Gå til innhold

Sommerfelger og sånt :)

Ranger emnet


veliro

Anbefalte innlegg

Nå må jo snart sommerfelgene på, men har et spørsmål.

Har hørt at aluminiumsfelger bør ha andre bolter enn de orginale stålfelgene, men har også hørt at om begge felgene er kona, så vil det gå greit å bruke de samme.

 

Vet noen hva som stemmer?

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Boltene du bruker på alufelger er konet, mens noen andre ikke er konet... så enkelt er det :)

 

Jeg bruker konet på vinterfelgene, noe jeg egentlig ikke skal gjøre... Joh's lunde dekkservice sa bare " du skal EGENTLIG ha andre bolter " før han skrudde på vinterfelgene.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel fordi du har stålfelger på vinterdekka??

 

Kon på alu-felger (for meg både sommer og vinter - ergo bruker jeg de samme boltene), og bolter uten kon for stålfelger...? Høres ut som en god plan! :D

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! slenger meg på her jeg! :) Skal kjøpe sommerfelger til polo´n nå, å sikler skikkelig etter MOMO Corse! Noen som noen formening om det vil bli bra eller dårlig? Bror mener på at døm er veldig åpne, men jeg liker døm! :D

 

?size=medium&id=66900

7x16" ET35 med 205/40-16 dekk.

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tromler bak må jeg få le når jeg ser deg komme med de svære åpne felgene der.. Sorry.. :p

Nei, det er nå min mening, tromler burde skjules bak kapsler, hehe.

Men hvis du får satt på noen svære flotte bremseskiver så er det gøy med åpne felger! ;)

 

Uansett så vil det stå respekt av de felgene der på en Polo ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tromler bak må jeg få le når jeg ser deg komme med de svære åpne felgene der.. Sorry.. :p

Nei, det er nå min mening, tromler burde skjules bak kapsler, hehe.

Men hvis du får satt på noen svære flotte bremseskiver så er det gøy med åpne felger! ;)

 

Uansett så vil det stå respekt av de felgene der på en Polo ;)

Det er nok skiver både foran å bak her gitt... ;) sitter det org på TDI vettu.... er ca like store bremser foran og bak på Polo´n som det er på 1.6´n til broder.. (golf 4) Kaliperne er også lakkert røde nå, så det vil skinne rødt bak de svarte ekene i fart.... :D Har vel bestemt meg nå egentilg. Håper på å hente meg noen sånne i løpet av uka.... ;)

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok skiver både foran å bak her gitt... ;) sitter det org på TDI vettu.... er ca like store bremser foran og bak på Polo´n som det er på 1.6´n til broder.. (golf 4) Kaliperne er også lakkert røde nå, så det vil skinne rødt bak de svarte ekene i fart.... :D Har vel bestemt meg nå egentilg. Håper på å hente meg noen sånne i løpet av uka.... ;)

Heisann!

 

det var jeg som skrev det innlegget, men så ikke at jeg var logga på som bror sin bruker...

 

:peace:

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, okei; begynte å lure!! :p

 

Så klart, jeg så ikke TDI, selv om det er skrevet med rød skrift... hehe, men da blir det nok fett som fa...!

Legg ut et bilde av den når du har fått på felger og gummi, da! Har serriøst lyst til å se hvordan dette blir! :D

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hehe, okei; begynte å lure!! :p

 

Så klart, jeg så ikke TDI, selv om det er skrevet med rød skrift... hehe, men da blir det nok fett som fa...!

Legg ut et bilde av den når du har fått på felger og gummi, da! Har serriøst lyst til å se hvordan dette blir! :D

Hey..

 

Skal legge ut bilder... bestilte forrige onsdag, men får ikke felgene av Sharif... Tar Syke lang tid! :( Fikk lappen i går, å har seriøst LYST på felgene nå! :P

 

Venter også på senking, og har montert DTM potte i dag... :)

 

VIL HA FELGER!!!! :(

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

NÅ!! ENDELIG har jeg fått felgene! Henta de i går, og ca 23.15 var de på! :D

 

Sharif hadde jo seff ikke dekka jeg hadde bestilt (205/40-16) så fikk 215/40-16 istedet... Å det ble jo stort nok, for å si det sånn.............

 

Blir det problem med senking?!

 

legger ut bilder senere.. i kveld eller i marra.... ;)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P5050105.jpg

P5050107.jpg

P5050108.jpg

P5050109.jpg

 

 

Sånn! :) Den er ikke helt ren på bildene.. Men vaska den rett etterpå... :) Senking er bestilt, men hadde ikke på lager, så får om et par uker, og takvinge samt øyelokker og leppe er på vei. Også bestilte jeg GTI grill om tirsdagen. også skal rutene sotes... Da bør det bli bra... :D

 

Trenger seriøst senking ass.... :P

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår