Gjest kentiver Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hei Oppdaget igår at jeg har fått en oljelekasje på bilen, ser ut som det kommer fra toppen, er minst 1\2 liter olje som har kommet ut siste...tja... måneden sånn ca. Er det nok å bare bytte toppakningen? ser ut som det er derfra det kommer:( Motoren blir og fort varm når jeg står iro, 3-4 minutt så stiger temperaturen betraktelig opp, men har merket at ikke radiatorvifta starter, noen som vet en grei måte å teste om den er gåen på? Motoren har ikke gått så alt for langt, så vil redde den før den blir ødelagt:) Forresten en 87Mod 1.8L GL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Om toppakningen er gåen så kan du få komprimert luft i kjølesystemet, da blir den fort varm. Om du titter nedi ekspansjonstanken er sikkert vannet ditt sort av sot. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kentiver Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Om toppakningen er gåen så kan du få komprimert luft i kjølesystemet, da blir den fort varm. Om du titter nedi ekspansjonstanken er sikkert vannet ditt sort av sot. Ok, skal ta å sjekke det, skal å fikse nå greier på bilen om en stund. Hvis det er det, er det nok å bytte toppakningen da? Merket igår når bilen var kald så var det en svak lyd i motoren, hørtes nesten ut som noe kompresjon som var galt, men forsvant etterhvert som den ble varm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kentiver Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Var ikke noe sot i kjølesystemet. Men toppdekselpakningen var gåen, så var å kjøpte meg ny isted, skal mekke den på bilen litt senere idag. Noen som har noe bra tips til å teste radiatorvifta? Den går hvist aldri:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Noen som har noe bra tips til å teste radiatorvifta? Den går hvist aldri:( Pluss og minus fra vifta rett på batteriet, da vil du se om den virker;) Hvis den starter og snurret fint så er det nok noe annet som er feil, en temperaturføler f,eks.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kentiver Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Pluss og minus fra vifta rett på batteriet, da vil du se om den virker;)Hvis den starter og snurret fint så er det nok noe annet som er feil, en temperaturføler f,eks.. Hmm, tja, skal sjekke;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Termostat bryteren til viften kan du teste ved å legge i en kjele kokende vann. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Den føleren står nede til høyre på radiator. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kentiver Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Ja har testet den, virket ikke:( Så skal ta å skaffe meg en ny:) Har fikset oljelekasjen nå:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpower Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 er ikke meninga å prøve å stjele tråden din, men har samme problem på min, den har bestandi blitt "for" varm av å stå på tomgang.. Var oljelekk. på den da jeg kjøpte den, så skifta toppakninga + mange andre pakninger rundt omkring, noe som hjalp på lekkasjen, men ikke på selve temperaturen.. Er ikke noe i veien med radiatorvifta tror jeg, den går når den skal.. Noen tips.? Siter 86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg