Gå til innhold

godkjenning av effektanlegg?

Ranger emnet


htn

Anbefalte innlegg

står ikke noe i vognkortet mitt om støy eller kw faktisk... kan jeg bråke så mye jeg vil da :confused:

Hm, sikker..?

Står det oppgitt et typegodkjenningsnummer i vognkortet..?

 

Tror nok ikke du kan bråke så mye du vil uansett, nei.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man nok ikke. Fikk ikke godkjent min bil med effektanlegget. De målte den til 93db, og maks tillat for bilen min var 82. Dro tilbake til svendsen eksos og fikk de til å sette inn et par struper i potta, så tok jeg ut kn-filteret mitt og den gikk rett gjennom (69 db)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste biltilsynet krevde for å godkjenne nytt eksos anlegg på min tidligere 2000 toyota celica, var papirer på støy (db) måling. Sa ingenting om noe TUV papirer, eller utslipp. At de ikke nevnte noe om utslipp, var kanskje fordi anlegget var kun nytt fra ETTER katalysator og ut. Hadde jeg byttet katalysator også, så mulig de ville hatt måling på utslipp også (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man målt det da? biltilsynet? koster penger sikkert å bare få målt også.. jeg har jo effekt anlegg, og vil gjerne ha det inn i vognkorte så det ikke oppstår problemer...

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør importøren til Simons etter TUV papirer.. hvis det er å oppdrive til bilen din Thyfire så har de det.. må nok betale noen hundringser...

 

Angående lyd/støygrenser så er reglene du finner på nettet vanskelig å tyde.. ring biltilsynsentralen.. de kan sikkert svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør importøren til Simons etter TUV papirer.. hvis det er å oppdrive til bilen din Thyfire så har de det.. må nok betale noen hundringser...

 

Spurte etter TÜV papirer på Svendsons eksos. Det hadde de ikke.. Anlegget mitt er jo bygd da, men ser på simons sin side at de har anlegg akkurat til min modell også... Hva gjør jeg?

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår