xanakor Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 som overskriften sier, hva er forskjellen? tenker jeg skal skaffe meg liten bil å bruke som prosjektbil. Siden honda er kjent for kvalitet og holdbarhet syns jeg dette virker som et bra valg.. håper på gode svar! mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Lsi er 1.5l motor med innsprøytning, og på 90hk. Dx/dxi er 1.3l motorer med forgasser, og på 75hk. Forskjellen på dx og dxi er vel om bilen er hatchback eller sedan, tror jeg. Ikke sats på noe dx om du skal kjøpe deg civic. Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
civic type-r Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Lsi er 1.5l motor med innsprøytning, og på 90hk. Dx/dxi er 1.3l motorer med forgasser, og på 75hk. Forskjellen på dx og dxi er vel om bilen er hatchback eller sedan, tror jeg. Ikke sats på noe dx om du skal kjøpe deg civic. GRRR 1.5 dxi = 90hk.. samma så lsi 1.5l .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda type R Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 101 hk om det er en coupe..90hk sedan/hatchback Siter Det går i R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 DX eller LS har vel kun med utstyrsnivået å gjøre, hvor DX er lavest. Står det en i bak er det injection, hvis ikke er det forgasser. 1.3 har 75hk, 1.5i har fra 90hk og oppover. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 min coupe har hvertfall 101 hk, el speil, takluke, varme i seter etc.. Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nonstop Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 min 1.5l Lsi har 115hk.. riktignok vtec da så ;) Siter - Honda Civic HB 97 mod, 1.5i Ls Vtec - i bruk - BMW 520i 85 mod - noen som vil ha delebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 nyere type da ja :p Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Har absolutt ingenting med utstyr å gjøre, har med motor å gjøre. DX: 1.3L, forgasser - 75hk DXi: 1.5L, injection - 90hk (Kun sedan) LSi: 1.5L, injection, fåes med 1dyse innsprøytning og 4dysers innsprøytning - 1dyse: 90hk(HB), 4dyse: 101hk(Coupé) (Kun HB & coupe) VEi: 1.5L, injection, VTEC-E - 90/105hk (?) ESi: 1.6L, injection, VTEC - 125hk VTi: 1.6L, injection, VTEC - 160hk Har nå konsentrert meg om EG/EJ serien.. (92-95).. Er jo selvsagt mer videre oppover.. 1.4i - is - LS +++ Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s_18@CH Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Liten feil der Chr|s... LSi: 1.5L, injection, fåes med 2 dyse innsprøytning og 4 dysers innsprøytning - 2 dyser (dpfi): 90hk(HB og sedan), 4 dyser (mpfi): 101hk(Coupé) Er ikke 1 dyse, men to på Dual point fuel injection... Og så var det bare Coupé som hadde multi-point fuel injection. Ellers er det vel riktig som han sier... Siter Stephan Skogen Coupe Council Member # 39 Honda Civic Coupe EJ2.1 Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hehe, se her ja, gutta med peiling... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Liten feil der Chr|s... LSi: 1.5L, injection, fåes med 2 dyse innsprøytning og 4 dysers innsprøytning - 2 dyser (dpfi): 90hk(HB og sedan), 4 dyser (mpfi): 101hk(Coupé) Er ikke 1 dyse, men to på Dual point fuel injection... Og så var det bare Coupé som hadde multi-point fuel injection. Ellers er det vel riktig som han sier... Sorry, var 2dyse jeg mente.. Jeg vinglet litt oppe i hodet ang. Dual og Multi Point, men kom aldri frem til no vettug svar.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darqroot Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 har ein Honda Civic DX Sedan 1.5L 16V SOHC, 102hp @ 5900 RPM det er ikke 90 HK på dem:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Synes du bare skal drite i D serie motorer iallfall. De er laget for to ting, rimelig og driftssikker. Ikke effekt. Resultat = ekstremt kjedelig. Da kan du like gjerne kjøpe deg en golf eller noe slikt :D En grei B serie motor får du for 15.000kr som du kan sette i hvis bilen ikke har det i utgangspunktet. En B16 i en civic og du har en bil som er driftssikker og gøyal å kjøre. De trekker som en nyttårsrakett til turtallssperren ;) som overskriften sier, hva er forskjellen? tenker jeg skal skaffe meg liten bil å bruke som prosjektbil. Siden honda er kjent for kvalitet og holdbarhet syns jeg dette virker som et bra valg.. håper på gode svar! mvh stian Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kamikaze-r Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Synes du bare skal drite i D serie motorer iallfall. De er laget for to ting, rimelig og driftssikker. Ikke effekt. Resultat = ekstremt kjedelig. Da kan du like gjerne kjøpe deg en golf eller noe slikt :D En grei B serie motor får du for 15.000kr som du kan sette i hvis bilen ikke har det i utgangspunktet. En B16 i en civic og du har en bil som er driftssikker og gøyal å kjøre. De trekker som en nyttårsrakett til turtallssperren ;) tosk..d serie motor er jo ett godt utgangspunkt for turbo... men litt gammel tråd da..3år gammel,han har sikkert bestemt seg for lenge siden no.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg