Gå til innhold

trøbbel me klokka :confused:


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

heissan

 

har problemer med klokka i min 190E -83modell...

 

da snakker jeg om klokka i dashjbordet...

 

den må stilles nesten hver gang jeg skal ut å kjøre .. den funker helt fint mens jeg kjører, kan stoppe bilen , og la den stå i f.eks en time, og klokka funker like fint når jeg da starter bilen igjen.. da er den fremdeles riktig... problemet er hvis bilen står over lengre tid, f.eks over natta.. da må klokka stilles på nytt..

 

hva er galt?! :confused:

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissan

 

har problemer med klokka i min 190E -83modell...

 

da snakker jeg om klokka i dashjbordet...

 

den må stilles nesten hver gang jeg skal ut å kjøre .. den funker helt fint mens jeg kjører, kan stoppe bilen , og la den stå i f.eks en time, og klokka funker like fint når jeg da starter bilen igjen.. da er den fremdeles riktig... problemet er hvis bilen står over lengre tid, f.eks over natta.. da må klokka stilles på nytt..

 

hva er galt?! :confused:

 

Dårlig kontakt? Kan være lite annet. Har du Big Ben eller har du turteller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kontakt? Kan være lite annet. Har du Big Ben eller har du turteller?

 

har nok Big Ben ja... hehe...

 

tviler på det er dårlig kontakt siden den funker helt fett når jeg kjører , og problemet begynner når bilen står parkert noen timer?!

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor feil blir den? Altså, hvor mye må du stille den hvis du har vært vekke etpar timer?

Kan fremdeles være dårlig kontakt. Kan være klokka stjeler strøm fra andre plasser når bilen er igang. Er bare skjekke bak på enheten. Er en egen kabel med 12v forsyning til klokka. Sjekk om denne har spenning hele tiden. Er bare den som har strøm når bilen er avslått. Om du ikke finner ut av det, så kan du prøve med en ny, da kan du jo putte inn turteller med det samme, bytte ut gamle Big i samme slengen.

 

Skiver3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme problemet med klokka mi, men det er bare når det er kaldt om natta :???:

 

 

har ikke hatt bilen lenge nok til å teste den i varmen , men WTF ?!?! , skjønner ingenting jeg.. har prata me flere i det siste med samma problem...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår