Gå til innhold

trenger hjelp motorbytte

Ranger emnet


GEGGEN TUNING

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kan hjelpe meg her:) blei stoppa av purken i sta og så begynte dei å syke seg om alt muli da.Ulovli senka for breie felger osv men det var motoren som var herk med .Og no trenger eg godkjennings papirer til den.Bilen er en audi a4 1,8i 96 mod som er putta i en audi a4 1,8Ts 98mod motor med 180hk org. Noen som har peiling på kor eg kan få tak i sånne papirer som viser forsjellen på en 1,8i og en 1,8ts så hadde de vert flotte greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om noen kan hjelpe meg her:) blei stoppa av purken i sta og så begynte dei å syke seg om alt muli da.Ulovli senka for breie felger osv men det var motoren som var herk med .Og no trenger eg godkjennings papirer til den.Bilen er en audi a4 1,8i 96 mod som er putta i en audi a4 1,8Ts 98mod motor med 180hk org. Noen som har peiling på kor eg kan få tak i sånne papirer som viser forsjellen på en 1,8i og en 1,8ts så hadde de vert flotte greier:)

 

Hmm... Tja... Møller kanskje?

Men hvordan fan purken ut dette da? :oohh

02 Toyota Hiace

05 Yamaha R1 - banesykkel

08 Honda CBR1000RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er over 10 år gammal 96mod så d skal ikke vere noen avgifter på ditta:) neis dei såg intercooleren i fronten og da fant dei ut at d var turbo:(

 

Reglene for avgift kom 1.1.1996, men kanskje du slipper unna.

 

Trodde ikke purken la seg opp i hva motor du har. Kjenner ingen som har blitt stoppet av politiet og så har de sjekket bilen så nøye.

 

Spør etter Tom Sagerud på Møller, kanskje han kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene for avgift kom 1.1.1996, men kanskje du slipper unna.

 

Trodde ikke purken la seg opp i hva motor du har. Kjenner ingen som har blitt stoppet av politiet og så har de sjekket bilen så nøye.

 

Spør etter Tom Sagerud på Møller, kanskje han kan hjelpe deg.

 

Reglene gjelder for biler som er registrert i norge for mer enn 10 år siden. dvs 4/4-96 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. er det ikke bare nye biler man må betale en hel haug av avgifter da? Tok sånn kalkulator på toll.no Så hvis jeg skulle ha gjort det samma med min bil som er 97 modell hadde avgiften vært rundt 5 tusen eller.no.. Siden bilen min var 9 år gammel så var det 90 prosent fradrag. Rett meg hvis det er feil.. Lurer på det samme som deg.. Noen som har en liste over ting som må byttes av oppgradering av 1.8 til 1.8T.?

2006 A4 2.0TDI S-line Misanorød ;)

 

x - 1997 A3 1.8 Ambition "Facelift"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror e greier å ordne papir no på ditta:) og en kompis skulle ordne tuv papir på felgane me:) det som må byttes for å bygge om til 1,8T fra 1,8i ,er bremseskiver foran og bakstykke på caliperne.Det er ventilerte på 1,8t, men ikke på 1,8i:) bremsene bake er dei samme på begge modellene:) så må frontseksjon byttes ,paga styring som skal holde motoren slik at den ikke slår oppi panseret hehe pluss att turborøra er i frontseksjonen:) Girkassa passer rett på,clutch bør byttes til oppgradert,bensinpumpe bør man ha ny.Eg måtte ha datasprut for å få motoren til å funke i bilen pga startsperre og at d var 98mod motor og 96bil.Men e regner med at hvis man kjøper samme modell motor så skal den funke med bare plug and play og motoren passer rett oppiBilde_075.jpg:) Hvis e får tak i ombyggings papir uti uka kan e legge dei ut:)

 

her er bilder av bilen:)

 

http://aalesund-gatebilklubb.no/forum//viewtopic.php?t=963&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=fa07c2d00396e724a6aa156dd2a2d9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå som svarte:(

 

Hei,

 

Dessverre har vi ingen ombygningsdokumentasjon på nyere biler (etter ca.'90).

Dette ble utgitt av VW/Audi i Ratgeber som ble oversatt til norske brev her, men

etter '83 har det ikke kommet noen ny. De få dokumentene vi har her på biler

frem til '90 er selvprodusert.

 

Skal man bytte motor, sier Audi AG at ferdig ombygd bil skal tilsvare

serieprodusert bil, hvilket tilsier at du må ha dokumentasjon på forskjellene

mellom de to bilene.

Vi har ikke noen mulighet for å utstede godkjenningsdokumentasjon for en slik

endring uten at det er fastslått hvilke forskjeller det er på de to modellene. Å

finne forskjell på to ulike biler kan nesten bare gjøres ved verkstedlitteratur

og delelister, evt. typegodkjenningsunderlag, og dette har vi ikke kapasitet

til.

 

Muligens kan slik dokumentasjon skaffes fra TÛV i Tyskland, som er et uavhengig

godkjenningsorgan. En annen mulighet er om en Audi -klubb kan hjelpe deg, det er

nok flere som har bygget om til turbomotor.

 

Vi beklager at vi ikke kan utstede dokumentasjon på denne ombygningen, samtidig

som vi ønsker deg lykke til med ditt prosjekt.

 

mvh

Tom Sagerud

Typegodkjenning

Harald A. Møller AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår