Gå til innhold

maxis: volvo 242-prosjekt:uah (ugly as hell)-242 16v turbo

Ranger emnet


maxis

Anbefalte innlegg

Pokker, denne tråden har jeg ikke sjekkå på en stund; trudde det var "ugly som hell" jeg, men neida: Grymt som tusan! Grattis med alt, for en nydelig 242! :thumb

 

Står sikkert et sted, men har ikke tid å lete:

Hva slags takluke har du? Hvordan bygd om?

 

du får den ikke "godkjent" for veteranforsikring :) Der må bilen være rimelig orginal for at den skal oppfylle alle krav.

 

For å få veteranforsikring spiller det ingen rolle hvordan bilen ser ut, men det er som regel begrensning i at du ikke bruker bilen daglig, dvs. at du må ha et kjøretøy til.

 

Men for å LMK-forsikring, som har betydelig bedre betingelser enn vanelig veteranforsikring, stilles det krav til at bilen er original og temmelig strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående krav til veteran forsikring så kommer det helt ann på hvilket forsikringselskap man bruker.

 

jeg hadde en noe ombygd 75mod 242 i fjor,og jeg hadde først tenkt å forsikre den hos gjensidige, men for å få veteran forsikring hos de må bilen være i tilnærmet orginal stand,de krever også 7 bilder av bilen,motorrom, innvendig +++

 

hos f.eks sparebanken derimot spurte de bare om hvilken farge det var på bilen..

så jeg forsikret bilen der, og betalte vel ca 500kr året for delkasko..

 

og det stemmer som nevnt over at for å få veteran forsikring så må man også ha forsikret minimum et kjøretøy til.. det er også begrenset med årlige kilometer på veteran forsikring,tror det er 5000km i året.. men kilometer standen er jo som kjent ganske enkel å justere på en gammel volvo.. :op:

 

 

For å få veteranforsikring spiller det ingen rolle hvordan bilen ser ut, men det er som regel begrensning i at du ikke bruker bilen daglig, dvs. at du må ha et kjøretøy til.

 

Men for å LMK-forsikring, som har betydelig bedre betingelser enn vanelig veteranforsikring, stilles det krav til at bilen er original og temmelig strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en noe ombygd 75mod 242 i fjor,og jeg hadde først tenkt å forsikre den hos gjensidige, men for å få veteran forsikring hos de må bilen være i tilnærmet orginal stand,de krever også 7 bilder av bilen,motorrom, innvendig +++

 

Det der er kravet for å få LMK-forsikring, som er noe helt annet enn vanlig Vet.forsikring.

 

Jeg har 2 stk Veteranmotorsykler: den ene med LMK og den andre med Veteranforsikring; betaler omtrent det samme, ca kr 500/år. Men betingelsene er MYE bedre med LMK: fri veghjelp, omtrent "ubegrenset" forsikringssum etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår