Turbo_FB Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Fant frem en gammel kasse og sveist meg 100% sperr. Gleder meg til å teste hvordan det blir. Er lei av at den stort sett bare spinner på ene hjulet :( Noen andre som har kjørt med sperr eller sveist slik? Håper ikke d blir for gale i brå svinger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 det der er sånt jeg ikke skjønner noe av. girkasser kan trylle, for jeg forstår ikke hvordan det funker i det HELE tatt :D det er endel som kjører med peloquin (staving?) diff eller quaife lsd diff, og har gode opplevelser med det. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Har Peloquin LSD i min Golf, og det er helt rått hvordan den fordeler krafta. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Har Peloquin LSD i min Golf, og det er helt rått hvordan den fordeler krafta. kan du forklare hva den gjør? hvordan den fungerer osv? Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Uhm... Hvordan går prosjektet? Sveisa diff på en fwd er nytt for meg iallefall. Klarer heller ikke å se for meg hvordan det skulle kunne fungere i sving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Har ikke fått gjort så mye mere. Opererte mandlene på torsdag så har bare vært hjemme og spist is siden. Jeg vet ikke hvordan det vil bli å kjøre, men tror det blir ganske drit i svinger. Blir en del slitasje på dekkene var det en som sa. Mønsteret ville "tagge" seg liksom. Har noen utslitte piggfrie dekk som jeg skal spinne opp så greit nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Det sier vel seg selv at dette var et mindre gjennomtenkt prosjekt? Hva skal du med sperre på en forhjulsdreven bil? Du vil få det moro med rundkjøringer, parkeringer og stort sett der du må svinge. Bytte dekk hver uke må du vel også.. Sikkert moro å prøve ut i det minste :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Gjorde det bare for å få litt feste samt girkassen lå jo bare å slang. Og så måtte det jo prøves ut :D Dekk er ikke noe problem. De har eg nok av. Den corradoen som kassen står på bruker eg ikke så mye.. bare når det er tørre veier og fint vær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 grattis du har nettopp fikset deg verdens mest understyrte bil. for å ikke snakke om at den er livsfarlig å kjøre med. bra du holder til i bergen så jeg slipper å møte deg. og en ting til, drivaksler og kryss kommer sikkert til å få en del juling også. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 kan du forklare hva den gjør? hvordan den fungerer osv? BEKLAGER OFF TOPIC: Den fungerer sånn at med en gang et av hjulene får dårlig feste, så gir den mere kraft over til hjulet med best feste. La si rundt en krapp sving på andre gir.. Så har det innerste hjulet en tendens til å slippe. Begynne å spinne. Med Peloquin/Quaife diff, så skjer ikke dette. Fordi krafta blir fordelt. Og skal det begynne å spinne, så må du dra løs begge hjula helt likt. Høres rart ut,men det skal litt til. Jeg har ca 270 hk i min VR6, og det er litt provosering som skal til, før den slipper på andre gir og piggdekk! Sommerdekk, skal jeg nok slite. http://www.eiptuning.com/eip/differentials.html Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 BEKLAGER OFF TOPIC: Den fungerer sånn at med en gang et av hjulene får dårlig feste, så gir den mere kraft over til hjulet med best feste. La si rundt en krapp sving på andre gir.. Så har det innerste hjulet en tendens til å slippe. Begynne å spinne. Med Peloquin/Quaife diff, så skjer ikke dette. Fordi krafta blir fordelt. Og skal det begynne å spinne, så må du dra løs begge hjula helt likt. Høres rart ut,men det skal litt til. Jeg har ca 270 hk i min VR6, og det er litt provosering som skal til, før den slipper på andre gir og piggdekk! Sommerdekk, skal jeg nok slite. http://www.eiptuning.com/eip/differentials.html ja oki takk for en bra forklaring! ;) Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Preiket med endel folk nå angående dette så ser ut til at jeg dropper å sette på kassen. Blir visst ikke så lett å kjøre med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Monterte nå kassen likevel jeg siden jeg hadde nå fri i påsken :D Var helt greit å svinge med samt kjøre, men når jeg rygger så høres det ut som om ene hjulet er på vei inn i bilen. Greit på en bil som jeg bruker lite, men ikke å anbefale på en hverdags bil. Hjulstillingen var totalt på tryne etter at Bil & Tele i Bergen hadde fikset den. De tok 500 kr for reparasjon av boltene så de var jo ødelagt nå når jeg skulle løsne. Samt 500 for å justere ratt som nå nesten står opp ned :) 2. Gangen jeg blir lurt av Bil & Tele så anbefaler ingen å bruke de lengre. Amatører. Må få flyttet turtall sperren en dag, den er jo altfor lav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.