Gå til innhold

Golf 1 gti

Ranger emnet


panelovn

Anbefalte innlegg

Originally posted by panelovn

er det noen som vet om det er mulig å montere 16v topp på 8v gti eneren? mange sier eneren med 8v går bedre enn toeren med 16v.. stemmer dette? hvilken golf gti regnes som den beste?

 

Alt er mulig, men det er MYE lettere å bare sette inn en 16v motor, trolig billigere også.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by panelovn

er det noen som vet om det er mulig å montere 16v topp på 8v gti eneren? mange sier eneren med 8v går bedre enn toeren med 16v.. stemmer dette? hvilken golf gti regnes som den beste?

 

 

det er stor forskjell fra motor til motor når 1.8l gti motor

jeg hadde en gammel mk1 fra 1983 med 380.000 på meteret.

motoren hadde aldri blitt gjort noe med. men den dro fra 16v uten noe problem.

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by panelovn

er det noen som vet om det er mulig å montere 16v topp på 8v gti eneren? mange sier eneren med 8v går bedre enn toeren med 16v.. stemmer dette? hvilken golf gti regnes som den beste?

Jeremy Clarkson tester jo dette i sin "Top 100 cars" video..

Der er det golf mk1 GTI mot:

- Golf IV GTI

-Seat leon cupraR

-Noe honda greier som tilsvarer gti klassen

- + noen flere biler som jeg ikke husker...

 

men uansett.. eneren gikk klart best, eneste var at seaten begynnte å ta den igjen inn mot mål pga. toppfart...

 

Mk1 gti`n går klart best... men vet ikke åssen det er mot 16v men mk1 gti motoren går utrolig godt :D

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest en plass at mk2 gti 8v er litt raskere enn mk16v fra 0 -100 km/t, men at 16v er raskere fra f.eks 50 - 120 km/t. Det er visst ganske lite som skiller de to. Personlig har jeg aldri kjørt 16v, så jeg er ikke skråsikker.

 

Men jeg er veldig overasket over hvor godt min 83 Mk1 1.8 8v GTi

går! Den har rullet drøyt 200k, og har kun modda luftfilterboks. I tillegg har jeg satt på 4 trinns-kassa (5-trinns var fucket når jeg kjøpte den) og jeg føler at det hjelper litt på 0-100 tiden (som forøvrig er den aksen som jeg bryr meg mest om).

 

Personlig tror jeg du hadde hatt mer igjen for å trimme 8v'en enn å kjøpe 16v topp. Porting, øke kompresjoen en smule, en kamakskling og et effektanlegg kan gi deg opp mot 160 hk (hvis du slår til med datasprut). Et litt mer nøkternt tall er 125 - 130 hk, og da får du en ganske hissig maskin! Som vanlig er det budsjettet som avgjør hvor mye du får ut av motoren.

 

160 hk tallet er forresten hentet fra http://www.vigenracing.com der han har en slik motor til salgs. Den er trimet av Halvarson i sverige. Halvarson svarte på en e-post fra meg og hevdet at han kunne ta ut 180 hk + fra en 1.8 8v. Driftsikkerhet diskuterte vi ikke.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TiNy

jeg har lest en plass at mk2 gti 8v er litt raskere enn mk16v fra 0 -100 km/t, men at 16v er raskere fra f.eks 50 - 120 km/t. Det er visst ganske lite som skiller de to. Personlig har jeg aldri kjørt 16v, så jeg er ikke skråsikker.

 

Men jeg er veldig overasket over hvor godt min 83 Mk1 1.8 8v GTi

går! Den har rullet drøyt 200k, og har kun modda luftfilterboks. I tillegg har jeg satt på 4 trinns-kassa (5-trinns var fucket når jeg kjøpte den) og jeg føler at det hjelper litt på 0-100 tiden (som forøvrig er den aksen som jeg bryr meg mest om).

 

Personlig tror jeg du hadde hatt mer igjen for å trimme 8v'en enn å kjøpe 16v topp. Porting, øke kompresjoen en smule, en kamakskling og et effektanlegg kan gi deg opp mot 160 hk (hvis du slår til med datasprut). Et litt mer nøkternt tall er 125 - 130 hk, og da får du en ganske hissig maskin! Som vanlig er det budsjettet som avgjør hvor mye du får ut av motoren.

 

160 hk tallet er forresten hentet fra http://www.vigenracing.com der han har en slik motor til salgs. Den er trimet av Halvarson i sverige. Halvarson svarte på en e-post fra meg og hevdet at han kunne ta ut 180 hk + fra en 1.8 8v. Driftsikkerhet diskuterte vi ikke.

 

 

 

 

 

og få ut 160 hk av en 1.8l sugemotor er veldig bra da. men en kompis av meg at brukt nesten 200.000 på 83 mod. mk1.

den har 1.8l 8v med turbo intercooler det går noe så vanvittig opp 200 km/t da slår turtall sperra inn. men den er utrolig morsom bil kjøre. eneste er at du må et stort lager av hjullager foran til den :)

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

den filmen høres seriøst grom ut!!!! den må e ha

Du får jo kjøpt den mange steder...

som http://www.iceman.com feks..

 

Ellers så er det jo alltids kaza da..........................men sånnt driver vi ikke med........gjør vi vel ? ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår