Blindfolded Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Hei! Har ett par spørsmål angående min nyinnkjøpte 87mod 240GL. Min bil har servo men er utstyrt med det gode gamle "traktorrattet". Betyr dette at servoen er ettermontert, eller ble dette rattet også brukt på modeller med servostyring? Har også lest at det finnes to typer instrumentpanel, VDO og ett til. Hva er min bil utstyrt med? Kan jeg bytte til ett instrumentpanel med turteller fra en 86 mod. uten for mye bry? Fikk med 14 toms alufelger til bilen av typen "turbofelg". Men var ikke disse egentlig 15 toms? Er det en jalla kopi jeg er i besittelse av? Håper noen kan hjelpe meg med disse spørsmålene Blindfolded Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Hei!Har ett par spørsmål angående min nyinnkjøpte 87mod 240GL. Min bil har servo men er utstyrt med det gode gamle "traktorrattet". Betyr dette at servoen er ettermontert, eller ble dette rattet også brukt på modeller med servostyring? Har også lest at det finnes to typer instrumentpanel, VDO og ett til. Hva er min bil utstyrt med? Kan jeg bytte til ett instrumentpanel med turteller fra en 86 mod. uten for mye bry? Fikk med 14 toms alufelger til bilen av typen "turbofelg". Men var ikke disse egentlig 15 toms? Er det en jalla kopi jeg er i besittelse av? Håper noen kan hjelpe meg med disse spørsmålene Blindfolded Det andre speedometeret heter yazaki. Viss trip-telleren (den som du kan nulle) er oppdelt i fire sepparate ruter så har du VDO. Viss det bare er den sisste som har "skillevegg" så har du yazaki. De har sluttet og produsere nye speedometer wire til yazaki speedometer, bare så du er klar over det. Det med servo greiene er jeg usikker på, men jeg skulle da tro at det er samme diameter på rattet uten servo så rattet med servo. Ikke ta det for gjitt altså! Jeg mener og at "turbo" felgen er 15".. Men du har noen som dem kaller for turbin felgene, de er 14" og har en haug med spiler. Turbo felgen (virgo som den heter) har 5 eiker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjus Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 gratis me 240:) turbo felg ble også levert i 14" de er nesten like, tåler like mye. du kan bytte spydometer fra alle 240`er fra -86 å oppover, der er det me elektronisk spidometer det ratt greiene har jeg ikk noe greie på, veit bare det blir bra når du får på et midre ratt. men trur det er likestort på med og uten servo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blindfolded Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Da er speedometeret mitt av typen Yazaki for triptelleren har kun "skillevegg" mellom 3. og 4. tallet. Men det går jo ikke wire inn til speedometeret på baksiden. Her har jeg en stor hvit kontakt. Har forstått det slik at "servorattet" var noe mindre i diameter. Det ser mye penere ut, så dette må jeg få tak i. Turbinfelgene som du snakker om, de har jeg på vinterdekkene. Men felgene til sommerdekka er 5 eikers turbofelger, i 14 toms størrelse. Fikk nettopp bekreftet at disse felgene var en kopi av de originale turbofelgene til 240. (som var 15 toms) Takker så meget for raske svar Larsen-Racing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blindfolded Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 torjus: takk for det! Er foreløpig veldig fornøyd. Er klar over at motoren som står i bilen (B230K) ikke er det beste som har kommet fra samlebåndet til Volvo. Eller, det er vel helst forgasseren som er problemet på disse motorene. Bilen har nå gått 200 000. Godt bunndrag og går rimelig godt. (alt er relativt) Forbruket er det heller ikke noe å si på, mellom 0.9 og literen på vanlig kjøring. Jeg er ikke spesielt tung på gassfoten nei. Foreløpig skal bilen holdes helt original. Liker best det. Men hvite blinkers fremme og refleksplata mellom baklyktene ønskes. Hvor kan jeg få tak i slikt noe? Blinkere er greit nok, men refleksplata virker umulig å få tak i. Større og flottere felger hadde selvfølgelig også vært noe, men jeg synes faktisk bilen kler de gamle turbofelgene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Refleksplate har kansje http://www.asane-bilopphugging.no ...er iallefall verdt et forsøk. Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blindfolded Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 245 gl: takk for tipset! skal prøve å ringe de på mandag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Grattis med volvo, ser du er fra vest-agder.. begynner å bli en del volvoer i kr.sand nå.. Ang forgasseren på K,en så ligger det et par tråder her på forumet ang ombygging til weber forgasser fra sierra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 refleksplate får du kjøpt ny hos volvo for 400,-... ang turteller, så kan dette ettermonteres, noe som er en simpel jobb... bak speedometer huset ligger det en ferdig opplagt kabel med isolert kabelsko som er klar til å kobles på turtelleren... en ny turteller hos volvo får du for ca 500,-... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Original turteller har gått ut av produksjon...eneste alternativ er vel å få tak i brukt,noe som jeg gjorde...revisita butikker har også,men originalt er kjekkest. Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Orginalt ratt til høyre servoratt til venstre Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Original turteller har gått ut av produksjon...eneste alternativ er vel å få tak i brukt,noe som jeg gjorde...revisita butikker har også,men originalt er kjekkest. hmmm, fikk tak i ny for senest 6 mnd siden, gått av produksjon i det siste da? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Den må nok ha gjort det...jeg ringte i Februar,og de var ikke å oppdrive sa Bilforum(Volvo).... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Det gamle rattet (ikke vist på bildet over) er det beste i mine øyne (og hender)... Om det er glt-ratt, turbo-ratt eller servoratt vet jeg ikke, men det har en stor, myk tuteknapp - det kan se ut som om det er en airbag inni der...det er vel både litt mindre i omkrets og har tykkere ring enn det originale lastebilrattet... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Har aldrig sett noe annet enn vdo intrument i 86 og nyere biler jeg men. Stemmer sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg