Gå til innhold

Bilder av diverse ratt i 940 og 740

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

Har lyst å sette i et litt feitere ratt i 940en, har det gamle stygge uten airbag. Lurer på om noen har bilder av noen feite ratt som ser bra ut i 940. Tenker på ratt som ser litt normale ut, ikkje sånne voldsomme.. Har litt vansker med å forestille meg kordan de vil se ut med å kun se på rattet.. =)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jo jeg har..

 

Her har du et bilde fra min 940 med et Momo Fighter-ratt med volvo's originale rattnav til 740/940.

 

Dekk & Felgspesialisten påstår at rattet ikke er godkjent til 940 ,men det er det til mange andre biler ,samt at med volvonavet så tror jeg at jeg skal få det godkjent.

 

Rattet er litt slitt ,fant det i en VW Jetta som hadde funnet sin plass her i samfunnet;Kjevikdalen=p

PICT1843.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme med en volvoreligion preken til deg.. mange 940 ble levert med airbag standard etter 1993.. Det eg da vil kalle feitaratt er å kjøpe seg et klin originalt volvo skinnratt som er likt airbagrattet men bare i skinn... min mening..

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye rattet er ikkje noe særlig det heller, airbagen bygger for mye ut.. Men eg gidd ikkje kjøre med falsk airbag ;) 960-ratt kan kanskje brukes, de ser bra ut.. Evt. Volvos Palm Beach, det ser jo veldig fint og diskret ut egentlig..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jada, jeg fikk aldri kjøpt nytt ratt til 940en det er snakk om her, mistet lappen osv.. Men nå har jeg kjøpt ny 940, den har samme stygge rattet, men i tillegg er det utslitt.. Så, noen flere som har bilder av ratt?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg har..

 

Her har du et bilde fra min 940 med et Momo Fighter-ratt med volvo's originale rattnav til 740/940.

 

Hvordan gjorde du det med navet? iallefall på 740en så er liksom navet støpt fast i rattet om du skjønner. eller tar jeg feil nå?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo produserer selv nav som man skrur fast i rattstammen med den orginale bolten. så er det feste i den for og skru på ettermarkets ratt. you see? altså volvo sitt løse rattnav er likt det som man kjøper til f.eks momo ratt.

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what get you, that's the killer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo produserer selv nav som man skrur fast i rattstammen med den orginale bolten. så er det feste i den for og skru på ettermarkets ratt. you see? altså volvo sitt løse rattnav er likt det som man kjøper til f.eks momo ratt.

det er nesten riktig.. de originale volvo-rattene (sportstype) er produsert av momo...

 

så navet er også produsert av MOMO ,men blir levert i volvo-eske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke monter noe sportsratt i bilen din med unntak av palm beach rattet alt annet er dritt stygt .Er ikke noe jævla japse du kjører(eller mora di).

 

Er enig med at 740 rattet som du har ikke akkuratt er fint men er bedre en sportsratt.

 

Det fineste rattet som står i 940 orginalt er nok airbag rattet i skinn

 

Som tidligere nevnt, airbagratt på en bil uten airbag blir fort for dumt. 740-rattet mitt er utslitt, kjøper ikke ett nytt sånt. Palm Beach er jo ikke tidenes fineste ratt heller, så spør om noen har bilder av ratt som ikke gjør så mye av seg.. Er bilder tråden handler om, ikke meninger..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår