Erlend_G Skrevet Mars 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2006 Hei! En kamerat av meg har en gammel, blå Ford Sierra som han bruker til tullkjøring rundt husveggene. Så smart som han er, bestemte han seg for å ta av absolutt hele eksosanlegget, inkludert grenrør\manifolder. En sinnsyk lyd, men han ba meg å finne ut om dette kunne være skadelig for motoren. Setter pris på svar\tips. -Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2006 En sinnsyk lyd, men han ba meg å finne ut om dette kunne være skadelig for motoren. Ja. Kan også nevne at uten eksosmanifold så vil det komme flammer rett ut i motorrommet og er det f,eks bensinlekkasje så kan det bli en dårlig kombinasjon. Eksos vil også bli dratt inn i kupeèn og kan forårsake hodepine etc, men der hørtes det ut som skaden var skjedd allerede :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Er nok skadelig både for motor og fører det der ja, å ikke får han full effekt av motoren heller. Men det er kansje like greit om han kun kjører rundt og rundt huset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 ??? Hvorfor ta av all eksos ??? Ingen pen lyd det da. Bare dumt egentlig. notin Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Hvorfor har han tatt av hele eksosanlegget, når du bare trenger å ta av lydpotta for å få lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 bra jobba.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Starta opp bilen min (med en spinkel 2.9 v6) uten eksosanlegg, til og med manifoldene var borte. Trykket og bråket minnet vagt om en topfueldragster som står på tomgang :) Men ikke noe jeg ville kjørt med. Jeg måtte bare kjøre bilen opp på bukker, og det bråka og stinka nok for min del... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Er vel ikke spesielt heldig med tanke på at ventilasjonen suger inn luft til kupén rett bak motoren... skal ikke så fryktelig mye eksos til før det kan bli kritisk for sjåføren... hadde derimot kompisen din bodd i nabolaget mitt, hadde det forøvrig ikke vært eksosforgiftning som hadde vært den største trusselen mot hans helse...:deng :iconsm :ratatatat :cool: Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Er ikke direkte skadelig for motoren, har hørt folk påstå at du ødelegger stempelringer og ventiltetninger pga for liten motstand(folkens, det skal ikke være motstand iett eksosanlegg, det skal være bygd så det lager sug fra motoren), men det er skadelig for bilen, kjører du litt hardt så står det flammer ut, og rimelig varm eksos så risikerer du brann og ødelegging av bilen, har du bensinlekk i tilegg så blir det jo moro. MEN, det er iallefall ikke bra for motoren, og kullosen er jo ikke akkurat sunn å puste inn som sagt tidligere, og bilen(sierra er det prøvd før fradownpipen) går ekstremt mye dårligere enn den skal, bruker mye mere bensin og lyden, ja han kommer til å lure på hvorfor han var så dum når han går kronisk tinnitus om ett par år. Ta heller å fjern pottene og sett det på igjen, da blir det grei, men litt for høy, i forhold. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg