Gå til innhold

Passer dette på en 240 Turbo?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

ja? og det er bra saker eller? passform? plassering av turbo?

Det er ikke montert i bil enda..! ser ut for at det skal passe ganske bra iverfall.. Tykke flenser får å ungå at stålet utvider får mye.. Romslige hull får å ungå å klippe boltene da stålet vil bevege seg litt.. Pakningsflaten imot toppen er ganske grov, fulgte også med bra pakninger..

turboen vil havne i forkant av toppen, ganske høyt oppe..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke montert i bil enda..! ser ut for at det skal passe ganske bra iverfall.. Tykke flenser får å ungå at stålet utvider får mye.. Romslige hull får å ungå å klippe boltene da stålet vil bevege seg litt.. Pakningsflaten imot toppen er ganske grov, fulgte også med bra pakninger..

turboen vil havne i forkant av toppen, ganske høyt oppe..

lage nye eksos ned å under bilen da??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer får 3" rustfritt hele veien..! Se på linken i signaturen..!

Men turboen vil ikke komme i konflikt med panseret eller tårnhuset eller noe annet vel?

Eneste man må ordne med et slikt et er vel downpipen vel? sveise den med litt annen bøy eller no.. :confused:

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men turboen vil ikke komme i konflikt med panseret eller tårnhuset eller noe annet vel?

Eneste man må ordne med et slikt et er vel downpipen vel? sveise den med litt annen bøy eller no.. :confused:

Som jeg skreiv så er det ikke montert enda.. men det ser ut til å passe bra.. downpipen må rekke lengere fram..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrøret passer ikke når du har det den veien det skal stå. Jeg har grenrøret snudd slik at turboen kommer på oppsiden. Den tar ikke borti noe så lenge du ikke har en monsterturbo. Jeg har og snudd flensen som står inn mot toppen slik at du får plass til tennpluggene.

Slik ble det i min bil.

HPIM1463.jpg

HPIM1472.jpg

HPIM1471.jpg

Kan komme med noen bilder av hvordan det ble når jeg snudde flensen. Håper det var til hjelp.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider