Gå til innhold

Dumpventil lyd!

Ranger emnet


frankert

Anbefalte innlegg

Du returnerer ikke inn i innsuget, det vil jo bli omtrent som å ikke slippe gassen.

Har man LMM så retunerer man inn ETTER måleren, men FØR turboen. Måleren sitter jo før turboen.

Har man MAP så er det samme faen siden den måler vakuumet/trykket etter gasspjeldet, men det naturlige er å returnere inn før turboen.

 

riktig det boxer! overså at det sto det her et sted jeg gitt!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der var lyden ja!:) Vet du hvor kompisen din fikk tak i HKS SSQW? Finner nemlig ikke noen som selger den!:/

 

Den sto på når han kjøpte bilen.. =/

 

Men du kan jo prøve å sende en mail til KM-Technics da!

Er ikke sikker på om de har sånt men..

Norsk Turboimport har jo også mye turbosnax.. :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
den kvittre lyden som f.eks pedern-supran på gatebil har har ingen ting med dumpventil og gjøre.er ikke dumpene som lager den lyden.er som sagt før i tråden mot-trykk som går tilbake mot skovlene i turboen.er vell litt ladetrykk og åpent filter eller stor turbo som gjør at du får frem lyden.har en kompis med en volvo v70 r awd og han har turbo xs rfl ventil.han har shimset den med alle som fulgte med + at han kjøpte noen ekstra slik at den skulle bli strammere.han får kvittrelyden før dumpen åpner :) er hærlig!

 

er ikke poenget med dump borte da? eller er det en sånn råne ting?

nei, jeg liker ikke bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte en forge resirk vent igår, problemet er at når jeg slipper gassen raskt ved lav rmp får jeg den fine brrrrr, men ved høy rpm og mye trykk får jeg bare psshhhh.

 

I tilegg er jo lyden veldig lav, men det er vel noe jeg må leve med ?

 

kjøp 2 stemplet dump(forge har noen bla.a), hks ssqv er det vel kun ett stempel i?

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å bare blende av slangene og kjøre trykket tilbake til turboen, leser at de aller fleste mener dette skader turboen. Det jeg ikke skjønner da er hvorfor folk med turboer til 50 000 kjører uten ventil. Er jo ingen av værstingene som kjører med ventil omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner da er hvorfor folk med turboer til 50 000 kjører uten ventil. Er jo ingen av værstingene som kjører med ventil omtrent.

 

Det er det et meget enkelt svar på. De som kjører med turboer til verdi av 50k har også råd til å bytte den i ny og ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår