laupsa Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Har planar om å bygge inn forsterkaren og har dermed tenkt å ha to vifter som blåser ut og ei inn ny luft... Kan eg kopla desse rett på BATT og GND på forsterkaren ? Vil det gå bra eller vil dei trekka for masse straum av forsterkaren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Burde vel la de bli styrt av et rele på remote inngangen i tillegg. Strømforbruket burde ikke være noe problem. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 som sakt bør du ikke koble de direkte, for da vil de stå på konstant, selv nr annlegget ikke står på. det du bør kjøre er å kjøpe ett rele og koble det på remote-utgangen på spilleren, og videre derifra til vifter og frosterker. strømtrekket blir ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laupsa Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Ja, hadde planar om å kople på remote kabelen, slik at die berre står på når forsterkaren er på... Takk for kjapt svar:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 bare husk å ikke koble viftene direkte på rem kabelen da. de trekker som regel alt for mye. gå via et rele. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Hvis du lurer på hvordan du kobler relé: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=97309 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102459 Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laupsa Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Hehe, har ikkje peilign på korleis eg koplar opp relè så den linken var veldig hjelpsom:D takk skal du fa** meg ha!:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Er du sikker på at du virkelig MÅ ha vifte? Det er ikke alle forsterkere som blir SÅÅ varme, vet du. Send en PM til matador. Han vet om forsterkeren vil ha behov for vifte og eventuellt hvordan du skal gjøre det. Mvh Pål (som ikke har vifte på forsterkerne sine) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Er du sikker på at du virkelig MÅ ha vifte?Det er ikke alle forsterkere som blir SÅÅ varme, vet du. Send en PM til matador. Han vet om forsterkeren vil ha behov for vifte og eventuellt hvordan du skal gjøre det. Mvh Pål (som ikke har vifte på forsterkerne sine) Enig med deg her Pål :) Har ingen vifter under golvet med forsterkerne, og har aldri hatt problemer med varme. Bare det at EMMA f.eks. krever det... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 EMMA Krever vifter? WTF!? burde jo vært totalt motsatt. emma er jo lydkvalitet og installasjon, og vifter både støyer og ser som regel ikke veldig pene ut.. teit.. men men, skal ikke legge meg opp i emma jeg, er ikke min stil uansett. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 EMMA Krever vifter? WTF!? burde jo vært totalt motsatt. emma er jo lydkvalitet og installasjon, og vifter både støyer og ser som regel ikke veldig pene ut.. teit.. men men, skal ikke legge meg opp i emma jeg, er ikke min stil uansett. :P Nei, skjønner det ikke jeg heller... Har gjerne noe med at NOEN forsterkere blir varme, og enkelte land har litt varmere klima enn oss :P Ikke alle reglene der som er helt gode etter min mening. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Stemmer dette ? finnes det en egen person som lager regler bare for å ha noe å gjøre ?? :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Husk hva slags konkurranse det er snakk om her, da... Jeg leste reglene, og fant fort ut at det ikke var noe for meg. Liker ikke å bruke tid på ting som ikke har en dritt å si likevel ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 hør her, vifter er kule dem!! om du trenger de er en annen sak.. om du bygger inn forstrkeren så for all del bruk vifter!!! koble de i forbindelse med Remote og bruk et rele!! Store forsterkere bør uansett brukes rele på til Remote!!! (nevner det for det er viktig å huske på også!!) du kan om du er litt teknisk anlagt koble på en termobryter som er justerbar, da slipper de viftene å gå hele tiden.. Det mest negative med vifter er Støvansmlingen, og støv holder ekstra på varmen.. dette gjør at du må tenke på å blåse rent av og til også. Da er det fint å tenke på tilkommeligheten ved montering av utstyret .. Detaljer er viktig vet dere... Viftene har også i noen tilfeller produsert litt støy, men det merker du fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg