Apoc_ Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Noen som vet hvor mye HK de orginale bremsene på en 85' 740 GL er godkjent for? Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 eneste jeg finner: Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak. Så, orginalbremsene holder vel da, hele veien til 238 HK.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Ja, det er det jeg og har funnet. Men hvis det stemmer er jo bremsene noget overdimmensjonert, i forhold til orginal effekt :P Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 du må vel ha nye støtdempere og i følge volvo hvis du skal ha hele 238 hk og 310 nm... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 hva slags støtdempere er det snakk om da? Nye biltema 240 støtdempere?:) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Ja, det er det jeg og har funnet. Men hvis det stemmer er jo bremsene noget overdimmensjonert, i forhold til orginal effekt :P Er ikke det fint da? :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Kreves også større krengningsstag fram og støtdemperne skal bare være nye.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Ja, det er det jeg og har funnet. Men hvis det stemmer er jo bremsene noget overdimmensjonert, i forhold til orginal effekt :P Det er jo det Volvo har gjort overalt da.. :) Derfor Volvo er så bra.. :) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Vil ikke stjele tråden din Apoc, men hva er så spesielt med støtdemperene som Volvo nevner i Godkjennings-dokumentene sine egentlig? BT krever visst at slike dempere må være montert for at den går igjennom... men skjønner liksom ikke helt hva som er spes med dem. De brukes både på GL og Turbo liksom, nesten som std-dempere, så hva er poenget? Hmm Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 for å si det sånn, tviler STERKT på at bt gjør seg vrange hvis du kommer med bilstein;) bare ta med kvittering eller lignende så du har det på et papir at de er til 740, sånn i værstefall..og et bilde av at du stapper demperen ned i fjørbeinet, sånn for syns skyld.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Kode YV1 G1 - Motoreffekt: Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak. - Foran 85 - Volvo nr. 271105 - Bak Volvo nr. 1329507 (alt. 1330332 eller 9140552) I tillegg må det monteres krengningsstabilisator med diam. 21 mm foran. Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 for å si det sånn, tviler STERKT på at bt gjør seg vrange hvis du kommer med bilstein;) bare ta med kvittering eller lignende så du har det på et papir at de er til 740, sånn i værstefall..og et bilde av at du stapper demperen ned i fjørbeinet, sånn for syns skyld.. BT ville ikke godkjenne det når jeg spørte ihvertfall, det kommer sikkert ann på hvem du snakker med også men. De har jo egentlig ingen slags form for innsikt på åssen en bilstein demper er f eks i forhold til den orginale... De skal ha papirer på omtrent ALT som går utover det orginale eller det som ikke kan rettes mot et godkjenningsdokument. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hmm.. ta med dokumentasjon da på at bilsteindemperen er laget for å tåle ca 1752ganger mer pryl(og tåler det) en en orginal slapp oljedemper.. menmen som du sier, kommer nok an på hvem du treffer på.. *men om volvo sier "skikkelig godt" til demperne, og at de tilsvarer(les: er enda bedre enn nevnte dempere) vil jeg tro de fleste bt gutta må innse at det er gode greier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Litt OT, men syns det blir for dumt at bremsene godkjennes i f. hold til effekt og dreiemoment. Er jo Hastighet og Vekt som bestemmer belastninga på de. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hvis du ser det på denne måten: -har du en sprek bil, kjører du mer aktivt, med mer kraftige nedbremsninger. er da bremsene for små blir de for varme,og virker ikke. derfor går de etter effekt, ikke vekt og hastighet (du skal tross allt kunne kjøre aktivt uten at noe streiker) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.