gi meg litt teknisk på denne motoren? bilen?

Er dette en driftsikker bil som er grei og kjøre?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har en 78-modell som kun brukes ved spesielle anledninger. Kan ikke si deg mye om motoren, da min er en 5,7 bensin (350).

 

Mitt eksemplar er coupe, ikke stasjonsvogn, og jeg kan med én gang konstatere at den er svært, svært myk. Ved langkjøring på motorvei blir man rett og slett sjøsyk.

 

Driftsikkerheten er ingen ting å si på, den starter på første forsøk etter å ha stått rolig i drøyt et år. Men min brukes som sagt bare ved spesielle anledninger, det er derfor det går så lang tid mellom hver gang. Den har også bare gått 30 000 km, så det har kanskje noe med det å gjøre også.

 

Min konklusjon er at denne bilen ikke er egnet som en "dagligdags" bil. Den er rett og slett for myk og klumsete.

1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
PaleRider: Dette er snakk om en dønn original bil. Alle biler kan bli stive med modifikasjoner. :)

 

6.2 litern? Diesel? Uffda... Litt av sjarmen er jo minimum en 350 bensin vel?

 

Når bilen din har stått så mange år på de samme fjærene og demperne, så er det ikke så rart den gynger! Min er stø som et fjell! Nydelig bil å kjøre på langtur! Mye motor, ikke fullt så¨gæli forbruk og en nydelig bil å se på! STWen er vel litt stivere bak tenker jg, skal jo være mulighet for å lasse litt der! Har selv en 78 Caprice 350/350 2 dørs coupe! brukt nå et års tid. Nå står den i deler, motor og kasse skal overhales, og karroseri skal sveises og lakkeres... Så har en god jobb foran meg i sommerferien, Kan sikkert legge ut litt etterhvert dersom noen faktisk er intresert i amerikansk bil her...

 

Jarbra! 78 du har? Med bua bakrute? Har du noe bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.2 litern? Diesel? Uffda... Litt av sjarmen er jo minimum en 350 bensin vel?

 

Når bilen din har stått så mange år på de samme fjærene og demperne, så er det ikke så rart den gynger! Min er stø som et fjell! Nydelig bil å kjøre på langtur! Mye motor, ikke fullt så¨gæli forbruk og en nydelig bil å se på! STWen er vel litt stivere bak tenker jg, skal jo være mulighet for å lasse litt der! Har selv en 78 Caprice 350/350 2 dørs coupe! brukt nå et års tid. Nå står den i deler, motor og kasse skal overhales, og karroseri skal sveises og lakkeres... Så har en god jobb foran meg i sommerferien, Kan sikkert legge ut litt etterhvert dersom noen faktisk er intresert i amerikansk bil her...

 

Jarbra! 78 du har? Med bua bakrute? Har du noe bilder?

 

Legg gjerne ut bilder underveis!,

 

liker "look'en" på 77-79 2-dørs Coupe'ene..

 

Litt inspirasjon:

 

2door_caprice-draw.jpg

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
" Min konklusjon er at denne bilen ikke er egnet som en "dagligdags" bil. Den er rett og slett for myk og klumsete. "

 

 

Med gode støtdempere og 70-profil dekk (75-profil er for lastebiler) er Capricen fjellstø, nærmest litt stiv.

 

min må vere stiva.. Er i daglig drift og helt topp bil. bra bremser. ingen problemer med motor. osv. sitter 265/50/15 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår