Vomaz Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 for et par uker siden bygde eg om en 88 mod. 245 med b230k til 89 mod b230F.. der var verken forpumpe i tank, eller returrør...denne var heelt original oki:well har både forpumpe og hovedpumpe samt returrør liggende dersom jeg skulle trenge det;) såe jeg vil ha motoren nå.. :driving Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 min 242 hadde ikke tankpumpe eller retur, men jeg hadde b19 eller b21a, med gulkort gasser. giddet aldri å sjekke hvilken motor det var, da den sugde BENSIN SOM FAEN uansett. dog. har jeg et ombygget gasserarmatur (uten forpumpe), som er ombygget til forpumpe, av broren til v940r6 (v240tic). bygde selvsagt med ny pumpe og nytt filter, samt nytt returrør.. fungerer fett som fan, utenom at jeg har full tank når den er tom og visa versa.. (960 og 240 har motsatt ohm :P) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Tok et bilde av en pumpe fra 230F-90 vs en 230A-85: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Og får å få et perspektiv på hvor lang tid det tar å bygge om, så har jeg gjort følgende siden bildet ble lagt inn: Montert hovedpumpe. Lagt nytt tilførselsrør, og koblet dette på motor og hovedpumpe. Satt på ny armatur pga rust på det gamle. Koblet gamle tilførsel som retur. Det jeg mangler er 2stk slangeklemmer og strøm til pumpa. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 her er bilder av bilen som det skal byttes motor på.. glemte å se etter om det var returør.. men knipset litt biler da jeg mekket litt på den sist.. det er nok returør på denne, ja.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 2 bremserør 1 bensintilførsel, den siste er enten retur eller ånding til bakaksling. Men er det til bakakslingen, pleier det å være et plastrør, ser ut som metall alle på bildet der. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 2 bremserør 1 bensintilførsel, den siste er enten retur eller ånding til bakaksling.Men er det til bakakslingen, pleier det å være et plastrør, ser ut som metall alle på bildet der. det røret går helt frem.. glemte å se etter det når jeg var under og knipset litt bilder.. mener det er returrøet til bensinen.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 det røret går helt frem.. glemte å se etter det når jeg var under og knipset litt bilder.. mener det er returrøet til bensinen.. dett sitter nokk ett retur rør der ja. egentlig så er det bare å se etter om det kommer to bensin rør inn fra en svart boks som sitter under innsuget ditt. :) Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg