Gå til innhold

Erlend_G

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Erlend_G

  • Bursdag 04/29/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Mestervik

Erlend_G's Achievements

  1. Hadde nettopp en diskusjon med en venn av meg, som kjører en gammel Opel. Han girer ikke før han har nådd rødlinjen i hvert gir, enda han ikke kjører "fort". Dette irriterte meg såpass mye, at jeg forklarte han at dette slet på motoren, og at han burde gire ved rundt 3000 omd\m. Men vennen min nektet, og mente på at så lenge man holdt seg under rødlinjen, så gjorde det ingenting å ha mye turtall. "Motoren er laget for det". Så, bare for å ha noen fleres mening inn i bildet, hvem har rett, jeg eller han? Mvh, -Erlend
  2. Hei! En kamerat av meg har en gammel, blå Ford Sierra som han bruker til tullkjøring rundt husveggene. Så smart som han er, bestemte han seg for å ta av absolutt hele eksosanlegget, inkludert grenrør\manifolder. En sinnsyk lyd, men han ba meg å finne ut om dette kunne være skadelig for motoren. Setter pris på svar\tips. -Erlend
  3. Bruk slegge og gi bilen et solid kakk på toppen av motoren. Gjenta til du er sliten, så skal vifta, toppen, og diverse deler komme løs veldig enkelt.
  4. Nei, er det så rart da? .... det er GLØDETOPP, ikke plugg på slike motorer :google
  5. Jeg er 15, og har lenge ønsket meg en drivstoff-drevet monstertruck, for å ha noe å kose meg med, mekke på, og kjøre rundt med, men har aldri hatt råd. Kjenner derimot en fyr som har bygget seg sin egen monstertruck, den har to stykk 16-kubbiks modellhelikopter-motorer, og yter rundt 10 hester. Går fra 0-100 på...vel... man kan ikke følge den med øyet, hehe. Uansett, radiostyrt er kult, en morsom hobby, og veldig gøy!
  6. Vel.... jeg fikk start, og fikk rusa den litt og kosa meg med lyden... men dagen etterpå, så oppdaget jeg at det var rusta et hull i bensintanken, så tanken var lekk. På grunn av at jeg ikke har fått tetta tanken enda, så har jeg ikke brydd meg om å starte den mer, siden hele driten kommer til å gå i lufta når stikkflammene kommer ut av eksosmanifoilen :hammer
  7. Jeg fant feilen. Feil innstilt platina i tenninga, og tett flottørkammer. Samt at en stempelring var gåen ;)
  8. Først, så har jeg lyst å si hei til allesammen her! hellothere Jeg er en gutt på 15 år fra Mestervik i nordnorge, og jeg er veldig bil\motor interresert. For en liten stund siden, så fikk jeg tak i en 340-kubbiks jordfresmotor, som eieren ga til meg, fordi han ikke fikk start. Så jeg overhalte motoren, fylte ny olje, rensa toppen, ventiler, forgasser, og dobbeltsjekka alt som kunne sjekkes. Uansett, jeg får ikke start. Det virker også som jeg ikke får kompresjon, enda toppen er tett (og topp-pakningen), og det er lite strøm til tennpluggen. Her er mine teorier: 1. Coilen\tennpluggen er dårlig 2. Stempelringene er ødelagt Så, jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne hjelpe meg! Alle svar mottas med takk! Hilsen Erlend.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår