Gå til innhold

Noen her som har datasprut på 240en??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Giveren som står der originalt er vell VR. Kan ikke Autronic bruke den også da?

Bedre å sette hallgiveren fremme..

 

trigger.JPG

 

(Dette er VR da, men utførelsen må da gå an å få til likt.)

 

"Bosch VR sensor (jetronic), 36-1, mounted at crank."

 

Men, siden det er 60-2 på svinghjulet, så skal det ikke være noe problem.. Vet det brukes Honeywell GT1 (hall) som selges bl.a. på ELFA.

 

Edit: fant noe på MSNORDIC Forumet.

 

"Man skall helst inte bygga egna multitooth-hjul. Har man det inte original ska man bygga en järnbit per tändpunkt och köra med honeywell gt1 hallgivare..

Annars får du kolla vad olika bilar har för hjul, och ta en givare från någon som har liknande tand-utformnin"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oeb: Nå har ikke jeg noen sensorer forran på motoren orginalt. Har kun to stk bak på svinghjulet.

 

Volvokvaløya: Jeg har sølvloddet SS stål. Og du har rett, jeg skal bruke de orginale feste hola bak. Og det er da heller ikke pent med masse med givere og ledninger forran på motoren.

 

 

Sendte festebranketten til Polly Motorsport så skulle han forsterke den.

 

Til dere som lurer på hvorfor ikke 60-2, så er dette systemet med hallgivere og referanser mye mer stabilt. Triggerhjul var en dårligere løsning sa han, og mer ustabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Han Polly sa at jeg skulle lage to tapper på svinghjulet (ref. punkt). Som skulle være di og di måla. Desse punkta skulle være 60 grader før ØD.

 

Så har jeg en sensor på drevet til akslingen som driver oljepumpa som skal være 30 grader ettet ØD.

 

Så det som er problemet er at de festene som jeg skal lage til sensorene må være så forbanna solide. Det som er bilde av er 5mm kanal formet aluminium. Som da viste deg og ikke være godt nok... Så jeg er ute etter hvordan dere andre har gjort det.

 

Skal da et par telefoner i morgen og høre om litt forskjellig. Ringer KRB og ja.

 

akkurat det med 60 grader er ikke så nøye da du kan justere dette i software etterpå.. jeg bruker orginal hall giver i fordeleren og en stål tapp som er på sveisa fordeler drevet som sync og ref puls.. starta hvertfall for meg.. mail meg for bilder. monsen111@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvokvaløya: Ja, har ikke laget det solid nok.

 

Update: Nå kjørte jeg motoren til Polly Motorsport for montering av sprutet og kanskje bremsing og mapping i benk.

 

Det viste seg at det ikke bare var festene som skulle være problem, fikk heller ikke på girkassa da de triggerene som jeg lodda på svinghjulet var så store at de tok borti. Så da dreide jeg svinghjulet 7mm ned og da fikk pipa en annen lyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har også 60-2 hjul på B230F/FT/FK motorene med LH 2.4 Innsprut.

Der sitter triggeren likt det du har...

Det er ikke hallgiver da, men på en del datasprut kan du bruke den.

Fungerer perfekt.

Men vet ikke om det går å bruke på Autronic da.

Fint at du fikk det til til slutt.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår