Gå til innhold

Får ikke start, hjelp med og plassere vakum slanger

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Er ikke noen sikring på den der magnetventilen, det er jeg rimelig sikker på. Bare koble en tynn ledning fra pluss på batteri til den, for å teste. Hvis det er problemet kan du koble fra pluss på coilen til magnetventilen.

 

Btw har du sjekket at du har gnist? Prøvd å hole en plugg mot toppdekselet og se.

 

har selv røket den sikringen flerne ganger, mener den står som "idle control\valve" eller.no.

 

ledningen går ned mellom syl. 2 og 3 i innsugsmanifoilen, og langs blokka. isolasjonen på den ledningen blir fort råtten med årene, og kommer den borti jord så ryker sikringen og bilen dauer...

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har selv røket den sikringen flerne ganger, mener den står som "idle control\valve" eller.no.

 

ledningen går ned mellom syl. 2 og 3 i innsugsmanifoilen, og langs blokka. isolasjonen på den ledningen blir fort råtten med årene, og kommer den borti jord så ryker sikringen og bilen dauer...

 

hvilken sikring? nr? det lokket mitt til sikringene har jeg ikke så får ikke til å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk alle sikringene for irr/korrosjon og så ser du om du finner en sikring som er røket. Irr kan skape sårlig kontakt... ser også at du har brukt kontakt +14 på coilen ,men det tipset som ble gitt stod det +15. se om det hjelper. Evt måler du i sikringsboksen til du finner en som får strøm med tenning i trinn2 og kopler en ledning fra der og direkte til magnetventilen og ser om du får start...

 

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ble mye styr over en liten sak, men er da alltid greit og lære seg hvordan ting skal være, skal tros at ha volvo`n en stund fremover og da er det skjekt & kunne litt.

 

ser ikke ut som spjeldet åpner, så må være noe problem der en plass.Det morsomste er at Før jeg starta med bilen, starta den og nå gjør den det ikke. prøvde den gamle forgasseren og satt den på, men det virka ikke det heller. Men det kan nevnes at jeg har plukka ned begge forgasserne i deler og satt de opp igjen.

 

må bare takke alle som har svart i tråden, og prøvd å få noe inn i hode til han jævla amatøren:D

 

må nok bare prøve litt, har 2forgassere liggende så må jo få sammen 1 av de i drift om ikke annet.

 

Glenn: jeg fikk foresten den ventilen i dag. snakk om rask levering hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det spjeldet IKKE åpner, da har du GLEMT å sette på det staget som går fra gasseren og opp på innsuget! Det er en liten kort arm som må festes på høyre siden av gasseren når du ser den framifra!

 

Ta et bilde av høyresiden av gasseren, så kan vi fort fortelle deg om du har glemt å sette på denne! Sitter ikke den der, så åpner du ikke for luft eller bensin inn til innsuget!!

 

TENK om det er hele problemet ditt! Da rister jeg litt på hodet.. ;)

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glenn: jeg fikk foresten den ventilen i dag. snakk om rask levering hehe.

 

Vi lever i 2006, og da er det ingen vits i å hvile... Her er det handling som gjelder!

Det er mer enn man kan si om en luring her inne som bestillte en haug med 360 deler av meg, og siden ikke vil gi lyd fra seg. Håper han ligger og har skikkelig vondt! For det har jeg hver gang jeg går ut av døra mi og sparker i panseret og alle delene han hadde så veldig bruk for!! :fingers:

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det spjeldet IKKE åpner, da har du GLEMT å sette på det staget som går fra gasseren og opp på innsuget! Det er en liten kort arm som må festes på høyre siden av gasseren når du ser den framifra!

 

Ta et bilde av høyresiden av gasseren, så kan vi fort fortelle deg om du har glemt å sette på denne! Sitter ikke den der, så åpner du ikke for luft eller bensin inn til innsuget!!

 

TENK om det er hele problemet ditt! Da rister jeg litt på hodet.. ;)

 

Glenn

 

 

På side 4 i denne tråden ser man et bilde av gasseren, dær han påpeker magnetventilen. dær ser det ut som at gass "staget" er på..

 

Turbo_Dos:

Men er det ikke masse folk rundt steinkjær som kjører volvo da? som har litt peiling, for det er lettere å feilsøke om man er fysisk til stede ved bilen :P

 

God Påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår