CamaroCab Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Personlig synes jeg Astroen er mer enn framtung nok som den er som familiebil, så 4,3 literen har jeg ingen ønsker om å bytte ut. Men en 305 TPI hadde sikkert gjort bilen mer morsom, og kanskje ikke brukt stort mer bensin heller. Regner med det blir bakseter i den til høsten. Er også på jakt etter en ikke-sotet rute til skyvedøra. Den jeg har der nå er sotet, mens resten av rutene på bilen er klare/grønne. Har bilen din sluttet å fuske hvis ikke rens inne i fordeleren der fant jeg mye avleiringer koks på kontakter etc, og så sprayet jeg med kontaktstoff 556 eller hva det heter wo et eller annet. og den ble merkbart bedre sluttet å fuske med engang. du vet jeg har awd og den trekker endel fuel, og tror vel at bilen blir mer lettkjørt med en vri 8 under huven og må da vel også luvers.:) men det for komme senere, nå trenger jeg bremser til pickupen så det må vel bli en bestilling fra statene snart.m'm Er noe dri... at jeg må bruke penger på noe som ikke skal brukes senere bare for å få skilter på bilen:shake Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Etter etpar behandlinger med kondensfjerner sluttet bilen helt å fuske, så jeg regner med det var problemet. Fordelenen med dreiemonentet fra en V8 vil sikkert en AWD Astro ha godt av, ja. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 En metode jeg har brukt på å dreie skiver: Opp med bilen, av med hjula, start og sett den i gir, hold en meisel inntil caliperen og fres ivei;) Er det ikke sperre på akslingen, må selvsagt motsatt side holdes igjen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Her er det snakk om front skivene på en bakhjulsdrevet bil. Dessuten blir det jo ganske kronglete og dårlig kontroll når man skal dreie innsiden på skiva med den metoden? Synes det høres litt sånn.. tja.. jalla ut, den metoden. Skal ha en temmlig fast jigg for den meiselen ihvertfall. Dessuten er det faktisk kun EN skrue i tillegg til hjulboltene som må skrus opp for å få av skiva på Astroen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Dessuten er det faktisk kun EN skrue i tillegg til hjulboltene som må skrus opp for å få av skiva på Astroen. Nå tøyser du vel litt? :bok Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Nå tøyser du vel litt?:bok Ok. Kaliperen må jo også av da. Men skiva er jo samme enhet som rotoren og de sitter kun i spindelskruen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Her er det snakk om front skivene på en bakhjulsdrevet bil. Dessuten blir det jo ganske kronglete og dårlig kontroll når man skal dreie innsiden på skiva med den metoden? Synes det høres litt sånn.. tja.. jalla ut, den metoden. Skal ha en temmlig fast jigg for den meiselen ihvertfall. Dessuten er det faktisk kun EN skrue i tillegg til hjulboltene som må skrus opp for å få av skiva på Astroen. Oki, tenkte ikke på det. Lærte det faktisk på et bilverksted jeg jobbet litt, resultatet blir bedre enn det høres ut til. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 De gamle skivene var utrolig råtne. Gravrusta hadde spist seg langt innover fra ytterkanten rundt skiva og av ventilerings-ribbene "inne" i skiva var det bare "år-ringer" igjen. De er så modne for søpla som de kan få blitt. Har bestilt nye som kommer i morgen. Men må jeg bytte hjullager også da? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 De gamle skivene var utrolig råtne. Gravrusta hadde spist seg langt innover fra ytterkanten rundt skiva og av ventilerings-ribbene "inne" i skiva var det bare "år-ringer" igjen. De er så modne for søpla som de kan få blitt. Har bestilt nye som kommer i morgen. Men må jeg bytte hjullager også da? Det ser slikt ut The 2-wheel drive brake disc rotor and the wheel bearing hub assembly are designed as one piece; therefore, to remove the brake disc, remove the wheel bearing assembly. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Slike sider er jo bare helt utrolig bra. Når det gjelder vanlige reparasjoner har jeg Haynes bok for Astroen. Kjøper alltid det når jeg har kjøpt brukt bil. I Haynesboka så står det "discard thickness: 0,965" dvs tynnere enn dette skal ikke skivene være.... Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Fant det jeg også, men som sagt så valgte jeg å bytte de. Fuskingen var forresten ikke kondens. Det var fordelerlokket og rotoren som var helt utslitt og nedgrodd med irr. Byttet begge deler (260 kr) og bilen har gått som en drøm etterpå. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Fant det jeg også, men som sagt så valgte jeg å bytte de. Fuskingen var forresten ikke kondens. Det var fordelerlokket og rotoren som var helt utslitt og nedgrodd med irr. Byttet begge deler (260 kr) og bilen har gått som en drøm etterpå. Glemte å poste det jeg, fant fordelerlokket fullt av irr når jeg hadde eu, skrapte reint og etter det :thumb Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Hvis man skal dreie bremse skiver er det bare å spenne de opp i en dreibenk, må passa på at det går rett i for hold til flata de skal ligge ann på når de monteres på bilen. Så dreier man av begge sidene i en oppspenning! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.